Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Potrzebny czyjś VIN, żeby tylko sprawdzić numer części.

  1. #1
    Mad.Mike
    Gość

    Exclamation Potrzebny czyjś VIN, żeby tylko sprawdzić numer części.

    Witam.
    Nie jest to jakiś wałek koleżanka przymierza się do przekładki na polską "stronę", swojej Alfy156 V6 24V (2002rok) Chciałbym pomóc jej w kompletowaniu części.

    Jak wiadomo, nie jest łatwo o części do 156 po 2002r. Bardzo często na alledrogo nie podają roczników lub wersji silnikowych, więc w sumie taka trochę loteria.. Szukałem też rozbitka V6 2.5 lub połówki na przekładkę... nic z tego!

    Mam jej VIN i wyszukuję w ePerze numery potrzebnych części. Teraz chciałbym porównać je z tymi ze starszych roczników i różnych wersji silnika. Być może uda się kupić coś jako "zamiennik"

    Także potrzebny mi czyjś VIN (może być na pw) od 156 1.8 oraz 2.0 rocznikowo starsze od 2002

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Krzyż na drogę... Sensu w tym zbytnio nie widzę. Pomijając wartość rynkową takiej alfy i koszt przekładki oraz części, to przecież wiele rzeczy różni się diametralnie w wersjach 1,8 i 2,0 więc nie wiem co chcesz kupić żeby pasowało do 2,5 V6. Przecież nawet ściana grodziowa w wersji GB jest inna a lista rzeczy koniecznych do zmiany jest ogromna i radził bym sobie dać spokój z takim pomysłem.

  3. #3
    Mad.Mike
    Gość

    Domyślnie

    Znajomy który robił przekładkę napisał że potrzebne są:
    -deska rozdzielcza kompletna ze schowkiem i plastikiem pod bezpiecznikami
    -belka pod deskę
    - panel środkowy
    -nagrzewnica kompletna z kanałami
    -wygłuszenie pod deske
    -dywanik
    -boczki drzwi przednich (lewy można przerobić)
    -rączka otwierania maski
    - linki i rączka otwierania wlewu oraz tylnej klapy
    -serwo
    -pompa hamulcowa i przewody do niej
    -pompka sprzęgła + przewody do niej
    -sciana grodziowa (chodciaż będzie potrzebna Ci tylko blacha kształtowa na scianę którą musisz dospawać)
    -podszybie plastikowe wycieraczek
    -mechanizm wycieraczek
    -ramiona wycieraczek
    -pedały hamulca, gazu, sprzegła (są dwa rodzaje gazu elektroniczny i na linkę)
    -przekładnia kierownicza z przewodami
    -lusterka
    -zamek maski
    -lampy podobno da się wyregulować, nawet gdyby nie, to na allegro są za grosze 150-300pln
    -ściana grodziowa (niektórzy przerabiają, inni wymieniają...)
    Także sporo części może być tych samych co w innych/starszych wersjach (pedały, wycieraczki+silniczek, lusterka, rączka otwierania maski, wlewu oraz tylnej klapy, plastikowe podszybie, boczki drzwi (wystarczy przedłużyć kable, sterowniki szyb/lusterek, wygłuszenie, dywanik, panel środkowy, belka pod deskę i bezpieczniki)
    Wydaje mi się że nawet cały kokpit może być ten co w starszych wersjach, tylko trzeba by przenieść wyświetlacz komputera do tego z nadmuchami... Dlategomi VIN potrzebny, bo chcę mieć pewność
    Ostatnio edytowane przez Mad.Mike ; 02-09-2009 o 19:53

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mad.Mike Zobacz post
    Znajomy który robił przekładkę napisał że potrzebne są:
    -deska rozdzielcza kompletna ze schowkiem i plastikiem pod bezpiecznikami
    -belka pod deskę
    - panel środkowy
    -nagrzewnica kompletna z kanałami
    -wygłuszenie pod deske
    -dywanik
    -boczki drzwi przednich (lewy można przerobić)
    -rączka otwierania maski
    - linki i rączka otwierania wlewu oraz tylnej klapy
    -serwo
    -pompa hamulcowa i przewody do niej
    -pompka sprzęgła + przewody do niej
    -sciana grodziowa (chodciaż będzie potrzebna Ci tylko blacha kształtowa na scianę którą musisz dospawać)
    -podszybie plastikowe wycieraczek
    -mechanizm wycieraczek
    -ramiona wycieraczek
    -pedały hamulca, gazu, sprzegła (są dwa rodzaje gazu elektroniczny i na linkę)
    -przekładnia kierownicza z przewodami
    -lusterka
    -zamek maski
    -lampy podobno da się wyregulować, nawet gdyby nie, to na allegro są za grosze 150-300pln
    -ściana grodziowa (niektórzy przerabiają, inni wymieniają...)
    Także sporo części może być tych samych co w innych/starszych wersjach (pedały, wycieraczki+silniczek, lusterka, rączka otwierania maski, wlewu oraz tylnej klapy, plastikowe podszybie, boczki drzwi (wystarczy przedłużyć kable, sterowniki szyb/lusterek, wygłuszenie, dywanik, panel środkowy, belka pod deskę i bezpieczniki)
    Wydaje mi się że nawet cały kokpit może być ten co w starszych wersjach, tylko trzeba by przenieść wyświetlacz komputera do tego z nadmuchami... Dlategomi VIN potrzebny, bo chcę mieć pewność
    Konsola po FL przecież jest innego koloru i ma inną fakturę, więc zakładanie starej to lekka przesada, bo będzie to wyglądało tragicznie w porównaniu z bokami drzwi i innymi elementami. Jeszcze ktoś zapomniał o przeróbce regulacji wysokości siedzeń, ale w porównaniu z innymi "manewrami" jest to pryszcz...

    Poza tym czy taka ilości części, oraz ich odpowiedni montaż to nie jest powód do rezygnacji z tych przeróbek? Przecież to będzie kosztowało masę pieniędzy, a AR 156 z 2002 w dobrym stanie to nie jest pojazd wart fortunę i może się okazać, że po przeróbce zostanie komuś teoretyczna różnica w wartości auta np 2000 zł.... Ja osobiście wolał bym dopłacić nawet 3000 niż mieć kombinowane auto z zapewne niejednym mankamentem wynikającym z tej przeróbki.

  5. #5
    Mad.Mike
    Gość

    Domyślnie

    Ten ktoś dał 3000GBP więc nawet gdyby przekładka kosztowała 4-6k pln, to się opłaca.
    I nie chodzi tu o zysk, tylko o niewygodną jazdę właścicielki, która postanowiła zjechać swoim autem z UK, oraz szereg innych urzędowych głupstw...

    Osobiście też bym się nie bawił w przekładki

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    3000 GBP plus około 5000 zł to masz prawie 20000 zł, a za tą kwotę to w Polsce można spokojnie kupić 2002 rok bez straty czasu na przeróbki i ryzyka (albo pewności..), że coś się nie uda. Mnie zadziwiają taki decyzje ludzi, którzy niejako na własne żądanie pchają się w kłopoty. Reasumując, nie moje grabki i nie moja piaskownica, więc niech każdy robi, jak uważa.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    A po co VIN? Nie wystarczy wybrać w eperze 156 BENZINA (1997-2001) ?

    PS. Dajcie już siana z tą opłacalnością przekładki. Równie dobrze możnaby powiedzieć, że jadąc na wczasy nie zabieramy żon/dziewczyn, bo się nie opłaca i można "wyrwać" podobne Może po prostu chce tą Bellę i już...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Tyle że po takiej przekładce "ta Bella" już tą bellą nie jest, więc nadal obstaję przy swoim. Natomiast szukając danych pod 156 BENZINA 1997-2001 raczej nie znajdziesz wersji z roku 2002... Zresztą te same wersje silnikowe z różnych roczników miały modyfikacje wprowadzane i można się zdziwić, kupując części wedle starszego modelu z teoretycznie tym samym silnikiem.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 04-09-2009 o 08:15

