Poczytaj poszperaj to się dowiesz
Ja uwazam, ze kluczowym aspektem duzych przebiegow jest przejechanie mozliwie najwiekszej liczby kilometrow w krotkim czasie, wykonanie przy tym jak najmniejszej liczby odpalen auta przez co auto jezdzic bedzie mozliwie najrzadziej na zimnym przez ten czas. W niemczech ludzie robia duze kilometry autostradami i dojazd do pracy 80 km w jedna strone nie jest problemem infrastruktura drogowa temu sprzyja niemal wszedzie mozna dojechac autostradami. Dlatego auto 5 letnie ma pozniej przebieg 200 tys. km i jest w stosunkowo dobrym stanie. Silnik najszybciej sie zuzywa sie kiedy jest zimny z rana po dlugim postoju. Gdy zaczniesz robic 10 km pomiedzy takimi odpaleniami auta osiagniecie przebiegu 300 tys km bez problemu bedzie trudne dla kazdego auta bo po pierwsze bedzie dlugo trwalo (a auto starzeje sie rowniez niezaleznie od eksploatacji) a po drugie czesto bedzie uzywane na zimnym.
I tak, i nie0° V6 is compact in length, width and height, which is advantageous for rigidity and weight. The short crankshaft length mitigates the torsional vibration problem, and secondary balance is better than in an inline 6 because there is no piston pair that move together. Furthermore, each bank of three cylinders have evenly spaced induction/ignition interval, so the intake/exhaust system advantage is shared with inline 3. However, these advantages come at the price of having plane imbalances on 4. rotating mass, 6. reciprocating mass, 14. torque generation, and 16. compression. Also, the left and the right banks being staggered (for the thickness of a conrod plus the thin crank web) makes the reciprocating mass plane imbalance more difficult to be countered with heavy counterweights than in inline 3, but when the engine and engine mounts are properly designed, it makes a smooth powerplant like Alfa Romeo V6 engines which have counterweighted webs in between the 'split' crank pins that are as thick as crank arms.. Busso jest przykładem doskonałości w konstrukcji silnika V6, który sam z siebie (dwa razy po trzy cylindry na jednym wale) jest naturalnie skłonny do wibracji i nie ma startu do rzędowej szóstki. Ale jest krótki i kompaktowy.
z tego co ja sie orientuje V6 Busso jest tak skonstruowany, ze nie trzeba stosowac walkow wyrownawczych w stopniu takim jak to mamy przy innych silnikach V6 (innych marek). To jest jedno z pozytywnych i unikatowych aspektow tego silnika w swietle innych konstrukcji V6. Drugi zas jest taki, ze silnik jest o luznym pasowaniu co wplywa pozytywnie szybkie wchodzenie na obroty. Kiedys mialem okazje jechac 156 GTA i bylo mega ale to bylo dawno jakies 12 lat temu. Moze kiedys sobie sprawie jakies GTV6![]()
A co tam jest właściwie tak luźno pasowane? Szybkie wchodzenie na obroty, oraz to że silnik lubi szybkie obroty jest zdaje się zasługą proporcji skoku tłoka do jego średnicy.