Czy mogłby mi ktoś podać zarzucić screen'em z ustawieniami w KWP71 by się połączyć z motroniciem 2.10.4. Byłbym bardzo wdzieczny, gdyz z niewiadomych mi powodów nie mogę się tym softem połączyc.
Czy mogłby mi ktoś podać zarzucić screen'em z ustawieniami w KWP71 by się połączyć z motroniciem 2.10.4. Byłbym bardzo wdzieczny, gdyz z niewiadomych mi powodów nie mogę się tym softem połączyc.
Jako że bardzo mało informacji można znaleźć na temat silnika 2.5 V6 postanowiłem zrobić kilka pomiarów i udostępnić je na forum . Mam nadzieję że się do czegoś przydadzą i zinterpretujecie wyniki . Zamieszczam kilka scrennów .
Rozgrzewanie silnika zaraz po odpaleniu temp. otoczenia 14"C :
Dalej grzejemy początek pomiaru przy temperaturze silnika 52"C
Temperatura 92"C
Do kompletu przepływomierz :
Czwarty czujnik włączyłem później stąd brak wskazań od samego początku .
No i na to wszystko napatoczył się jeden błąd - wcześniej było wszystko w porządku. Dzisiaj zaświeciło ALFA CODE i nie chciała odpalić . Przeszło jej samo - a dokładnie rozebrałem osłonę kierownicy - poruszałem antenką i wszystko wróciło do normy - na jak długo zobaczymy . Błąd pomimo skasowania powraca ale AlfaCode już nie świeci .
![]()
Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 24-08-2009 o 16:30
- to mi się w tym ECu podoba, że pokazuje jak był naciśnięty pedał gazu.
- brakuje mi na wykresach zamiast lambda regulation row 1, komparatora sondy lambda.
- ten parametr lambda regulation row 1 mierzymy jak samochód jest nagrzany.
- wykresy sondy lambda przekracają zakres 1 V, bo tyle daje ogniwo chemiczne sondy cyrkonowej, ponieważ w tym ECU nie ma generatora ujemnego napięcia ,
( jak jest w M1.5.5, tam generator wytwarza około - 0.3V, dlatego widać dokładnie kiedy sonda nie jest podłączona, na wyjściu sondy będzie - 0.3 V, a i zakres generowanych napięc zamyka sie w zakresie 0.092 - 0.95 V )
i dlatego tutaj zakres wynosi 0.3 do 1V.
- dlatego mierzymy także komparator sondy lambda , bo on podaje sygnał wyjściowy z zależności od poszczególnych progów napięcia sondy lambda, z tego sygnału korzysta ECU do korekcji mieszanki oraz parametrów średnio i długoterminowych.
- nie wiem jak ten sygnał się dokładnie nazywa w tym modelu ECU.
- jaki tam jest typ przepływomierza, to wtedy można po jego numerze powiedzieć czy wartość poprawna.
- mierzymy także sondę za katalizatorem ( chyba ten model ma taka sondę ) wtedy widać stan, kondycję naszego katalizatora.
- a ten błąd U1600 to chyba antenka immobilizera powoli do wymiany, tam jest węglowa antena i ona po kilku latach się kończy.
- w M1.5.5 także jest parametr taki jak pozycja pedały przyśpieszenia ale pokazuje po naciśnięciu do podłogi tylko 78 stopni, nie ma 100 % .
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-08-2009 o 07:12
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Też nie mam pojęcia
był nagrzany - 92"C
Posiada tylko jedną sondę lambda przed katalizatorem - wymieniona na nową oryginalną .
Dodam tylko że AlfaDiag pracował bardzo niestabilnie ale generalnie te pomiary udało się zrobić. Nie była to najnowsza wersja gdyż ona wysypuje się po 5-10 sekundach max a czasami natychmiast po połączeniu z ECU.
Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 25-08-2009 o 18:01
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
nie widac screnow.Już widze
Ostatnio edytowane przez remcyk ; 25-08-2009 o 20:22