duplikat wpisu Do usunięcia
duplikat wpisu Do usunięcia
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
wg konfiguratora na stronie AR przechodzi, ale konfigurator to nie jest 100% potwierdzenie.
wg ePera żadne koła, nawet 16" nie wykluczają się z powiększonymi tarczami (opcja 44B). co do 16" miałbym jednak wątpliwości duże, ale pytasz o 17", myślę że na 99% będzie OK.
- - - Updated - - -
PRzebiję Cię. Czasem nic nie dostaniesz, a ostatnio jeździłem Fiatem Doblo (trochę się tłumaczyli że auto innej klasy, że to tylko na dzień):
na drugi dostałem Compassa:
- - - Updated - - -
Giulię ubóstwiam a z drugiej storny wnerwia mnie czasem - nie wiem czy jeszcze raz bym ją kupił, bo jestem zawiedziony paroma sprawami (ilość niedoróbek, fatalny serwis, brak updatu, brak aut zastępczych). Najczęściej jestem w pełni zachwycony (jak jadę), a jak znów muszę kwitnąć w (marnym) serwisie kolejny raz, to sobie myślę że przecież miałem kupić BMW 430xi GC (albo może i 440xi GC). Nie wiem jakie następne auto kupię, chyba dużo zależy czy w końcu doprowadzą mi auto do stanu tip-top (choćby wymiana radia na które czekam już kilka miesięcy ze względu na drobne problemy z AA i kamerą), dojdą jakieś updaty softu ECU/skrzynii (dotychczas przez 0.5 roku żadnego updatu jakiegokolwiek modułu nie było (ostatni raz byłem 2 dni temu w ASO)).
Kumpel kupił sobie niedawno BWM440xi GC, trochę mi gulem szarpie bo jednak ma te 46HP więcej i 6 garnków, do tego liftback byłby bardziej praktyczny dla mnie. Będę jego autem jeździł w marcu (spotykamy się w Alpach), pogadam, podpytam, ciekawe czy po tym doświadczeniu szala przechyli się zdecydowanie w którąś stronę.
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 09-12-2018 o 01:01
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Zdecydowałem się i odbieram swoją gulie veloce z Lublina za 10 dni. Obecne rabaty są bardzo przekonującepytanie do osób z Warszawy: w jakim ASO najlepiej serwisować? Czy pilnować 15k km czy robić serwis częściej (w swoim obecnym Lexusie robiłem co 10k km i bardzo pozytywnie to wpływało na eksploatację auta).
Muszę dodać że ASO na krosnobradzkiej w wawie (euromobil) to jakaś pomyłka.... Zero odzewu - w pewnym momencie ja bardziej chciałem kupić auto niż handlowiec sprzedać. Mocno odradzam.
[MENTION=67765]Farfocel[/MENTION], Dziękuję za porównanie i opinię. Audi znacznie wykracza poza mój budżet, więc nawet nie mam za bardzo jak tego auta brać pod uwagę. Giulia jak na swoją cenę ma całkiem dobrze wykonane wnętrze i to mi w zupełności wystarczy. Są auta znacznie gorzej wykonane. Audi ma zapewne przewagę pod wieloma aspektami, ale gdy wziąć pod uwagę cenę, to już nie jest tak różowo. Może, gdybym dysponował takim budżetem mógłbym bardziej się na tym skupić, ale do zestawienia doszłyby prawdopodobnie i inne auta.
Co do właściwości jezdnych i odczuć, to byłem w szoku. Jeździłem wcześniej i później wieloma samochodami testowymi i prywatnymi, ale Giulia zrobiła na mnie wrażenie gokarta. Prowadziła się jak po sznurku, a jednyne do czego mógłbym się pod tym względem przyczepić, to brak marginesu podczas szybkiej jazdy. Każdy, najdrobniejszy ruch kierownicą od razu przekładał się na kierunek jazdy, co może być trochę męczące podczas dłuższej podróży po autostradzie. Wiem, że taka jest charakterystyka i układ musi być bardzo responsywny, czuły i dokładny- taki jego urok, coś za coś.
Stinger odrzuca mnie trochę swoją stylistyką, wolę auto bardziej stonowane, a Giulia jest tym, czego oczekuję- Wystarczająco agresywna, elegancka, piękna, bez zbędnych dodatków. Co do odczuć z jazdy KIA Stinger, trudno mi powiedzieć, auto sprawiało wrażenie ociężałego, smutne wnętrze i brak liniowego oddawania mocy. 2.0 255 KM. Infiniti, ani Lexusa nie brałem pod uwagę. O co chodzi z tymi brokerami? Spotkałem się z tym określeniem, ale nigdy nie zagłębiałem się w temat. Preferuję raczej zakup gotówkowy, w ostateczności leasing z możliwością wykupu auta, wynajem długoterminowy nie wchodzi w grę. BMW nie brałem pod uwagę ze względu na ceny i podejście społeczeństwa wobec kierowców samochodów tej marki. Ponadto Giulia jest chyba bardziej unikalna, wzbudza mniej negatywnych emocji, a w moim zawodzie to jest dość istotna kwestia. Zakup i tak planuję na 2019 rok, kiedy dokładnie? Nie wiem, wyjdzie w praniu
[MENTION=73165]azar[/MENTION], dziękuję za odpowiedź, w gruncie rzeczy chyba pozytywną. Rozumiem, że odpowiedź na pytanie, dlaczego wkurza Cię niemiłosiernie, znajdę po analizie treści kryjących się pod linkami?
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION], dziękuję za podzielenie się doświadczeniem. Trudno mi wywnioskować jaka jest skala problemu i jakich wersji, roczników to dotyczy. Jest jakaś statystyka, ile osób boryka się z problemami z Giulią i jakie jest ryzyko, że spotka to także kolejnych nabywców? Rozumiem, że najczęściej są to denerwujące "pierdoły", aniżeli poważny, kosztowny problem ważący na bezpieczeństwie i unieruchomieniu na amen auta?
Dokładnie, kolega Epsonix jest na maksa pedantyczny i czepia się każdego drobiazgu, tak na prawdę nie miał żadnej znaczącej awarii, jak zresztą zdecydowana większość właścicieli Giulii na tym forum. Musisz się jednak liczyć, że po zakupie wyskoczą jakieś irytujące lub nie drobiazgi, które ASO nie zawsze ogarnie od ręki.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Alfy generalnie wzbudzają u innych skrywane pożądanie, do którego mało kto się otwarcie przyznaje, a z drugiej strony nieskrywane politowanie dla jej posiadacza, że tyle czasu musi spędzać z tym autem w serwisach, bo taka jest obiegowa opinia o tej marce, więc zastanów się dobrze, czy chcesz się zmierzyć z taką opinią. Ja na głupie pytania typu "jak drogi jest serwis Alfy" odpowiadam krótko: stać mnie![]()
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
[MENTION=9316]Żuczek[/MENTION], jak do tej pory jeździłem samochodami produkcji francuskiej (2xPeugeot i 2x Citroen) oraz Włoskiej Fiat. Nie miałem większego doświadczenia z markami premium, jak BMW, Mercedes, Audi. Myślę, ze dużo by mnie nie zaskoczyło, o ile nie byłyby to poważne awarie. Nie mówię, że w markach premium takie rzeczy się nie zdarzają, ale tam serwis stoi na wyższym poziomie. W rodzinie mam osoby jeżdżące tylko autami produkcji niemieckiej i widzę co się dzieje np. VW, Mercedesem. Nie zawsze jest różowo.
[MENTION=6129]Krzysztof[/MENTION], Mam częsty kontakt z klientami (jestem przedstawicielem paru firm zagranicznych na Polskę), u których nie chcę wzbudzać negatywnych emocji. Głupio, gdy człowiek przyjeżdża (w obiegowej opinii) drogim samochodem i powoduje dyskomfort. Wolę jeździć samochodem, który jest mniej znany, bardziej skromny, ale biorę także pod uwagę swoje preferencje. Dlatego nie kupię BMW, które wg wielu jest strasznie drogie i ekskluzywne, a w dodatku kierowcą jest zakompleksiony, nowobogacki cham... Z Alfą, IMO, jest inaczej, może się podobać, ale tak jak napisałeś- najwyżej ktoś będzie mi współczuł, albo z zainteresowaniem podejdzie do tematu samochodu. Czasami zdarza mi się podróżować z osobami z firm, których jestem przedstawicielem, nie chcę ich wozić "wywrotką". Ze względu finansowego oraz z powodów, które wymieniłem wyżej decyduję się na samochód z klasy średniej, który może i rzuca się w oczy, ale nie generuje wrogich myśli. Lubię samochody, które wyróżniają się na ulicy, a Giulia do takich należy. Ma udany design i nikt nie przyszyje jej kierowcy, łatki idioty. Co najwyżej ktoś się pośmieje, że wpakowałem się na minę, ale to już znam- "Jak to, kupiłeś francuza?!, przecież to się zepsuje zanim kluczyk trafi do stacyjki!".
Ostatnio edytowane przez Lober ; 09-12-2018 o 20:35
Nie musisz mi się tłumaczyć z Twojego wyboru, bo ja kierując się podobnymi przesłankami jak Ty, kupiłem pierwszą Alfę w 2001 roku, więc bardzo dobrze Cię rozumiemWystarczy mieć w zanadrzu kilka złośliwych odpowiedzi, żeby zwolennicy niemieckiej motoryzacji dali Ci spokój, jeśli Ty jesteś gotowy na Alfę, bo w pewnym wieku "jakiś gust trzeba mieć"
![]()
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Dokładnie tak jak mówisz. Wiadomo samochody się psują WSZYSTKIE. Kwestia tylko jak serwis sobie z tym radzi i jak traktuje klienta który już wcześniej za to zapłacił w cenie samochodu.
To co opisałeś potem to imho Giulia będzie idealna. Jak trafisz na taki egzemplarz jak [MENTION=73786]Garraty[/MENTION] a nie [MENTION=20089]epsonix[/MENTION]![]()
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
[MENTION=73165]azar[/MENTION], mam nadzieję, aczkolwiek jeszcze nie zgłębiłem tematu z usterkami, więc nie wiem z czym wspomniani koledzy się borykają.. może lepiej nie wiedzieć?
Wstępnie zaczynam śledzić co siedzi u dealerów na stocku, intryguje mnie ten egzemplarz: https://stock.alfaromeo.pl/64577/alf...osazenia=super
Spotkaliście się z taką przekładką zderzaków? Układ wydechowy zapewne pozostaje seryjny, więc drugi wylot jest atrapą, nie mniej pierwszy raz widzę coś takiego w wersji benz. 2.0 200KM AT8. Ciekaw jestem, czy przypadkiem coś się nie wydarzyło np. w transporcie i zdecydowali się na taki ruch. Cena całkiem niezła, myślicie, że przy zakupie gotówkowym, możliwe są jeszcze jakieś rabaty? Jeżeli tak, to ile można utargować?