225 40 R18 - max szerokosć wg homologacji co do faleknów - potwierdzam szczególnie model 914 - produkcja made in ..japan.
225 40 R18 - max szerokosć wg homologacji co do faleknów - potwierdzam szczególnie model 914 - produkcja made in ..japan.
Ja mam fabrycznie zamontowane Dunlop SP SPORT MAXX TT 225/40 R18. Zarówno na suchym jak i mokrym przyczepność rewelacyjna. Przy przejechanych 17 kkm zużycie niewielkie.
Załóż albo Nokiany - zima albo Toyo - lato. U mnie i w Julce i w 159 sprawdzają się.
Koledzy, wymieniam opony letnie i tu wulkanizator mnie zaskoczył, proponuje Dębica Presto UHP 2 225/45 r17. Podobno cichszej nie ma, co sądzicie?
Ja mam Klebery 225/40/R18 i do cichych to one nie należą mimo że na wlepie tylko 69dB. No ale może to kwestia rozmiaru, nie wiem jak w tym rozmiarze będzie na innych. W 147 mam 205/45/R16 Dunlop BlueResponse i tam faktycznie kół nie słychać.
Ja mam Pirelli P7 blue, które są głośne ale trzymają b.dobrze Julkę. Na moją logikę to nie tylko powietrze hałasuje ale też tarcie, które trzyma pewnie koła na asfalcie więc chyba jak są całkiem ciche to to tarcie jest mniejsze? Ale nie czytałem badań naukowych to trochę moja teoria 'na moja logike'. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat chętnie poczytam [emoji6]
Edit:
Częściowa odpowiedź:
mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/opony-i-felgi/283983,Jak-wybrac-ciche-opony-Jakie-opony-sa-bardziej-ciche-i-dlaczego.html
Ostatnio edytowane przez domin ; 19-03-2019 o 22:26
Z tą głośnością opon zależy od konkretnego samochodu -nie patrz na naklejki- one z rzeczywistością mają tyle samo wspólnego co katalogowe spalanie do rzeczywistego- ja uważam po swoich doświadczeniach że w Julce tylko opona klasy premium- Michał Pirelli z klasy średniej bardzo polecam japońskiego Falken-a
poszedłem w Dunlop SP Sport Maxx RT2 225/45 R17, dzisiaj pierwsze kilometry i jazda OK ale bez wow, wygląd Super.