z ciekawości przeglądnąłem pobieżnie te tematy. oto moje wnioski:
1.w wątku tasiemcu pomijamy stuki przy zmianie biegów, to nie usterka tylko cecha, mówimy o problemach z wrzucaniem 1,2 i może 3 biegu i jako konsekwencji możliwej awarii wybieraka
2.problem był, dotyczył aut z początku produkcji (2010/11) - jak w wątku tasiemcu odfiltrujemy wpisy o stukach, to dyskusja kończy się w 2011r, tak więc widać temat zniknął (w drugim wątku z 2015 gość po prostu nie miał tego problemu rozwiązanego, auto miał z 2010)
3.problem był widoczny w nowych autach (dyskusja 2011 odnośnie aut 2010/11).
4.jakaś niby była akcja serwisowa (podejżewam że nie kampania tylko jest TSB który podaje rozwiązanie, ale nie był obowiązkowy i pewnie trzeba było naprowadzić ASO żeby przeszukali listę TSB)
5.problem tak samo występował w 1.4 170HP
6.zapewne poprawka weszła do produkcji dlatego pewnie części aut z 2011 i wszystkich późniejszych już nie dotyczy.
zastanawiam się czemu tak odmiennie interpretujesz to samo. wykopałeś jakieś starego kotleta, temat dzisiaj nie istnieje. auta z wadą pewnie zostały ponaprawiane, a te które nie, powinieneś wyczaić na jeździe testowej bo będzie problem z wrzucaniem 1/2 biegu.
problemy ze skrzynia to były w M32 - tam 80% samochodów przy przebiegach 50-100-200tyś miało problem. Najgorsze było to że wada wychodziła już po gwarancji w większości przypadków a wymiana łożysk to była tylko naprawa skutków (słabe smarowanie/zły design) ale nie rozwiązanie problemu na wieki. W Giulietcie sprawa jest inna, oczywista i zostało wprowadzone skuteczne rozwiązanie serwisowe.