Dzięki serdeczne , znalazłem ale ....
Cena 3.200 brutto , brak na stanie.
Szukam dalej![]()
Dostałem wycenę wymiany modułu z serwisu AR Słupsk. Zalecają przy okazji wymianę rozrządu.
Części (aktywator , uszczelka , śruby , filtr , rozrząd , olej , filtr oleju ) - 5.100 , robocizna - 1.500
Chyba "lekko" odlecieli ....
Co ty sprawdzasz na stronie? Zadzwoń jak człowiek i się zapytaj. Cena w cennika była 3800, a kupiłem za 2,65k.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Dobra, multiair wymieniony, auto jeździ.
Robilismy od 7 rano.
Mam radę dla wszystkich:
Jeśli:
-falują obroty, nawet na lpg
-auto przy przyspieszaniu zaczyna "mruczeć"
-macie błąd wypadania zapłonu P0300 i któryś z P0301,P0302,P0303,P0304
To robimy pomiar kompresji lub od razu zdejmujemy pokrywę i sprawdzamy tuleje.
Od razu. Żadne cewki, inna stacja benzynowa i inne czary mary.
Jak już pali na 3 gary może być za późno na dokręcenie tulei.
Amen.
Ze względu na skoszony gwint w alu i opiłki w silniku, nowy filtr oleju po założeniu nowego MA został wymieniony po jednej motogodzinie. Purflux.
Po przejechaniu 70km wymieniony ponownie olej i filtr.
Przy wymianie MA został wymieniony tez filtr turbosprężarki i filtr MA.
Kolejna wymiana oleju i filtra oleju, mycie filtra turbo po 500km. Wtedy też zmierzymy kompresję i zrobię w ecu wymianę MA, oleju, korektę dyspersji i adaptację koła fonicznego.
Zmieniam interwał wymiany oleju z 1rok lub max 12kkm, na 8kkm.
Ta mała miska olejowa tego chyba wymaga.
Ostatnio edytowane przez bogas ; 10-11-2018 o 23:43
Dlaczego akurat 8, a nie 8,5?
Panowie konkrety, sciagam czapke i dobieram sie do modułu MA w mojej Julce. Posiłkuje się obszernym opisem z tej stronki:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa...placement.html
Zastanawia mnie tylko:
- pisza o jakims specjalnym przyrządzie przy zakladaniu modułu (dostepnym w aso) czy dam rade bez niego wlozyc moduł?
- przy wyciaganiu powypadają części MA do silnika, czy mechanik amator jest potem w stanie to złożyć?
- czym wlewaliscie olej do MA (mowie o tym otworku z kulka? )
wszelkie dodatkowe sugestie mile widziane![]()
Da się bez przyrządu.
Przygotuj sobie po 4 śruby M8, M10, albo czymś innym zablokujesz tłoki.
Nic nie powinno Ci wpaść do silnika.
Olej wlewasz strzykawką naciskając kulkę, aż zacznie wypływać dziurkami u góry.
Dokręcać jak głowicę, po przekątnych.
Moment ok 15-20Nm.
Jeśli moduł nowy, wkręcić filtr MA. Jeśli naprawiany w sumie też, bo trzeba wymienić/umyć.
Po włożeniu modułu wyjmyj bezpiecznik pompy paliwa i kręć rozrusznikiem przynajmniej z 10s. Przerwa minutę, niech rozrusznik ostygnie i znowu 10s by napompować olej na górę.
Próbuj odpalić.
Potem w alfaobd wymiana MA, korekta dyspersji.
Do wymiany MA potrzebne będzie:
55222222 1szt
55238665 1szt
55233644 4szt
55233643 1szt
Jeśli gwint w module zerwany przygotuj się na płukanie silnika.
Ja kupiłem 10l oleju i 6 filtrów.
Pierwszy filtr i nowy olej po wymianie MA. Drugi filtr zmieniłem po 10km od odpalenia, trzeci po 100km i olej, czwarty po 500km i olej.
Do wymiany też śruba turbo (jeśli masz T).
Ostatnio edytowane przez bogas ; 13-12-2018 o 21:08
Świetnie! Dzięki za obszerna lekturę, jak się spotkamy na żywo, stawiam czteropaka! [emoji4]
Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka