
Napisał
andro34
tutaj się z tobą nie zgodzę.konstrukcja wachacza nie ma za zadanie tłumić wstrząsów tylko przenosić ruchy koła po nierównościach nawierzchni.
częściowo takie zadanie tłumiące spełnia dolny wachacz.a tak naprawdę za nurkowanie auta przy hamowaniu są odpowiedzialne sprężyny wraz z amortyzatorami.
jeśli sprężyna będzie wypracowana i amortyzator zuzyty to niestety przód będzie nam nurkował przy hamowaniu. (przerabiałem ten problem w mojej alfie)
na początku,jak kupiłem alfę założyłem górne wachacze od VEM-y.
ponad rok (ok 25 tyś.km)było super.
niestety w maju tego roku podczas ustawiania geometrii okazało się że tuleje metalowo gumowe w nich wyrobiły się ,więc wymieniłem je na używane ale w super stanie TRW (z anglika).
obecnie wszystko jest ok,nie ma luzów ale czasem rano przez pierwsze kilometry słychać delikatne skrzypienie...
pozdrawiam!!!