Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 116

Temat: JTD V max i spalanie

  1. #71
    sawikjunior
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Alfa 2.4 JTD 136KM...jeżdżę do pracy 7km w jedna stronę i przy takim jeżdżeniu pali 7litrów na 100km. W trasie znad morza ponad 440km spaliła 5.9l/100km przy jeździe 100-110km/h...ze mną jechała Fiesta 1.1 55KM i spaliła jakieś 5.5l/100km...a prędkość maksymalna to 200km/h przy 5 osobach...nie wiem czy pojedzie szybciej i nie potrzeba mi wiedzieć bo i tak nie ma to wiekszego sensu...silnik to jedno, ale nieoznakowane Vectry to drugie...jakby nie patrzeć wszystko przekłada się na pieniądze...a jeśli chodzi o paliwo to wg mnie tankowanie jakich paliw jak V-Power, Verva czy Ultimate nie jest bez sensu...sam wiem z doświadczenia że samochód mniej pali na lepszej jakości paliwach...a wracając do momentu obrotowego...diesle mają dużo większy moment obrotowy niż silniki benzynowe ale jest on "gubiony" na skrzyni biegów, która także różni się od tej w benzyniaku, dlatego moment jaki jest już na kołach jest porównywalny w podobnych silnikach benzynowym i dieslu.

  2. #72
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Piszę jeszcze raz odnośnie mojej prędkości maksymalnej. Auto pochodzi z Francji. Czy jest możliwość, że posiada jakąś elektroniczną nie fabryczną np blokade. Do 150 rozpędza się w miare fajnie. Potem jest jakby koniec. Obroty nie przekraczają chyba 4 tys. Tak to kręci się do końca. Wg moich pomoarów unidiagiem przepływomierz wydaje się sprawny.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  3. #73
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Ale czy nigdy nie przekracza 4000rpm, czy tylko przy wyższych prędkościach? Bo jeśli zawsze to coś jest skopsane ze sterowaniem silnika. Proponuję zrób test max. prędkości na każdym kolejnym biegu. Zanotuj wyniki i wskazania obrotomierza i skonfrontuj z przełożeniami skrzyni. Wyniki powinny się bardzo dokładnie zgrywać. Jeśli jednak nie osiąga max. obrotów tylko na najwyższym biegu...to silnikowi zwyczajnie brakuje mocy. Przyczyn może być dużo, od padniętego przepływomierza po uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na szynie CR.

    P.S. A jak za pomocą unidiaga sprawdzasz, że przeplywomierz jest sprawny? Bardzo rzadko zdarza się, że przepływomierz pada zupełnie, jakieś wskazania generuje, ale czy to jest to co potrzeba tego do końca nie wiadomo. Do tego trzeba znać wartości przepływu jakie są zapisane w mapie ECU. Najprostsza i najtańsza metoda weryfikacji przepływki bez jej wymiany polega na jej odpięciu do jazdy próbnej. Wtedy ECU przechodzi na sztywne mapy z pamięci. Jeśli się poprawiło to wszystko wiadomo i czas wysupłać te 240 PLN na nowego Boscha.
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 07-09-2009 o 13:38

  4. #74
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Jednak jest coś nie tak. Dzisiaj robiłem testy na A4. Ale zacząłem mierzyć od 3 biegu. Więc tak: 3 bieg silnik kręci do czerwonego pola, prędkość maks. 120 km/h
    Bieg 4- prędkość 150 km/h; obroty lekko ponad 4 tyś. i więcej się nie rozpędza. Na 5 biegu dalej 150 km/h tylko że obroty ponad 3 tyś.
    Wygląda to na jakąś blokadę przy 150
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  5. #75
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Może być też niedziałająca zmienna geometria.U mnie było podobnie.

  6. #76
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Sprawdzałem wczoraj i niby ta sztanga chodzi, tzn rusza się przy zwiększaniu obrotów. Chodzi mi o ta cięgno co wychodzi z tej kuli. Nie pamiętam fachowo jak to się nazywa.

    Wracając jeszcze do tematu, ile km robicie na pełnym baku. Tzn do zapalenia się rezerwy. Bardziej chodzi mi o taką jazde mieszaną, a nie tylko w trasie. Przydała by mi się ta informacja.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  7. #77
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2,4 97'
    Postów
    20

    Domyślnie

    50%miasto 50%trasa - 6.5l/100 (przy mojej czasami dość ciężkiej nodze)
    80%miasto 20%trasa - 7.5l/100
    100%miasto - 8 max 8.5l/100
    zawsze tankuje do pełna i obliczam spalanie przy kolejnym tankowaniu
    średnio na tankowaniu przejeżdżam 700km

  8. #78
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Konin/Wrocław
    Auto
    159SW 2.4 TI '09 - jest, 156SW 2.4MJet '04 - była
    Postów
    88

    Domyślnie

    Nie wiem jak to robicie ale ja w cyklu mieszanym najniejsze spalanie miałem 7.9l/100. Fakt nie mam lekkiej nogi ale też nie katuje auta pod czerwone na każdym biegu.
    Ogólnie średnią mam zawsze ok 8-8.5l w zależności od tego czy dużo w trasie jeżdżę czy po mieście. Auto to SW 2.4MJet z 2004.
    Może jakbym jeździł z prędkościami do 110km/h to spalanie miałbym na poziomie 5.5-6l. Fakt raz mi się udało zejść do poziomu 5.3l na 100km, ale wtedy właśnie jechałem 90-110 nie szybciej. Z ciekawości jak przyjechałem to zatankowałem do pełna i wyszło 5.3l

  9. #79
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Poprzednia Alfa- 156, 2.4 JTD, 136PS, rocznik 1999:

    cykl mieszany- 7,5-8 l ON
    cykl miejski- 9 l ON
    trasa- 5-6 l ON


    Obecne GT, 1.9 JTD:

    cykl mieszany- 6,8 l ON
    cykl miejski- 6,5 l ON
    trasa- 7 l ON

    Nie wiem jak innym, ale mi GT pali minimalnie więcej w trasie niż w mieście Oczywiście jadąc z prędkością minimum 150km/h, bo przy jeździe emerycko-ekonomicznej- 110km/h na 6 biegu, spala niecałe 5 litrów ON W mieście spalanie zawsze poniżej 7 litrów, z tym, że tutaj już jeżdżę spokojnie. Ogólnie na upartego 6 wyciągnę

  10. #80
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    147 jtd 16v:
    -mieszany: ok 6,5 l ON
    -miejski: dla mnie nie ma czegos takiego, w jednym mieście poruszamy się w miarę sprawnie, w drugim non stop stoimy w korkach, więc od ok 6 l do 10 l
    -trasa: ok 6l przy średniej prękości jazdy ok 100km/h (normalne drogi)
    autostrada/ekspresowa- średnia 170km/h spalanie 8 litrów - jakby cuś to nie w Polsce

    V max 205 km/h spalanie wyświela ok 9,4 l


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

Podobne wątki

  1. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  2. [GTV] GTV-ka spalanie
    Utworzone przez kuba18nh w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:03
  3. spalanie 155 2.0 TS 8v
    Utworzone przez Gregu155 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 01:06
  4. [164] Spalanie AR 164
    Utworzone przez konradward w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 20:30
  5. [155] Spalanie V6
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory