Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Problemy z paleniem na zimnym silniku

  1. #1
    Miss Alfaholicy 2011 Alfa i Omega Avatar bija22
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rymanów Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Postów
    307

    Unhappy Problemy z paleniem na zimnym silniku

    Witam, co niektorym moj problem bedzie znany, ale postanowilam go wrzucic na forum, bo moze komus jeszcze cos zaswita. Od kilku miesiecy moja bella ma dziwne objawy podczas odpalania, nie jest to regularne, ale czeste i corac bardziej dreczace. po wielu tygodniach czekania na diagnostyke okazalo sie ze autko jest calkowicie sprawne, tak przynajmniej pokazal Examiner w ASO i tak pokazal UniDiag. zero bledow, ale problem nadal istnieje. Belle oddalam do mechanika ktory zajmuje sie nia od poniedzialku, a i dzieki pomocy kilku przyjacilom forumowiczom podpowiadam telefonicznie co mozna w niej jeszcze sprawdzic. Na dzien dzisiejszy to wyglada tak:
    auto dostaje za bogata mieszanke, z tego powodu zalewa mi swiece i stad problem z odpalaniem belli.
    co zostalo sprawdzone i wykluczone w drodze eliminacji zanim okazalo sie, ze tak sie dzieje:
    przeplywka sprawdzona i calkowicie sprawna
    przepustnica gruntownie wyczyszczona
    sonda lambda calkowicie sprawna
    łącznik elastyczny wydechu w porzadku
    rozrzad zrobiony dobrze, przed chwila wdalam sie w dyskusje na temat kół zębatych ktore sie luzuje przy wymianie paska- to tez mechanik wykluczyl, chociaz tego sie obawiam ze cos jest nie tak...no ale jak juz mnie zapewnia na 100% to musze wierzyc.
    dolot szczelny, nie ma lewego powietrza
    uklad wydechowy sprawny
    swiece nowe, platynowe, chociaz zastanawiamy sie nad cewkami-tylko objawy chyba bywaja inne.
    wypadajace zaplony to tez jakis dziwny skutek tego bo dziwnie to wyglada, no ale w zwiazku z tym czujnik polozenia walu jest ok i czujniki spalania stukowego rowniez.
    to po krotce chyba tyle, zostaje jeszcze sprawdzenie pompy paliwa, a co za tym idzie sprawdzenie odpowiedniego cisnienia paliwa, bo paliwa jest za duzo a powietrza za malo.
    juz nawet byl temat popychaczy, ale to tez byla slepa uliczka. Aha jeszcze cos o plynie chlodniczym byla mowa, czy mi ubywa, raz dolane, niewiele wiec nie wiem jaki to trop moze byc. Nie wiem czy olej sie miesza z benzyna, czy sa inne koneksje...ma to jakos sprawdzic, a na co ja nie zwracalam uwagi.
    zrobione zostaly parametry adaptacyjne, ale nie pomoglo.
    auto jest w oczach programu diagnostycznego jak nowe, zero odchylen od normy-dodam ze auto ma 61 tysiecy przebiegu. Jesli cos Wam przyjdzie do glowy to bardzo chetnie z tego skorzystam, auto bedzie stalo u mechanika do skutku-juz swoj punkt widzenia przedstawilam i nie odpuszcze.
    Ostatnio edytowane przez bija22 ; 12-09-2009 o 18:13
    bija22 i Alfa156 V6 są powody do mruczenia
    ...i do płaczu

    http://imageshack.us/photo/my-images/37/nnnh.jpg/

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kurka wodna to V6, tam chyba trudno wyjać wtryskiwacze i zobaczyc czy nie leją.
    - z twojej opowieści taki mi się nasunął wniosek.
    - program alfadiag pozwala na testy wtryskiwaczy.
    - do pełnych testów potrzebny jest generator Rossa i wtedy można określić wydajność wtryskiwacza.
    - diagnostyka na examinerze, mam na to swoje zdanie jako diagnosta amator.
    - parametry pomierzone podczas startu są aby poprawne, masz może jakieś logi z tych pomiarów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - kurka wodna to V6, tam chyba trudno wyjać wtryskiwacze i zobaczyc czy nie leją.
    Chyba to nie jest problemem . Można to zrobić bez demolowania połowy silnika . Są zamontowane w podstawach kolektorów dolotowych na wcisk - gumki ze stożkami .Bija jak dorwę AlfaDiaga to zrobię zrzutu z czasu wtrysków ale to dopiero najwcześniej w przyszły weekend - tylko ja mam kolektory od GTA może lać dłużej !


    Dostęp jak widać na foto , pierwszy rząd bez problemu - do drugiego trzeba zdemontować barany - robota dla mechanika na max 1,5 godz. sam to robiłem 3


  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - już sam pomiar z Alfadiaga diagnostyki jaką robi ECU podczas startu systemu może powiedzięć o stanie listwy paliwowej, pompy paliwa oraz zaworu zwrotnego.
    - stan filtru paliwa trudno ocenic w tym pomiarze.
    - proszę tylko pamiętać ze początkowa wartość czasu wtrysku jest uzyskana z wszytkich wtryskiwaczy, tutaj 4 wtryskiwacze sa jednocześnie włączone, daje to dawke paliwa około 2 ml na każdy wtryskiwacz.
    - poniżej zrzut dla 156 TS 2.0, wtryskiwacze tak jak poniżej

    2.0 TS 16v 0261 204 948 155 KM 932A 178,1 cc/min.
    2.5 v6 - 0 280 156 039 (192 KM - 932A11) 0 280 150 702 (190 KM- 932A1) - 182/200 cc
    3.2 v6 - 0 280 156 038 - 229 cc
    3.0 v6 - 0 280 156 038 (220 KM - 936A11) / 0 280 150 701 (226 KM- 936A1) 229/249 cc
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  2. [156] Problemy na zimnym silniku
    Utworzone przez Pavlo w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2012, 20:26
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  4. [145] Alfa 145 problemy z obrotami na zimnym silniku
    Utworzone przez colin951 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-10-2011, 05:50
  5. Problemy z ruszaniem na zimnym silniku
    Utworzone przez brooklyn10 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 19-02-2010, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory