Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
niby masz rację ale nie do końca. jeżdżenie stale z niedoładowanym aku (np na te 2/3 czy 3/4 (gdzie kończy się łądowanie na 14.5V a zaczyna kombinowanie z 13.5V lub niższymi) spowoduje IMHO z czasem degradację akumulatora. akumulatory kwasowo-ołowiowe powinny być naładowane na max - to im najepiej służy.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
tester laduje pol godziny a potem robi szybki test. ogolnie nic specjalnego akumulatorowi sie nie powinno po tym dziac.
nie jak stoi, tylko mialem na mysli ze wczesniej jak jezdzil to powinien byc naladowany do powiedzmy blisko 100%, a nie jakies kombinowanie, bo zaparkowales zapewne auto na znacznie nizszym poziomie naladowania (przez (pseudo)inteligentne ladowanie z alternatora) i stad potem spadlo te kilka % ponizej progu zadzialania S&S
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
wczoraj wieczorem miałem 80% naładowania, wtedy alternator kombinował ładując 13.5V. dzisiaj podjechałem 13km traska obwodnicą do centrum, po godzinie 5km po mieście, a potem 8km do domu wieczorem (auto chodziło po starcie jeszcze 3min zanim spaliłem petko). S&S wyłączony. po przyjeździe sprawdziłem i jest 85% naładowania. widziałem też że ładowanie w tej chwili kombinuje jeszcze bardziej przy drugiej trasce było 12.7V a teraz jak przyjechałem 13.1V.
W każdym razie, widać że jak już jeździ się po te 10km i bez S&S to jest ok, naładowanie aku wzrasta z każdym dniem jazdy i pewnie jakoś dokula się do tych 95% na dobrym aku. co jednak mają powiedzieć Ci którzy jeżdża krótsze odcinki albo korzystają ze S&S? zakupić CTEK-a i co miesiąc podłączać doładowanie aku?
to screenshot z MESa:
![]()
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Poczytałem sobie kilka tematów w tym E-Learnie, do którego podałeś linka i jednym z zaleceń przedsprzedażowych jest odłączanie akumulatora, jeśli auto czeka na transport dłużej niż 3 dni. Podejrzewam, że mało kto się do tego zalecenia stosuje, a to by oznaczało, że auto nie ruszane przez 3 dni może samo z siebie rozładowywać akumulator. Może nie jest to jeszcze mocne rozładowanie i rozrusznik zakręci, ale S&S zadziała dopiero po dłuższym podładowaniu, a nie tak jak działa w aucie jeżdżonym codziennie nawet na krótkich odcinkach. U mnie, po wymianie akumulatora, S&S działa regularnie po kilku kilometrach od zimnego startu nawet przy lekko ujemnych temperaturach i musiałem się nauczyć go wyłączać, bo wcześniej nie miałem tego nawyku![]()
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Może trochę Was pocieszę, że zachowanie IBS nie jest nietypowe. Trzy lata temu otrzymałem taką odpowiedź w kwestii ładowania akumulatora samochodu zupełnie innej marki:
"Działanie układu ładowania bowiem, polega na tym, że w momencie, gdy sterownik uzna, że akumulator jest naładowany w wystarczającym stopniu, to utrzymuje napięcie w instalacji na niższym poziomie. Dzięki temu układ nie ładuje akumulatora, przez co ograniczana jest emisja CO2. Przy włączonych światłach mijania, napięcie jest stabilizowane, w zależności od modelu, do ok. 13,6V. Takie działanie ma zapobiegać zmianom strumienia świetlnego emitowanego przez reflektory przednie."
Nie jesteście sami.![]()
Efekt jest taki, że ludziom padają akumulatory, jeżdżą po serwisach po kilka razy, tracą czas i nerwy a potem na końcu i tak trzeba akumulator wymienić. Bardzo ekologicznie. Brawo.
Jak z dpf w Doblo straży miejskiej. Super auto tylko w związku z charakterystyką pracy w mieście DPF nie miał się kiedy wypalać i trzeba jeździć po serwisach i wymuszać. Super ekologia.
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.