  9. #9
    Mad.Mike
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    3000 GBP plus około 5000 zł to masz prawie 20000 zł, a za tą kwotę to w Polsce można spokojnie kupić 2002 rok bez straty czasu na przeróbki i ryzyka (albo pewności..), że coś się nie uda. Mnie zadziwiają taki decyzje ludzi, którzy niejako na własne żądanie pchają się w kłopoty. Reasumując, nie moje grabki i nie moja piaskownica, więc niech każdy robi, jak uważa.
    Znajdź mi choć jedną AR 156 z 2.5 litrowym V6 w czarnej skórze, wyprod. w Lis.2002 i z przebiegiem ~100k km
    Może słabo szukałem, ale nic nie widziałem w podobnej cenie....

    O jakim wy FL mówicie? te sprzed 2002 miały inną fakturę deski? Przyznam, że tego nie widziałem na zdjęciach z allegro. W takim razie kolejna lipa, bo nie ma żadnej konsoli do 156 z 2002/2003
    Ostatnio edytowane przez Mad.Mike ; 07-09-2009 o 17:58

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mad.Mike Zobacz post
    Znajdź mi choć jedną AR 156 z 2.5 litrowym V6 w czarnej skórze, wyprod. w Lis.2002 i z przebiegiem ~100k km
    Może słabo szukałem, ale nic nie widziałem w podobnej cenie....

    O jakim wy FL mówicie? te sprzed 2002 miały inną fakturę deski? Przyznam, że tego nie widziałem na zdjęciach z allegro. W takim razie kolejna lipa, bo nie ma żadnej konsoli do 156 z 2002/2003
    Skoro napisałeś w pierwszym poście, że poszukujesz części do AR 156 po 2002 to logiczne jest, że powinna już mieć wnętrze po FL, a tam jest całkiem inna konsola niż w autach sprzed 2002 o których VIN prosiłeś..

    W kwestii AR 156 2,5 masz tutaj np taki model z pełnym wyposażeniem i nie kombinowany po przekładce z przebiegiem 113 tyś (i nic w tym dziwnego, że ma tak mały przebieg, bo raczej nikt nie kupuje auta z tym silnikiem do robienia ogromnych przebiegów...). http://moto.allegro.pl/item729927496...kory_bose.html

    Czy właściciel nie rozumie, że takie zmiany w aucie nie obejdą się bez negatywnych konsekwencji w jego jakości i bezpieczeństwie? Ktoś Ci napisał, że może lampy przerobić z GB na nasze!! Przecież to jest w zasadzie niemożliwe, a godząc się na taką partyzantkę sam się ktoś skazuje na ryzyko jazdy nocą na światłach o ograniczonych funkcjach.
    Dlaczego odbierasz to co piszę, jak jakieś złe rady?! Jak ktoś ma pojęcie o takiej przekładce, to nie będzie pisał głupot, że wystarczy zmienić pewnie ponad 100 części (w tym ściana grodziowa!!), tylko powie, że jest to realne, ale nie sensowne i robili to ludzie zazwyczaj dla zarobku. Zresztą, nie wiem czy wiesz, ale takie auta powinny przejść na nowo homologację, bo oficjalnie nie mają prawa się poruszać po naszych drogach (pomijam tutaj podbijane przeglądy "na lewo" i omijanie prawa polskiego).
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 07-09-2009 o 21:27

Podobne wątki

  1. [159] Potrzebny numer części - wnęka koła tylnego
    Utworzone przez Pierre w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 05:21
  2. Potrzebny numer części
    Utworzone przez dreddo w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-03-2014, 08:23
  3. [159] Obudowa klamki wewnętrznej - potrzebny numer części
    Utworzone przez klimucho w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 08:18
  4. [159] Potrzebny numer części
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 19:10
  5. Potrzebny numer katalogowy części...
    Utworzone przez ro_ot w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 09:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory