Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Dziwny efekt podczas maksymalnego skrętu kól.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Rossi 69
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Giulietta 1,4 MA Lusso TCT 170KM
    Postów
    114

    Domyślnie Dziwny efekt podczas maksymalnego skrętu kól.

    Sytuacja wygląda tak-podczas maksymalnego skretu kół przednich występuje efekt takiego zacieśniania skrętu.Tak jakby przekładnia miala luz i podczas skrętu kola jeszcze bardziej skrecały niż pozwala na to przekladnia.Czuć taki syndrom wózka widłowego-czyli jak gdyby koła były prawie poprzecznie do kierunku jazdy.Auto prowadzi sie świetnie,nie ma luzów z przodu,nie zjeżdża z obranego kierunku,opony są równomiernie zużyte-a jednak jest coś nie tak.Przynajmniej ja nie spotkalem się nigdy z takim efektem...Panowie ,doradzicie coś?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Ohapara
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Trójmiasto / Brodnica
    Auto
    Bella 159 1.9jTDM była/ Giulietta 1,4 TB była/ Mito 1.4 t-jet Jest!
    Postów
    72

    Domyślnie

    Powiem ci że mam podobnie, co więcej sądzę że ten typ tak ma [emoji108]

    Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Rossi 69
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Giulietta 1,4 MA Lusso TCT 170KM
    Postów
    114

    Domyślnie

    Jakoś mnie nie przekonaleś

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    No ja tak nie mam. I raczej normalne to nie jest.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2017
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB (+LPG) '12, Lancer 1.8LPG 143KM, '10, BMW 528i '16
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rossi 69 Zobacz post
    Sytuacja wygląda tak-podczas maksymalnego skretu kół przednich występuje efekt takiego zacieśniania skrętu.Tak jakby przekładnia miala luz i podczas skrętu kola jeszcze bardziej skrecały niż pozwala na to przekladnia.Czuć taki syndrom wózka widłowego-czyli jak gdyby koła były prawie poprzecznie do kierunku jazdy.Auto prowadzi sie świetnie,nie ma luzów z przodu,nie zjeżdża z obranego kierunku,opony są równomiernie zużyte-a jednak jest coś nie tak.Przynajmniej ja nie spotkalem się nigdy z takim efektem...Panowie ,doradzicie coś?
    Może nowsze roczniki korzystały z dochamowywania kół w celu lepszego skręcania i trzymania w zakrętach? Ale to tylko teoretyczna hipoteza.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Rossi 69
    Dołączył
    11 2018
    Auto
    Giulietta 1,4 MA Lusso TCT 170KM
    Postów
    114

    Domyślnie

    Cytat Napisał RalfPi Zobacz post
    Może nowsze roczniki korzystały z dochamowywania kół w celu lepszego skręcania i trzymania w zakrętach? Ale to tylko teoretyczna hipoteza.
    Ale to jest podczas jazdy manewrowej na 1 biegu.

    Wysłane z mojego Moto G (5) przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar TeBeK
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Mam tak samo. Też tylko zauważalne na parkingu przy pełnym skręcie.

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Mam tak samo,efekt jakby wewnętrzne koło nie szło po wytyczonym okręgu, na żwirze czy piasku przy pełnym skręcie koło jakby sunie bokiem bo slychac i czuć że się ono przesuwa. Przy kręceniu kółek na placu (toczenie się) mam wrażenie że występują też takie cykliczne bujniecia odczuwalne na kierownicy i ogólnie na karoserii jakby coś przeskakiwalo w układzie kierowniczym/napędowym.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar TeBeK
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulietta 1.4 170KM
    Postów
    4

    Domyślnie

    Takie bujnięcia też mam, z dźwiękiem takiego tarcia gumy. Myślałem, że to od niskiego ciśnienia w oponach, ale nie. Mam to od kiedy pamiętam, a w trakcie jazdy nic dziwnego się nie ujawnia. Ja już się z tym pogodziłem, taki urok. Choć w trakcie manewrów na parkingu denerwuje.

  10. #10
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    Stelvio 2.0; Giulietta 1.4 multiair
    Postów
    140

    Domyślnie

    Też tak miałem i winowajcą były łożyska amortyzatora.

Podobne wątki

  1. Stukanie podczas skrętu
    Utworzone przez konrad53 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-07-2018, 16:04
  2. [146] Problem podczas skrętu alfa 146
    Utworzone przez Ciejaczek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-04-2016, 14:12
  3. huczenie podczas skrętu w kole
    Utworzone przez dEdEkA w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 23:34
  4. [156] Tarcie podczas skrętu
    Utworzone przez Hoody w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 12:19
  5. Tarcie na pedałach podczas skrętu
    Utworzone przez czaja18 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory