1,9 16v i 2,0 16v blokady nie są potrzebne. Ma się zgadzać ilość zębów między kołem napędzającym, a kołem napędzanym wałka rozrządu. Pompa nie ma znaczenia jak jest ustawiona. Nie bardzo widzę zastosowanie dla blokad.
1,9 16v i 2,0 16v blokady nie są potrzebne. Ma się zgadzać ilość zębów między kołem napędzającym, a kołem napędzanym wałka rozrządu. Pompa nie ma znaczenia jak jest ustawiona. Nie bardzo widzę zastosowanie dla blokad.
Jak jesteś pewien, że wałki się nie przestawiły (nie rozbierałeś głowicy, nie było kolizji z zaworami) to zmienisz pasek bez blokad i pewnie będzie ok. Ale czy idealnie, też nie będziesz wiedział, bo po czym poznasz, jak nie po blokadach.. a silnik zniesie niewielkie odchyłki bez wywalenia błędów. Ale czy to będzie zdrowe dla jego pracy?
A może ktoś by zrobił rysunek - schemat blokady wału? Wiem, że taka blokada to nie majątek.. ale jak ktoś może sobie wypalić w blaszce to szkoda wydawać kasę na jednorazowe użycie.
...albo chociaż odrysować na papierze milimetrowym i zrobi fotkę - no dobra, wystarczy kartka w kratkę ;P
Jakie odchyłki? Na chłopski rozum: skoro oba koła (napędzające i napędzane) nie są pływające to nie ma miejsca na odchyły. Wszystko ustala pasek. Nowy zakładasz w miejsce starego i ma być. Naciąg paska po stronie napinacza reguluje napinacz, który napina się wstępnie raz, a drugi raz po zrobieniu 2 obrotów silnika kręcąc za śrubę wału, żeby się pasek ułożył. Odchył jaki możesz zrobić to ewentualnie przestawić o pełen ząb ale to już trzeba debila, żeby sobie nie zaznaczyć i nie policzyć zębów dobrze. Na oryginalnych paskach jest też to zresztą zaznaczone.
Ostatnio edytowane przez irek81 ; 02-07-2018 o 14:05
Mam pasek Gatesa, raczej to dobra firma.