U mnie lambdy wyglądają trochę inaczej.. Ile jest ich u Ciebie? Nie 3?
U mnie lambdy wyglądają trochę inaczej.. Ile jest ich u Ciebie? Nie 3?
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
dokładnie 3, zaniechałem pomiaru 3 lambdy bo wskazania miała dobre (przynajmniej na początku), później skupiłem się na reszcie i innych pierdołkach. Na koniec bateria powiedziała papa.
Dance 3 zrób sobie pomiar identyczny jak ja tutaj: http://img197.imageshack.us/i/lambdyzimne.png/
Powinieneś mieć podobne albo jeszcze żwawsze wskazania
ps. Który sensor odpowiada za wskazania trzeciej sondy? Trzeci z tego zdjęcia:??? http://img166.imageshack.us/img166/6...neczujniki.png
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Ale cymbał ze mnie. Teraz zauważyłem że porobiłem zrzuty nie z tego co chciałem. F..k.
Wszystko przez ten pośpiech.
Właśnie skończyłem oglądanie alfy jednego z forumowiczów dududs 2.0TS 1.5.5.
Oto efekt naszych starań, można prosić kogoś o ocenę kondycji wozu?
Odometer:
http://img269.imageshack.us/img269/7...abitowactm.png
Multiplication:
http://img231.imageshack.us/img231/6...apabitowa3.png i
http://img193.imageshack.us/img193/2...bitowa4zae.png
TPS, DTV, coś tam:
http://img140.imageshack.us/img140/2...apabitowa5.png
Throttle:
http://img193.imageshack.us/img193/3...pabitowa6l.png
Air, Battery:
http://img35.imageshack.us/img35/383...apabitowa8.png (nowy przepływomierz)
Injection, Angel, Aircon, Stering:
http://img193.imageshack.us/img193/7...apabitowa9.png http://img197.imageshack.us/img197/8...pabitowa12.png
Inne:
http://img231.imageshack.us/img231/7622/nowyobrazmapabitowa10.png
LAMBDY:
Pierwsze pomiary na ciepłym silniku:
http://img219.imageshack.us/img219/2...bitowa2qqe.png
Drugi pomiar pół godziny później... lambdy ożyły? OCB?
http://img134.imageshack.us/img134/5...abitowa13h.png
I trzy paczki do zobrazowania logów - Bubu poratuj proszę
http://hostuje.net/file.php?id=11a22...2c441aba37be0b
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
- fan speed relay I, II, DTV tych rzeczy w M1.5.5 nie robimy, nie aktywne.
- wykres lambda sensor pre-cat, oraz pre-cat status muszą być w grupie razem z : temperatura silnika, obroty silnika w trybie high resolution ( uwaga max. obrotów liczone to tylko 2.200 obr/min !!!, na tym wykresie nie kręcic więcej ).
- pomiar przepływomierza czy był robiony do odciecia, z wykresu wynika że raczej nie.
- gdzie pomiar TRA, FRA robimy tylko aktualne, inne nic nie wnoszą do pomiaru.
- ja zwykle diagnostykę robie zawsze wg. tego samego schematu, czyli
1. zapis poprzednich błędów
2. zerowanie parametrów adapatacyjnych z ECU, sprawdzenie czy zostało dobrze wykonane kasowanie parametrów adapatacyjnych !!.
3. diagnostyka aktywna czujników.
4. odczyt błedów, ewentualne kasowanie.
5. bieg jałowy i pomiar parametrów silnika.
6. TRA, FRA lambda regulation row 1, injection time lub temperatura silnika.
zwykle zmiana tych parametrów pojawia się po czasie 10- 12 minut, w tym czasie można przełączać się na pomiar innych parametrów.
7. lambda sensor pre-cat, lambda sensor pre-cat status, obroty silnika w wyższej rozdzielczości, temperatura silnika.
8. obecnie dodaję także pomiar tych parametrów: temperatura silnika, advance angle,
throttle valve angle, injection time. ( tutaj robię wykresy ale bez diagnostyki wtrysków jaką przeprowadza ECU podczas startu silnika )
9. po osiagnięciu przez silnik temperatury ponad 80 st C, wykonuję pomiar air flow, air flow voltage, obroty silnika ( ale nie w wyższej rozdzielczości !!!!! ) , injection time.
-- jest to pomiar do odcięcia, czyli nalezy dość ostro dodać gazu, warunkiem jest aby stan techniczny silnika pozwalał na ten pomiar.
Problemy z obrotami ponad 5.000 obr.min oraz słabe nagrzewanie sie silnika samochodu są przeciwskazaniem do tej próby.
- i teraz nie wiadomo, bo z wykresów wynika że sonda lambda jest leniwa lub do wymiany (pomijam usterki mechaniczne, łacznik elastyczny, rura wydechowa, rura przepływomierza...).
- przepływomierz ma tylko 75 % swoich wydajności.
- P0500 to bład związany z czujnikiem ABS, który podaje prędkość jazdy do ECU.
- po skasowaniu z ECU pojawia sie odrazu ten błąd na biegu jałowym ?
p.s. logów jeszcze nie sprawdzałem.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-08-2009 o 09:09
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Błąd P0500 wrócił zaraz po krótkim kursie. Na postoju (biegu jałowym) nie powracał.
Nie da się też wykonać tam PerformanceRun ani sprawdzać prędkości auta przez AlfaDiag (Vechicle Speed), bo ciągle wskazuje 0km/h.
