W instrukcji obsługi mito jest dokładnie rozpisane co w jakim trybie i dla jakiego silnika sie dzieje. Jutro z kompa wrzucę screeny. Z tego co pamiętam to różnice w momencie obrotowym sa tylko w silnikach MA.
W instrukcji obsługi mito jest dokładnie rozpisane co w jakim trybie i dla jakiego silnika sie dzieje. Jutro z kompa wrzucę screeny. Z tego co pamiętam to różnice w momencie obrotowym sa tylko w silnikach MA.
Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...
SISTEM „Alfa DNA”
(System kontroli dynamicznej
samochodu) (dla wersji/rynków, gdzie przewidziano)
Jest urządzeniem, które umożliwia po odpowiednim ustawieniu
dźwigni A-rys. 70 (znajdującej się na tunelu środkowym) wybór
trzech różnych trybów jazdy:
❍ d = Dynamic (tryb jazdy sportowej);
❍ n = Normal (tryb jazdy w warunkach normalnych);
❍ a = All Weather (tryb jazdy w warunkach niskiej przyczepno-
ści, na przykład deszcz lub śnieg).
Urządzenie działa ponadto na systemy kontroli dynamicznej samochodu
(silnik, układ kierowniczy, system VDC, zestaw wskaź-
ników).
rys. 70 A0J0090m
TRYB JAZDY
Dźwignia A-rys. 70 jest typu monostabilnego, tak więc pozostaje zawsze
w pozycji środkowej. Włączony tryb jazdy sygnalizowany jest
zaświeceniem odpowiedniej diody na nakładce i wskazaniem na
wyświetlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym, jak zilustrowano
poniżej:
A0J0227m A0J0290m
Tryb Dynamic Tryb All Weather
Gdy włączony jest tryb „Normal”, na wyświetlaczu nie pojawia się
żaden napis/symbol.
Tryb “Normal”
VDC i ASR: Standardowa regulacja
Regulacja układu kierowniczego: Standardowa regulacja
DST: Standardowa kontrola hamowania z ABS
Standardowa kontrola bocznego przyspieszenia
Kompensacja nadsterowności: lekki impuls na kierownicy nakłania
kierowcę do wykonania optymalnego manewru
Silnik: Reakcja standardowa
112 POZNAWANIE SAMOCHODU
WŁĄCZENIE/WYŁĄCZENIE TRYBU „Dynamic”
Włączenie
Przesunąć dźwignię A-rys. 70 w górę (w pozycje odpowiadająca
literze „d”) i przytrzymać w tej pozycji przynajmniej przez 0,5 sekundy,
do momentu aż odpowiednia dioda zaświeci się lub wskazanie
„Dynamic” zostanie wyświetlone na wyświetlaczu (patrz rysunek).
Po zwolnieniu dźwignia powraca w pozycję środkową.
W wersji 1.4 Turbo Multi Air wybrać tryb funkcjonowania “Dynamic”
zostanie ponadto uaktywniona funkcja doładowania turbosprężarki
(overboost): centralka kontroli silnika umożliwia, w zależności
od pozycji pedału przyspieszenia i w ograniczonym czasie,
osiągnięcie poziomu maksymalnego ciśnienia w turbosprężarce z
konsekwencją zwiększenia momentu obrotowego silnika traktując
to jako normalne osiągnięcie. Funkcja ta jest szczególnie użyteczna
w momencie, gdy konieczne jest uzyskanie maksymalnych osią-
gów w krótkim czasie (np. w trakcie wyprzedzania).
OSTRZEŻENIE W fazie przyspieszania, używając funkcji “Dynamic”,
możliwe jest odczucie szarpania podczas jazdy, które jest charakterystyczne
dla ustawienia sportowego.
Wyłączenie
Aby wyłączyć tryb „Dynamic”, i powrócić w „Normal”, należy
powtórzyć ten sam ruch dźwigni w takim samym czasie. W tym
przypadku podświetli się dioda odpowiadająca trybowi „Normal”
i na wyświetlaczu wielofunkcyjnym rekonfigurowanym wyświetlone
zostanie wskazanie „Normal włączony” (patrz rysunek).
A0J1055g A0J0186m
A0J1052g
VDC i ASR: Ustawienie sportowe, interwencja tylko w przypadku
utraty kontroli
Regulacja układu
kierowniczego: Regulacja bardziej sportowa
DST: Standardowa kontrola hamowania z ABS
Zwiększona kontrola bocznego przyspieszenia
Kompensacja nadsterowności: lekki impuls na kierownicy nakłania
kierowcę do wykonania optymalnego manewru
Silnik: Zwiększona szybkość reakcji + Overboost z powodu maksymalnego
zwiększenia poziomu momentu (tam, gdzie
przewidziane)
POZNAWANIE SAMOCHODU 113
1 WŁĄCZENIE/WYŁĄCZENIE
TRYBU „All Weather”
Włączenie
Przesunąć dźwignię A-rys. 70 w dół (w pozycję odpowiadającą literze
„a”) i przytrzymać w tej pozycji przynajmniej przez 0.5 sekundy,
do momentu aż odpowiednia dioda zaświeci się lub wskazanie
„All Weather”” wyświetli się na wyświetlaczu (patrz rysunek).
A0J1180g A0J0187m
VDC i ASR: Regulacja mająca na celu zapewnienie maksymalnego
bezpieczeństwa
Regulacja układu kierowniczego: Maksymalny komfort
DST: Zwiększona kontrola hamowania z VDC Standardowa kontrola
bocznego przyspieszenia Kompensacja nadsterowno-
ści: lekki impuls na kierownicy nakłania kierowcę do wykonania
optymalnego manewru
Silnik: Reakcja standardowa
Wyłączenie
Aby wyłączyć tryb „All Weather”, i powrócić w „Normal”, wykonać
taka sama procedurę, jak opisano dla trybu „Dynamic”, z ta
różnica, ze dźwignię A-rys. 70 należy przesunąć w pozycje odpowiadająca
literze „a”.
OSTRZEŻENIA
❍ Nie jest możliwe bezpośrednie przejście z trybu „Dynamic”
w tryb „All Weather” i odwrotnie. Należy zawsze najpierw
powrócić w tryb „Normal” i następnie wybrać inny tryb.
❍ Jeżeli przed wyłączeniem silnika włączony był tryb „Dynamic”,
po następnym uruchomieniu silnika wybrany zostanie automatycznie
tryb „Normal”. Jeżeli natomiast przed wyłączeniem
silnika włączony był tryb „All Weather” lub „Normal”, po następnym
uruchomieniu silnika wybrany zostanie utrzymany.
❍ Powyżej 110 km/h nie można włączyć trybu „Dynamic”.
❍ W przypadku awarii systemu lub dźwigni A-rys. 70, nie będzie
można włączyć żadnego trybu jazdy. Na wyświetlaczu pojawi
się komunikat ostrzeżenia
Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...
Cześć, byłem parę dni temu na chipe z moją Giullietta 1.4 170KM i chciałem żeby tuner sprawdził czy jest różnica na między trybem sportowym a normalnym i hamownia pokazała że wcale nie wzrasta moment obrotowy lecz jest on dłużej utrzymywany na wysokich obrotach stąd też różnica kilku koni i nic więcej. Załączam wyniki z hamowni![]()
Ten wykres jest już po modach?
A masz przed w trybie N i S?
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Tak już po modach. Niestety na serii nie mam pomiarów. Mógłbyś pokazać swój wykres?
Ostatnio edytowane przez menda96 ; 05-10-2018 o 09:11
Miało być podzieliłbyś się się wykresem ale słownik nie ogarnia