Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 51

Temat: Harman-Kardon Ustawienia Equalizera

  1. #21
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Stelvio, 2.0, 200km, B-tech, Giulia Veloce
    Postów
    3

    Domyślnie

    Miałem kiedyś w Pajero system audio Rockforda, 12 głośników z subwooferem i HDD (na którym były ripowane płyty), pozostaje on, dla mnie, do dzisiaj niedoścignionym wzorem. Według mnie HK w Stelvio gra nieźle, ale nie umywa się do Rockforda.
    Najsłabszymi elementami są subwoofer, z płaskim i słabym basem oraz gwizdki wysokotonowe, które słychać bardzo słabo i chyba są umieszczone za nisko (dla Stelvio). Wygląda to tak jakby Japończycy z Mitsubishi zaprojektowali i skalibrowali system pod konkretne auto, a Włosi kupili sprzęt przyzwoitej marki i wkręcili go bez żadnych testów. Szkoda, bo myślę, że bez większego zachodu, można było wycisnąć z tego więcej.

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lemmy Zobacz post
    Wygląda to tak jakby Japończycy z Mitsubishi zaprojektowali i skalibrowali system pod konkretne auto, a Włosi kupili sprzęt przyzwoitej marki i wkręcili go bez żadnych testów.
    A to nie jest tak, że taki Fiat zgłasza się do HK i mówi, że chce zestaw a oni wszystko dopasowują a potem jakoś "certyfikują"?
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  3. #23
    Użytkownik Świeżak Avatar grendziol
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Łódź - Konstantynów
    Auto
    ALFA 156 2,5 V6; 159 1.9 jtdm; Mito 1.4 turbo, 159 2.0 jtdm; Stelvio 280 hp;
    Postów
    63

    Domyślnie

    Odpowiedniej jakości plik z muzyką jest podstawą dobrego brzmienia. W Stelvio / Giulia obstawiam że największym problemem będzie przetwornik bluetooth i dla tego mamy złe odtwarzanie muzyki ze Spotify. Sama jakość MP3 320 nie jest zła i dla większości użytkowników brzmi bardzo dobrze.
    Niestety "zaawansowane" systemy nagłośnienia w obecnych samochodach (nie tylko w Alfie) mają się nijak do tego co było 10 czy 20 lat temu. Nie ma co się dziwić bo dawniej za system premium trzeba było zapłacić 15 - 25 tysięcy a nie 3 - 6 jak teraz. Oczywiście, samochody grają różnie i różnie to wychodzi poszczególnym producentom.
    Widziałem tu kilka wpisów, że korekcję ustawiam na 0. W załączeniu są odczyty z Alfa Romeo Stelwio w wersji podstawowej nagłośnienia. Można ładnie zobaczyć jaki "liniowy" sygnał wychodzi do głośników przednich i tylnych (odczyt robiony na ustawieniach 0 korekcji).
    Jak odbiorę swój samochód porobię pomiary dla systemu średniego i postaram się wrzucić na forum.
    Dla tego absolutnie nie zgadzam się z tym że ustawiamy wszystko na 0. Każdy powinien kręcić jak lubi i jak mu się podoba. Brzmienie ma się podobać słuchaczowi a nie temu co wymyślił i stroił sprzęt w samochodzie.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	stelvio przod.jpg
Wyświetleń:	144
Rozmiar:	8.1 KB
ID:	259709   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	stelvio tyl.jpg
Wyświetleń:	124
Rozmiar:	7.6 KB
ID:	259710  

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lemmy Zobacz post
    Rockforda ... do dzisiaj niedoścignionym wzorem
    Meridian w Range Roverach, o panie...

    Cytat Napisał Lemmy Zobacz post
    a Włosi kupili sprzęt przyzwoitej marki
    A to HK to jakaś przyzwoita marka? Co najwyżej mid-range szczerze mówiąc Jako marka jak dla mnie yamaha czy denon są lepsze.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał grendziol Zobacz post
    mają się nijak do tego co było 10 czy 20 lat temu. Nie ma co się dziwić bo dawniej za system premium trzeba było zapłacić 15 - 25 tysięcy a nie 3 - 6 jak teraz.
    a to też prawda...
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał grendziol Zobacz post
    W Stelvio / Giulia obstawiam że największym problemem będzie przetwornik bluetooth
    Tu się zgodzę.

    Cytat Napisał grendziol Zobacz post
    Dla tego absolutnie nie zgadzam się z tym że ustawiamy wszystko na 0. Każdy powinien kręcić jak lubi i jak mu się podoba. Brzmienie ma się podobać słuchaczowi a nie temu co wymyślił i stroił sprzęt w samochodzie.
    A tu nie W studio siedzą tegie głowy i produkują wszystko jak autor chce. Dokładnie ma być tyle basu, wysokich itp. Potem ktoś w samochodzi podbija tu odejmuje tam. Może i jemu się podoba ale w końcu dostaje praktycznie inny utwór.
    Najgorzej jak jeden zaszaleje w fabryce a drugi jeszcze doda od siebie Gdzie tu logika i jakość?

    Jak sprzęt jest dobry to nie trzeba nic regulować. Jedyna regulacja jaka powinna mieć miejsce to ustawienie głośnikoów w pomieszczeniu i względem odbiorcy. Dobre wygłuszenie i to w zasadzie tyle. Jak, trzeba kręcić gałami to sprzęt jest po prostu zły i trzeba się go pozbyć

    NIGDY nie uzywam EQ. Jak coś źle brzmi to po prostu wyłączam albo słucham radia

    Audiofilskie zestawy to przeważnie źródło, wmacniacz i głośniki. Nic pomiędzy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał grendziol Zobacz post
    Niestety "zaawansowane" systemy nagłośnienia w obecnych samochodach (nie tylko w Alfie) mają się nijak do tego co było 10 czy 20 lat temu.
    Dobrze napisałeś to są zaawansowane systemy a nie HighEnd. Po to trzeba się wybrać do specjalistów a tam spokojnie zostawisz nawet więcej niz 30k
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar vincent
    Dołączył
    03 2019
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Giulia Super 2018
    Postów
    265

    Domyślnie

    Ja niestety mam u siebie standardowe nagłośnienie, ale nawet u mnie da się zaobserwować że:
    - dźwięk z radia FM jest beznadziejny
    - dźwięk z radia DAB+ jest lepszy
    - dźwięk z bluetooth z TIDAL HiFi jest porównywalny z radiem DAB+
    - dźwięk z Android Auto z TIDAL HiFI jest zdecydowanie najlepszy

    Przez "lepszość" określam ewidentnie większą dynamikę, bardziej odczuwalne stereo.

    Także też uważam, że źródło i sposób połączenia ma kolosalne znaczenie. Przynajmniej w przypadku alfy. I przy okazji polecam TIDAL HiFi, jest droższy od Spotify, ale materiał jest nieskompresowany, a jest też coraz więcej materiału w jakości MASTER (technologia MQA, dla dociekliwych), ale to już abstrahując od odtwarzania w samochodzie.

    A tak przy okazji, to szczerze mówiąc słuchanie muzyki przez AA nawet sprawia mi przyjemność, a też jestem dosyć wybredny pod tym względem. Oczywiście nie ma porównania do domowego stereo czy fajnych słuchawek w biurze, ale zastanawiam się nad jakimś upgradem samych głośników (i może wzmacniacza, jeśli coś takiego występuje w standardowym zestawie audio) + wygłuszenie i myślę że wtedy już byłoby całkiem spoko.
    Ostatnio edytowane przez vincent ; 27-06-2019 o 19:20

  7. #27
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 Multiair 105 KM
    Postów
    22

    Domyślnie

    Ale ten DAB to chyba za granicą, bo w Polsce mamy max. 128 kbps.
    Jakiego codeca używa Alfa dla bluetooth? Bo jeżeli standardowego SBC, to raczej Tidal HiFi nie ma większego sensu...

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2016
    Auto
    Giulietta 1,4MA 2015 / Giulia Veloce 2019
    Postów
    118

    Domyślnie

    Ja mam wpięty pendrive z samymi plikami FLAC (i tak - są to FLACi, a nie przerobiona mp3ka) i jest naprawdę ok, dynamika i głębokość brzmienia przyzwoite, spodziewałem się dużo gorszych wrażeń po opisach na forum. Jest jedno ALE - połączenie bezprzewodowe totalnie sobie nie radzi, jeśli mam dłuższą trasę i chcę więcej muzyki to wtedy spotify premium, ale po kablu.
    Porównując z zestawem domowym w Giulii słucha się przyjemnie, EQ: bass: 0, średnie +1, wysokie +2. W domu mam zestaw stereo: wzmacniacz cambridge + kolumny monitor audio wszystko na neutralnym EQ bez korekcji.

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar vincent
    Dołączył
    03 2019
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Giulia Super 2018
    Postów
    265

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesB Zobacz post
    Ale ten DAB to chyba za granicą, bo w Polsce mamy max. 128 kbps.
    Jakiego codeca używa Alfa dla bluetooth? Bo jeżeli standardowego SBC, to raczej Tidal HiFi nie ma większego sensu...
    Mówię o DAB+ w PL. Nie wiem jaka jest kompresja, ale jeśli taka jak mówisz, to zupełnie nie jestem zdziwiony. Analogowe FM i tak gra gorzej, chyba sekcja radia w podstawowym audio jest po prostu bardzo kiepska (+ to co nadają stacje radiowe też jest różne).

    TIDAL HiFi po bluetooth pewnie nie ma sensu. Ale po kablu przez Android Auto - prędzej, zwłaszcza przy audio HK. U mnie może nie być odczuwalnej różnicy, różnicę zapewne robi sposób połączenia.

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał vincent Zobacz post
    chyba sekcja radia w podstawowym audio jest po prostu bardzo kiepska (+ to co nadają stacje radiowe też jest różne).
    nie, po prostu sygnał z radia jest bardzo kiepski. Niby analogowe, ale sama technologia ma swoje ograniczenia, obcięty zakres czestotliwości, zminiejszona dynamika, duże szumy. Dodatkowo sami nadawcy dorzucają od siebie kompresje, żeby lepiej brzmiało na byle czym, i używają byle jakich zrodeł.

    DAB+ chyba jest bezstratny, ale to też nie zmienia faktu, że sama stacja może nadawać szit
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. przycisk ustawienia lusterek
    Utworzone przez rebuseq w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2024, 20:10
  2. [159] nastawy Equalizera - jakie najlepsze?
    Utworzone przez MikeDraven w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-06-2017, 11:38
  3. Wskazania komputera-ustawienia
    Utworzone przez jan dukat w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2014, 23:37
  4. Ustawienia nawiewów
    Utworzone przez nobodyspecial w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-04-2013, 14:19
  5. Dysze spryskiwaczy - ustawienia
    Utworzone przez askew w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory