W najnowszym "auto motor i sport" jest porównanie 3 wersji Giulia. Bardzo dobra promocja modelu.
W najnowszym "auto motor i sport" jest porównanie 3 wersji Giulia. Bardzo dobra promocja modelu.
Alfa Romeo Nel Cuore
Czytam o tym zespole aktywnych systemów bezpieczeństwa, opracowanym przez Boscha i cieszę się, że zamawiałem samochód przed liftingiem. Jak tak dalej pójdzie rola kierowcy i radość z jazdy sprowadzona zostanie do wypowiedzenia ceku podróży - samochód sam dowiezie nas na miejsce. W wersji dla maniaków motoryzacji pozostawią opcję wprowadzenia adresu z klawiatury :-(
Masakra :-(
Ale właśnie ludzie tego jak widać chcą, pół biedy jak jest to wyłączone, a jak chcesz to możesz włączyć, tak było wcześniej. Teraz jest tak od 2019 bodajże, że wszyscy asystenci są domyślnie aktywni i jak ich nie chcesz to musisz ich wyłączać po każdym uruchamianiu silnika... W innym przypadku siłujesz się za każdym razem jak chcesz przekroczyć linie na drodze, bez włączonego kierunkowskazu...
Albo marketing im wmawia, że chcą całe to elektroniczne badziewie, zabierające radość z jazdy. Popatrz na reklamy samochodów. Zobacz, co reklamują: ekrany, elektronikę, badziewie przeszkadzające w prowadzeniu samochodu. Dorzucą system multimedialny, dorzucą całą serię niepotrzebnych systemów elektronicznych, a zamiast porządnego zawieszenia wielowahaczowego z tyłu zamontują belkę skrętną.
Jeszcze jakiś czas temu mogłem zamówić auto bez ESP. Od dłuższego czasu nie kupisz już auta bez ESP, a ostatnio, o zgrozo, najczęściej nie można tego cholerstwa wyłączyć. To znaczy jeśli nawet masz odpowiedni przycisk, to i tak najczęściej nie dezaktywuje systemu całkowicie :-( On tam będzie będzie "czuwał", zaczai się na Ciebie, żeby w odpowiednim momencie zdecydować, w którym kierunku chcesz jechać (jakiś czas temu przez ESP o mało nie władowałem się w płot przy nawrocie) :-(
Niech sobie montują i opracowują, co tylko chcą. Chciałbym mieć jednak możliwość zamówienia samochodu bez tego badziewia.
Poza tym, jak pisałeś, nawet, gdy masz wyłącznik określonego systemu, to i tak domyślnie jest on aktywny. Przy każdym uruchomieniu samochodu przechodzisz więc procedurę "wyrywania chwastów" :-(
Chciałoby się zacytować klasyka "unia kocha, unia radzi, unia nigdy Cię nie zdradzi"![]()
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION] pewnie się cieszy - będzie miał coraz więcej systemów do wyłączania w nowych Alfach![]()
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)