Strona 47 z 207 PierwszyPierwszy ... 37383940414243444546474849505152535455565797147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 470 z 2065

Temat: Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

  1. #461
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @minciu
    - że pisze po testach , OK, to trochę mało, on pisze że test wykonał i daje sobie : OK
    - dlatego robimy tak
    "
    3. diagnostyka aktywna czujników.
    4. odczyt błedów, ewentualne kasowanie.
    "
    - w ECU m.1.5.5 trudno jest udowodnić, że silnik był kręcony.
    - ECU z alegro kosztuje grosze w porównaniu z ceną samochodu, dlatego każdy handlarz powie że ECU był wymieniany.
    - przebieg to raczej sprawdzamy na tapicerce, kierownicy, wałki rozrządu, kompresja, test szczelności komór spalania.
    - te rzeczy, które handlarzowi nie opłaca sie zmieniac, ponieważ wymiana trochę kosztuje.
    - zmiana w ECU kilometrarzu kosztuje tak od 1000 - do prawie 2.000 zł, czyli kompletnie się nie opłaca.

    - co do wariatora , to może nagrać ten klekot bo tak to trudno ocenic.
    - można także odłączyć elektromagnes sterujący, tylko nie wiem czy wtedy bedzie lepiej, czy gorzej.
    ( dawno nie miałem, nie słyszałem już tego efektu wariatora, diesla ).
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-08-2009 o 17:52
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #462
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/watch?v=kPWu1l55pfM
    niestety złej jakości bo kręcone tel proszę o kom

  3. #463
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Chyba już zaskoczyłem... najpierw robię testy wtryskiwaczy, pompy paliwa, wentylatora (low,high) itp a na koniec sprawdzam czy pojawiły sie błędy ECU po testach? Dobrze to rozumiem?

    Pytania pewnie debilne, ale ja naprawdę się dopiero uczę

    Zdjęcie z Odometerem jest już podczepione jako pierwsze chyba. Bubu pisał mi, że te zmiany w nim nie oznaczają kręcenia licznika jednak.. czyli nie jest tak źle Aczkolwiek w odometerze jest zawsze mniej km niż na liczniku, a u Ciebie jest na odwrót.. czyli jakoś dziwnie tak ? Do tego coś tam było przeprogramowywane dwukrotnie. U mnie jest już 170tyś km i nie było przeprogramowywane ani razu nic, a odometer wskazuje przebieg o jakieś kilka tyś mniej niż licznik


    Kiedy chcesz jeszcze raz się podpiąć? Powalczymy jeszcze raz z tym Stagiem, tylko tym razem wezne jeszcze drugiego laptopa Bo ten drugi jakoś zawsze lepiej się łączył mi z centralką od gazu.. dziwne ale prawdziwe
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #464
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    to cieszy że ktoś ma jeszcze chęci do nauki.
    - tutaj nie ma co główkować, od tego są procedury aby je stosować, ktoś nad tym siedział, testował, zmieniał i na końcu zlecił do wykonania, stosowania.
    - podaję jeszcze raz schemat diagnostyki:

    1. zapis poprzednich błędów.
    2. zerowanie parametrów adapatacyjnych z ECU, sprawdzenie czy zostało dobrze wykonane kasowanie parametrów adapatacyjnych !!.
    3. diagnostyka aktywna czujników.
    4. odczyt błedów, ewentualne kasowanie.
    5. uruchomic silnik, bieg jałowy i pomiar parametrów silnika.
    6. TRA, FRA lambda regulation row 1, injection time lub temperatura silnika.
    zwykle zmiana tych parametrów pojawia się po czasie 10- 12 minut, w tym czasie można przełączać się na pomiar innych parametrów.
    7. lambda sensor pre-cat, lambda sensor pre-cat status, obroty silnika w wyższej rozdzielczości, temperatura silnika.
    8. temperatura silnika, advance angle, throttle valve angle, injection time.
    9. po osiagnięciu przez silnik temperatury ponad 80 st C, wykonuję pomiar air flow, air flow voltage, obroty silnika ( ale nie w wyższej rozdzielczości !!!!! ) , injection time.
    -- jest to pomiar do odcięcia, czyli nalezy dość ostro dodać gazu.
    - zalecane jest logowanie parametrów, mamy wtedy podstawę do dyskusji, ponieważ logi mozna skalować, zrzuty, obrazki raczej nie.
    - można i należy pytać , jeśli się czegoś nie rozumie ale wcześniej warto doczytać i popróbować samemu jak do tego dojść.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #465
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 nagrałem ten filmik odgłosu silniczka http://www.youtube.com/watch?v=kPWu1l55pfM jak bys mógł to skomentuj to i odpisz co może byc przyczyna odgłosu disla

  6. #466
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - słychać wariator i silnik diesla ale pokrywa od 156 TS.
    - a próbowałes może odłączać elektromagnes zaworu sterowania wariatorem, trzeba jeszcze pokrywę odkręcić, kluczem Torx 40.
    - jaki przebieg może mieć ten wariator ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #467
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - - a próbowałes może odłączać elektromagnes zaworu sterowania wariatorem, trzeba jeszcze pokrywę odkręcić, kluczem Torx 40.
    nie wiem gdzie tego szukac elektromagnesu a co do przebiegu wariatora to myślę, że przy wymianie paska był wymieniany czyli jakieś 70k teoretycznie jeśli nic nie było krecone przy liczniku albo książeczka serwisowa podrabiana teraz w tych czasach trudno kupic auto znając jego prawdziwą historię

    ---------- Post dodany o godzinie 16:57 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:49 ----------

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Kiedy chcesz jeszcze raz się podpiąć? Powalczymy jeszcze raz z tym Stagiem, tylko tym razem wezne jeszcze drugiego laptopa Bo ten drugi jakoś zawsze lepiej się łączył mi z centralką od gazu.. dziwne ale prawdziwe

    Co do gazu to raczej wolę nic nie mieszac, ważne, że mam gwarancję i tyle ale pod ECU chętnie i przeprowadzic cały proces jeszcze raz tak jak pisał bubu321
    może na wekend masz czas??

  8. #468
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - o ten o nazwie Variator solenoid.
    - lepszych zdjęc nie miałem.

    --


    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #469
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 sprubuje odłączy ten elektromagnes ale już jutro po robocie

    ps powinienem spodziewac się jakiś zmian??
    co robi elektromagnes??


    oczywiście opiszę czy były jakieś zmianki, ewentualnie nagram je tak dla porównania z poprzedniego filmiku

  10. #470
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    wariator zmienia kat wyprzedzenia napełnienia cylindrów mieszanką

    "- VVT , wariator reaguje dynamicznie od 1.800 obrotów do 2.600.
    - VVT statycznie włącza sie od 2.600 do 7.600 i działa w zakresie 7.600 do 2.600.
    - dynamicznie działa w zakresie 2.600 do 1.800 obrotówe.
    ================================================== ===============================
    - VIM , zawór dwukomorowy działa od 2.900 do 5.300 dynamicznie, nie aktywny od 5.300 do 7600 obrotów.
    - przy spadku obrotów od 7.600 do 4.400 , zaczyna działać dynamicznie od 4.400 do zakresu 2.760 obrotów.
    - powyższe ważne dla 156 TS 2.0 99 rok, 0.24 wersja softu, 103735 9651, 948."
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Dziwny odczyt alfa diag.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 08:42
  2. Diag w jeleniej
    Utworzone przez Azalgo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:31
  3. v-scan multi diag działa z alfami?
    Utworzone przez tomkolp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:12
  4. Test wtrysków w Alfa Diag?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 15:55
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory