Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 76

Temat: Multiair - naprawa

  1. #41
    Użytkownik Świeżak Avatar hadeu
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair 170
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał redhot Zobacz post
    - - - Updated - - -



    Też muszę kupić ten moduł ... Gdzie ten hurt ?
    Firma IDBJ w Częstochowie. Znajdziesz ich na necie.

    Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  2. #42
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    MKV 2.0-180KM,Mito 1.4-105KM,EcoSport 1,0-125KM,Focus 2,5-305KM
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał hadeu Zobacz post
    Firma IDBJ w Częstochowie. Znajdziesz ich na necie.
    Dzięki serdeczne , znalazłem ale ....
    Cena 3.200 brutto , brak na stanie.
    Szukam dalej
    Dostałem wycenę wymiany modułu z serwisu AR Słupsk. Zalecają przy okazji wymianę rozrządu.
    Części (aktywator , uszczelka , śruby , filtr , rozrząd , olej , filtr oleju ) - 5.100 , robocizna - 1.500
    Chyba "lekko" odlecieli ....

  3. #43
    Użytkownik Świeżak Avatar hadeu
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Multiair 170
    Postów
    133

    Domyślnie

    Co ty sprawdzasz na stronie? Zadzwoń jak człowiek i się zapytaj. Cena w cennika była 3800, a kupiłem za 2,65k.


    Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Dobra, multiair wymieniony, auto jeździ.
    Robilismy od 7 rano.
    Mam radę dla wszystkich:
    Jeśli:
    -falują obroty, nawet na lpg
    -auto przy przyspieszaniu zaczyna "mruczeć"
    -macie błąd wypadania zapłonu P0300 i któryś z P0301,P0302,P0303,P0304

    To robimy pomiar kompresji lub od razu zdejmujemy pokrywę i sprawdzamy tuleje.
    Od razu. Żadne cewki, inna stacja benzynowa i inne czary mary.
    Jak już pali na 3 gary może być za późno na dokręcenie tulei.
    Amen.

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Ze względu na skoszony gwint w alu i opiłki w silniku, nowy filtr oleju po założeniu nowego MA został wymieniony po jednej motogodzinie. Purflux.
    Po przejechaniu 70km wymieniony ponownie olej i filtr.
    Przy wymianie MA został wymieniony tez filtr turbosprężarki i filtr MA.
    Kolejna wymiana oleju i filtra oleju, mycie filtra turbo po 500km. Wtedy też zmierzymy kompresję i zrobię w ecu wymianę MA, oleju, korektę dyspersji i adaptację koła fonicznego.
    Zmieniam interwał wymiany oleju z 1rok lub max 12kkm, na 8kkm.
    Ta mała miska olejowa tego chyba wymaga.
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 10-11-2018 o 23:43

  6. #46
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    AR Giulietta 150KM, Jeep Renegade
    Postów
    369

    Domyślnie

    Dlaczego akurat 8, a nie 8,5?

  7. #47
    Użytkownik Świeżak Avatar Ohapara
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Trójmiasto / Brodnica
    Auto
    Bella 159 1.9jTDM była/ Giulietta 1,4 TB była/ Mito 1.4 t-jet Jest!
    Postów
    72

    Domyślnie

    Panowie konkrety, sciagam czapke i dobieram sie do modułu MA w mojej Julce. Posiłkuje się obszernym opisem z tej stronki:

    https://www.alfaowner.com/Forum/alfa...placement.html

    Zastanawia mnie tylko:
    - pisza o jakims specjalnym przyrządzie przy zakladaniu modułu (dostepnym w aso) czy dam rade bez niego wlozyc moduł?
    - przy wyciaganiu powypadają części MA do silnika, czy mechanik amator jest potem w stanie to złożyć?
    - czym wlewaliscie olej do MA (mowie o tym otworku z kulka? )

    wszelkie dodatkowe sugestie mile widziane

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Da się bez przyrządu.
    Przygotuj sobie po 4 śruby M8, M10, albo czymś innym zablokujesz tłoki.
    Nic nie powinno Ci wpaść do silnika.
    Olej wlewasz strzykawką naciskając kulkę, aż zacznie wypływać dziurkami u góry.
    Dokręcać jak głowicę, po przekątnych.
    Moment ok 15-20Nm.
    Jeśli moduł nowy, wkręcić filtr MA. Jeśli naprawiany w sumie też, bo trzeba wymienić/umyć.
    Po włożeniu modułu wyjmyj bezpiecznik pompy paliwa i kręć rozrusznikiem przynajmniej z 10s. Przerwa minutę, niech rozrusznik ostygnie i znowu 10s by napompować olej na górę.
    Próbuj odpalić.
    Potem w alfaobd wymiana MA, korekta dyspersji.

    Do wymiany MA potrzebne będzie:
    55222222 1szt
    55238665 1szt
    55233644 4szt
    55233643 1szt

    Jeśli gwint w module zerwany przygotuj się na płukanie silnika.
    Ja kupiłem 10l oleju i 6 filtrów.
    Pierwszy filtr i nowy olej po wymianie MA. Drugi filtr zmieniłem po 10km od odpalenia, trzeci po 100km i olej, czwarty po 500km i olej.
    Do wymiany też śruba turbo (jeśli masz T).
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 13-12-2018 o 21:08

  9. #49
    Użytkownik Świeżak Avatar Ohapara
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Trójmiasto / Brodnica
    Auto
    Bella 159 1.9jTDM była/ Giulietta 1,4 TB była/ Mito 1.4 t-jet Jest!
    Postów
    72

    Domyślnie

    Świetnie! Dzięki za obszerna lekturę, jak się spotkamy na żywo, stawiam czteropaka! [emoji4]

    Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

  10. #50
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    MKV 2.0-180KM,Mito 1.4-105KM,EcoSport 1,0-125KM,Focus 2,5-305KM
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Przygotuj sobie po 4 śruby M8, M10, albo czymś innym zablokujesz tłoki.
    Możesz zrobić dokładny opis ?

Podobne wątki

  1. [MiTo] MultiAir objawy
    Utworzone przez adekt w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 113
    Ostatni post / autor: 19-09-2024, 23:42
  2. [MiTo] MultiAir
    Utworzone przez andkula w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 29-02-2020, 10:00
  3. [MiTo] Atywator Multiair
    Utworzone przez Edluk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2016, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory