Witam, auto alfa 147 1.9jtd 16v po mapie i problem jest następujący. Wypluwa check z błędem niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Kiedyś check się zapalił i sam zgasł po 2 odpaleniach wiec temat zniewazylem około 2mies temu. Aktualnie auto złapało stałego checka gdy tylko odpalę auto i włącza się chyba tryb awaryjny(brak mocy) ale gdy tylko zgasze i odpalę auto odrazu moc jest normalnie. Sprawdzilem już pompę cr regulator ciśnienia pompkę w baku i nie wiem co dalej robić. Kupić nowy czujnik ciśnienia paliwa czy mogę go jakoś sprawdzić. Prosiłbym o pomoc bo jest to lekko denerwujący problem takie gaszenie i odpalanie auta żeby jechało normalnie. Z góry dziękuje za pomoc



Odpowiedz z cytatem
koszt czujnika 100-120 zł). Odpiąłem przepływomierz (podobno mógł być uszkodzony) 0 efektu. Później znalazłem pierwszą przyczynę Pęknięty wąż z interkulera do przepustnicy koszt 100 zł około założyłem nowy i też nie widziałem efektu (Na wężu było pęknięcie 2,5-3 cm było to widać po odpaleniu silnika gdy ktoś gazował na jakieś wyższe obroty nie wiem 3-4 tys. (co dziwne wąż zamiast się rozciągać kurczył się). Na w miarę profesjonalnym zakładzie mechaniki prosiłem o sprawdzenie turbiny czy np. nie nadaje się do wymiany (oczywiście na używkę 500-600 zł ) bądź do regeneracji (400-500 zł), powiedzieli mi że wszystko oki z moim turbo i nic z nim nie robiłem. I ogólnie jedynym możliwym wariantem było wyrzucenie katalizatora i ewentualne założenie strumienicy (koszt 150 zł + w moim przypadku jakieś 200 zł robocizna) , że się przypchał, ale na owym warsztacie powiedzieli mi że przewód interkuler-turbo ma dziurę (wcześniej go oglądałem i nic nie widziałem, gdy ich posłuchałem i kupiłem nowy wąż (zamiennik 30-40 zł) okazało się że gdy wziąłem się do wymiany na nowy to od góry (na zamontowanym nie było tego widać) jest dziura wielkości 2-2,5 cm średnicy. Po zamontowaniu nowego węża i daniu mojej Alfie 147 1.9 JTD w tzw. piz** (gaz w podłogę i w miarę możliwości wkręcanie na jak najwyższe obroty na każdym biegu na odcinku jakiś 2 km) Alfa już na 3-4 biegu zgubiła "check" i zaczęła jeździć w miarę normalnie tzn, wróciły konie itd. Tak więc zamiast męczyć się jak ja 2-3 lata zanim ustalisz przyczynę sprawdź wpierw:
