Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Czujnik temp. płunu i centralka sterująca

  1. #1
    kamill
    Gość

    Domyślnie Czujnik temp. płunu i centralka sterująca

    elo moto!!!

    jestem świeżo po kupnie alfy 156sw 2.4JTD 2000r, stara buda i stare wnętrze,
    żeby nie była tak pięknie mam z nią mały kłopot, gdy odpalam auto po nocy, z rury walą kłęby siwego dymu, tak na oko 10sekund, byłem na kompie i gość powiedział że silnik chodzi w trybie awaryjnym???(wydaje sie być słaby i nie chce wchodzić na obroty jak na 5cyl z CR) bo nie widzie czujnika temperatury na examinerze,otwieramy maskę czujnik wkręcony i wtyczka w środku, ściągam wtyczkę a tam w niej 3 przewody (niebieski brązowy i biało zielony) zaglądam do czujnika a tam 4 piny?? czy tak powinno być czy poprzedni właściciel coś kombinował, gość polecił bym sprawdził przed samym komputerem czy dochodzi sygnał z czujnika. i teraz pytanie gdzie i na których pinach mogę zmierzyć rezystancje czujnika płynu chłodzącego???? no i czy ten czujnik jest taki jak ma być,

    jestem wdzięczny za każdą pomoc

    pozdrawiam
    kamill

  2. #2
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Typ silnika....i możesz spróbować tutaj zobaczyć jaki ma być, jak ma wyglądać.. http://www.eps-autoparts.com/db_comp...ncatalogue.asp

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Czujnik jest zły byłe 3 pinowe i 4 pinowe z dodatkową masą. Ten czujnik 4 pinowy jak nie dostaje masy (bo masz 3 przewody) to nie ma prawa działać...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Szczecin/IRL- KE
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM & 156 1.9 M-jet
    Postów
    50

    Domyślnie

    Witam,
    Mam tak samo, tzn. czujnik na cztery piny a idą do niego trzy kable. Czujnik sprawdzany w eperze i na 100% jest właściwy. W kostce czwarty pin jest zaslepiony i wyglada mi to na oryginalne zaślepienie. Alfa 2.4jtd 2001r.

  5. #5
    kamill
    Gość

    Domyślnie

    elo moto!

    dzięki za pomoc, czyli mam rozumieć że potrzebny jest 4kabelek z masą do czujnika???? jak pisze Maciek156 bo faktycznie we wtyczce jest czwarte miejsce na kabelek ale jest, wydaje sie fabrycznie zaślepione.

    czy jak podłącze ta dodatkową masę to nic się nie popsuje????

    a wie ktoś może na które piny w centralce wchodzi ten czujnik???

    pozdrawiam
    kamill

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Szczecin/IRL- KE
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM & 156 1.9 M-jet
    Postów
    50

    Domyślnie

    Witam,
    Nim zaczniesz coś kombinować z masą przeczyść dokładnie styki w kostce, możesz też spróbowac delikatnie je podgiąć. Ja też miałem identyczny problem z wiatrakami, nawet zmieniłem czujnik (ten na termostacie) i dalej nie działały. Po dokładnym przeczyszczeniu styków i ich podgięciu zaczęł działać i włączaja się w okolicach 95*C (odczyt ze wskażnika kabinowego). Wtyczke mam na cztery piny z trzema kablami.

  7. #7
    kamill
    Gość

    Domyślnie

    elo moto!

    sprawdziłem styki i i są ok, przerwałem kabel już w wiązce i miernikiem sprawdziłem i jest połączenie, więc wtyczka ok, zatem szukam dalej gdzie wchodzą kable do centralki.

    ma jeszcze kilka rzeczy do zrobienia: lata mi krótsza półoś po stronie kierowcy i bardzo huczy, znalazłem na necie że jest tam łożysko 2szt w mechanizmie różnicowym,

    http://www.spangerum.com:7080/navi?C...D=1&GUI_LANG=6
    oraz to
    http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=0&DRW_NUM=3

    śmiałe pytanie mam bo oglądałem różne skrzynie na allegro
    http://www.allegro.pl/item707310929_...td_brutto.html

    3 i 4 zdjęcie i wydaje mi sie że dało by rade odkręcić sam mechanizm różnicowy, półośki i powinno się dać go wyjąć, żebym sam sobie wymienił te łożyska,

    jak myślicie Panowie da rade czy trzeba wyciągnąć skrzynie na stół????

    pozdrawiam i dziękuje za pomoc
    kamill

Podobne wątki

  1. [159] Wyzwanie - centralka elektroniczna klimatyzacji (czujnik temperatury)
    Utworzone przez montoya w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2019, 11:10
  2. [159] 2.0 jtdm czujnik temp DPF
    Utworzone przez p.maiki w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-02-2015, 14:12
  3. Czujnik temp. reduktora BRC
    Utworzone przez kelpin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 17:17
  4. [155] czujnik temp. oleju
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 20:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory