Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 67

Temat: Maks 2000rpm przez parę minut, co jest?

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @ ideally - podaj prosze dane twojego ECU z menu informacyjnego, czyli
    np. 0261.204.948 103735-9651 wersja 0.24 draw: 46768523, ISO code, data programowania.
    cytat: Czy te alfy tak mają?
    - TAK , ponieważ za autostrady jest odpowiedzialny inny parametr FRA i sonda lambda jest dogrzana.
    - jak mierzyłem statystykę sondy lambda to nie było momentu schłodzenia.

    - mi też w takiej trasie spalił zgodnie z instrukcją obsługi, chociaż prędkości średnie przekraczały zawsze 140 km.
    - TRA zeszło nawet prawie do zera, czego nigdy nie było w tym aucie.

    @remcyk - odpowiedział mi kolega z forum zagranicznego że selespeedy mają mieć oprogramowanie ECU ....6400, 6500, 6600.
    - a twoje chyba jest 6270.
    - niestety nigdzie nie znalazłem nawet śladu tego nowszego oprogramowania.
    - do ECU skrzyni biegów ASO wgrywało w 2002 nowy software a do ECU zapłono-wtrysku nie.
    - czy to jest powodem twoich kłopotów, nie wiem.

    p.s.
    - coś pomyliłem twoje ECU .
    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-08-2009 o 07:59
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Moje ecu to te nizej,czyli 6500
    Ile moze kosztowac programowanie ecu?
    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 27-08-2009 o 13:36

  3. #53
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    -założyłem dziś nową rurę dolotową od przepływomierza do przepustnicy, bo poprzednia była dziurawa jak ser i do tego zalepiona taśmą. Nie wiem czy to problem, ale nowa rura jest ciut inna, tzn. ta mała rurka, która wychodzi z tej dużej jest parę centymetrów dalej i przez to musiałem lekko zagiąć to małą dochodzącą - czy to nie problem?

    - Poza tym, po założeniu rury auto zaczęło mulić - może musi się dostosować?

    - w każdym razie chyba zresetowałem ecu (Chyba bo jest napis error, tak z parę razy, a po paru linijkach coś tam free, delete..),

    - oto zdjęcia od zimnego do nagrzania się:

    http://www.master.pl/~idea/forum/

    - na zdjęciach (nr 15) jest także numer mojego ecu, więc proszę o info nt.

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - też mam ACER-a ale mam ładniejszy pulpit.
    - możesz pokazać wyniki tego pliku tekstowego "spalanie.txt", chyba to będzie ciekawsze.!!!

    - w ECU masz wersję 0.55 z 98 roku, obecna wersja to 0.66 dla 0.261.204.270.
    - poprzednia wersja nie dawała sobie rade z falowaniem oraz z brakiem mocy podczas rozgrzewania samochodu, tak przynajmniej pokazuje poniższy dokument.
    - tutaj stosowny dokument do poczytania
    --
    http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...p?t=1151014284
    - nie bardzo wiem co zrobiłeś, wyzerowałeś parametry adapatacyjne w ECU, zgodnie z instrukcja, czy raczej wyzerowałeś ECU ?.
    - to dwie i jak rózne sprawy , bo właśnie przy zerowaniu ECU pojawią się błędy.
    - M1.5.5 nie obsługuje zerowania ECU, próbuje coś wykonać i sypie błędami.
    - Jak takie działanie wpływa na parametry w ECU nie wiem.
    - TRA równe + 46690 usek mówi nam o tym że gdzieś jest fałszywe powietrze:
    rura dolotu, kolektor ssący,
    zawór odmy, elektrozawór przewietrzania zbiornika paliwa,
    rura wspomagania układu hamulcowego, zawór dwukomorowy.
    - inne parametry wyprzedzenie zapłonu, czas wtrysku, wykres sondy lambda - poprawne.
    - jeden parametr odbiega od normy to lambda sensor pre-cat status, ale Unidiag miał zawsze z tą definicją problemy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-08-2009 o 07:43
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #55
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    - co do lewego powietrza możliwe, że masz rację.

    - podczas tankowania niemal zawsze po odkręceniu (mocniejszym) kurka zasysa powietrze

    - pompa wspomagania dziwnie burzy , tak co parę sekund, może się kończy, nie wiem, płynu ma wystarczająco.

    - bylem u mechaników (wykłych, bo u mnie nie ma normalnych), i stwierdzili, że nic od dołu nie widać, ale ja po prostu wiem, że jest nie tak. Inny chce zabierać na komputer za 140zł, a ja mu mówię, żeby sprawdził cały dolot plus rury z wydechem włącznie, a on "że to nie to". I jak tu komuś płacić za cokolwiek..

    - w takim razie pozostaje znależć porządnego mechaniora, który wszystko przejrzy, czy znowu będę musiał jechać do Wrocka, ale tym razem na paprotną, tylko pytanie czy pracuje w soboty.

    - co do zerowania ecu, bo to chyba próbowaliśmy zrobić (reset ecu) ciągle wywala blędy, więc na to wychodzi, że do tej pory nie zrobliliśmy adaptacji. Dopiero teraz znalazłem tą funkcję [a właściwie parametry, które trzeba wpisać], za pomocą której to zrobić (niezły ze mnie analfabeta; zupełny brak umiejętności czytania ze zrozumieniem hehe

  6. #56
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na paprotnej chyba od września pracuja co druga sobota,
    www.serwisfiat.pl
    ul. Paprotna 8, boczna żwigrodzkiej
    - tel : (0-71) 71- 97-917.
    - pamietaj tylko, że cześć tych rzeczy mozesz sam sobie sprawdzic, fakt potrzebny jest alfadiag.
    - masz także zawór dwukomorowy oraz sterownik pneumatyczny do niego.
    - na zaworze, sterowniku jest rurka gumowa sterowania idąca z kolektora ssącego.
    - na kolektorze ssącym ośka sterowania zaworem dwukomorowym jest osadzona na uszczelniaczu, tutaj też może być fałszywe powietrze, tylko trudno to sprawdzić.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #57
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    -posiadam program alfadiag, ale ten starszy: co miałbym dokładnie sprawdzić w nim i w jaki sposób, jakiej konkrety?