Przepływka o ile się nie mylę ma 2 miesiące i kręcona była do odcięcia. Ile ta przepływka powinna wskazywać na odcięciu? (KG lub Volty? A najlepiej jedno i drugie) Oj wlaśnie zobaczyłem, że jest tam trochę nie to zdjęcie przepływki co trzeba, bo za drugim razem przepływka na odcięciu pokazała około 360KG.. a ja zrobiłem nie to zdjęcie co trzeba sorki :/
Mówisz, że przy okazji podpięcia do kompa warto wykonać reset parametrów adaptacyjnych? W M1.5.5 można chyba też krokowca zresetować?
Przy wszystkich pomiarach, Engine Coolant Temp wskazywało ponad 90*C - motor w pełni cieplutki.
Może mi ktoś wtłumaczyć dla czego sondy się nie ruszały przy pierwszych pomiarach? Czy to jest normalne? http://img219.imageshack.us/img219/2...bitowa2qqe.png
Idąc dalej, dla czego u kolegi motor na biegu jałowym przypomina trochę z brzmienia Diesla? U mnie nic nie klekocze... A tam odnosi się wrażenie jakby cały czas coś cicho klekotało ( i to nie są raczej żadne wtryskiwacze) Może być wina rozrządu?
Kolejna sprawa, dla czego po odpaleniu auta włącza się nawiew z klimatyzacją, pomimo tego, że jest przekręcona na 0 ?? U mnie zapamiętuje nawet czy ostatnio jak gasiłem motor miałem włączoną klimę czy nie, a tam włącza się jak mu się podoba.
Dodatkowo z podszybia wydobywa się inny odgłos nawiewu, jakby bardziej przytłumiony czy coś takiego.
Jak sprawdzić wariatory i inne dodatki w silniku poprawiające jego wydajność na M1.5.5? U mnie na ME7.3.1 można zobaczyć kiedy co się tam przestawia na wykresach, a tu nie ma takich czujników. Nie znalazłem też czujnika obecności Kata, ASR, i wielu, wielu innych......
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
przepływomierz na odcięciu wskazuje 480 kg/h ( lub 4.45 V ) , alfadiag pokazuje 408 kg/h.
- reset parametrów adaptacyjnych nie robi się przy okazji tylko taka jest procedura diagnostyczna !!!.
- w końcu wykonujemy diagnostyke auta, a nie tylko nabijamy kasę jak inny mechanicy.
- z tych naszych testów mają być jakies wnioski, czesto prowadzące do kolejnych "trafionych" zakupów kolejnej sondy lambda, przepływomierza, świec platynowych czy cewek W.N.
- ECU M1.5.5 ma defekt w tym ustawianiu klimatyzacji podczas uruchomienia samochodu, trzeba się przyzwyczaić.
- M1.5.5 robi diagnostykę wariatora, zaworu dwukomorowego, elektromagnesu przewietrzania zbiornika paliwa, wtryskiwaczy, ......., zobacz zakładkę Actuators.
- ECU nie podaje praktycznych rzeczy takich jak: wypadanie zapłonów, testy cewek W.N., spalanie, ilość wtryskiwanej benzyny.
- sonda lambda wykres raczej nie jest to normalne, powieważ od momentu włączenia sonda powinna być podgrzewana przez ECU i potem powinna być sinusoida.
- ale te objawy wskazują tylko na obecność sadzy na sondzie, małe przebiegi dzienne lub leniwa sondę ( przy założeniu że to jest sonda oryginalna ), zapchany katalizator.
--
![]()
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-08-2009 o 13:03
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
W zakładce z testami diagnostycznymi wszystko było OK.. przynajmniej wszystkie testy pisało, że zaliczone![]()
ps. Opłaty nie pobrałem żadnej, dla mnie to była czysta przyjemność i trochę więcej doświadczeniamoże dududs zechce jeszcze raz się umówić na resety parametrów i ponowne dokładniejsze pomiary. Wczoraj było późno a na 3 rano szedł do pracy wiec nie było co przeginać
---------- Post dodany o godzinie 15:22 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:20 ----------
ps. możesz od razu podpowiedzieć co z tym klekotem?
Idąc dalej, dla czego u kolegi motor na biegu jałowym przypomina trochę z brzmienia Diesla? U mnie nic nie klekocze... A tam odnosi się wrażenie jakby cały czas coś cicho klekotało ( i to nie są raczej żadne wtryskiwacze) Może być wina rozrządu?...
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Widzę,że rozmowa toczy sie na mój temacik. Wiec od razu wielkie dzięki dla Mincia za poświęcony mi czas oraz dla bubu321 za pomoc w odczytach wykresu. Wiele nie mogę na ten temat napisac poniewaz jestem z tego zielony.
ps. co do mojego odgłosu silnika jestem strasznie ciekawy, fakt słychac disla heh czytałem gdzieś na forum, że to może wariator jest już trupem piszę o tym bo na tym pasku i wariatorze przejechane już prawie 70k km może to jest przyczyna odgłosu <disla> prosił bu na to odp. czy u kogoś też tak klekocze?? dodam, że to raczej nie zawory bo w moim starym aucie klepały i wiem jaki mają odgłos
może mam przerobionekao disla :>:>
ps2. minciu jak możesz to załącz te fotki z przebiegu też jestem ciekam co inni o tym sądzą, czy był przekręcany??