    - przez ponad tydzień był spokój i znowu się zaczęło co parę uruchomień: ledwo 100-200rpm, więc go wyłączam i za drugim razem zapala normalnie. Jest to obiaw o tyle częściej występujący, że zaczyna mnie to już irytować.

    - jeśli chodzi o wgranie nowego oprogramowania to wychodzi z tego co napisałeś: "uaktualnienia oprogramowania nie należy dokonywać w ECU dla wersji 011, 022, 033, 044, 055, 066 które to wersje są przewidziane dla silników 1.8 TS, 2.0 TS z podwójnym czujnikiem temperatury płynu chlodzącego", czyli w moim, bo mam 055, nie da rady uaktualnić oprogramowania, tylko jakiś ew. mod?

    - napisałem tak, ponieważ wywnioskowałem to na podstawie tego co napisałeś wcześniej: "w ECU masz wersję 0.55 z 98 roku, obecna wersja to 0.66 dla 0.261.204.270. Poprzednia wersja nie dawała sobie rade z falowaniem oraz z brakiem mocy podczas rozgrzewania samochodu (...)"

    -posiadam wersje softu 055, czyli nie mogę go wymienić. Jednakże moja wersja (czyli starsza) nie radziła sobie, tak więc może mógłbym zamienić na wersję 066?

    - przyznam, że się trochę pogubiłem. Czy żeby wgrać inną wersję, naprawdę trzeba wymontować ecu i tyle roboty ..?

  8. #58
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to nie ty sie pogubiłes tylko w takiej formie jest napisany biuletyn dla mechaników aby klientom robić zamieszanie w glowie.
    - krótko i na temat:- zawsze można wgrać nowsze oprogramowanie, dla twojego modelu to 0.66.
    - teraz , wgranie pliku ORI ( fabrycznego ) skutkuje poprawieniem kliku parametrów, nie testowałem, według mnie szkoda czasu.
    - pliki ORI mają wbudową ekologię w ECU, czyli będzie problem tak jak opisuje biuletyn z zimnym silnikiem, do czasu jego podgrzania.
    - pliki MOD są wykonane pod żądania użytkowników.
    - jeśli posiada się sprawny immobilizer, to wgranie nowszego oprogramowania sprowadza się tylko do rozebrania obudowy jednego z wtyków ECU i za pomocą igły pomiarowej na pin A10 podaje sie + 12 V, potem programuje się za pomocą programu galletto 12.50.
    - należy zaznaczyć, że czasami w tym trybie zdarza się taki motyw, że program wykona zerowanie flasza ale nie zaprogramuje nowym programem, zgłasza bląd sk = -1.
    - i wtedy mamy dośc duzy problem, dlatego chyba lepiej jest zakupic na alegro ECU i je zaprogramowac wg. przyklejonego tematu.
    - szybciej, bez stresowo i bezpieczniej.
    - a po testach można podjąć decyzję co dalej, czy ten nowy ECU programuję plikiem MOD czy ORI.
    - ja ze swej strony deklaruję swoją pomoc w próbie wyzerowania ECU dla M1.5.5
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #59
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    -Dziś nagrałem dźwięk dochodzący spod dołu z przodu auta. Jutro postaram się wieczorkiem wrzucić go na serwer, bo mam to na telefonie.

    -Chodzi dokładnie o 'świszczący' dźwięk rosnący wraz z dodawaniem gazu. i nie jest to takie ciche i paska to nie przypomina.

    - Skoro u mnie jest gdzieś lewe powietrze to może to świszczy gdzie spod kolektora...? Nie jestem pewien, ale na tym samym nagraniu po chwili ciszy naghrałęm także głośne 'pyrkanie' w wydech przy dodaniu i puszczeniu gazu (tak nawet ok 2-3k rpm).

    -U Ciebie, o ile pamiętam ,też kiedyś była podobna sprawa z kolektorem ssącym, jeśli się nie mylę..

  10. #60
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wili
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    LeGnIcA
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS 155KM 1999r. + LPG Stag, AR 146 1,6 boxer 1995r. + LPG
    Postów
    112

    Domyślnie

    witam, nie wiem czy to co napisze okaże sie takie pomocne ale.. miałem styczność z takim problem w nissanie mikrze 2001r. gdy go odpalałem auto ledwo jechało, straszny muł, normalnie zaczynało jechać po przejechaniu 300m, czasem mniej, czasem więcej. Mechanicy twierdzili ze to jakiś tam czujnik, po wymianie dalej bylo tak samo. Potem mieli wiele innych świetnych teorii, ale dążąc do sedna, usterką okazała sie uszczelka pod głowicą

    Odnośnie tego jak to nazwałeś "świstu" skad ten dźwiek dochodzi?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 08:38
  2. Check engine. Silnik nie odpala przez 15 minut JTD
    Utworzone przez ksawery166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-11-2013, 19:02
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 22:36
  4. Brak mocy do 2000rpm
    Utworzone przez xander83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 19:34
  5. [Brera] Czy 3.2 JTS jest opracowany przez Alfa Romeo?
    Utworzone przez Michele87ar w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 19-02-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory