Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: ciekawe pytanie

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie ciekawe pytanie

    Witam. Zastanawiam się nad tym co by było gdyby wyjąć krokowy silniczek, czy autk onadal by funkcjonowało .
    przecierz krokowiec steruje przepustnicą jesli pedał gazu jest puszczony. Srubka regulująca szczeline znajdująca sie na przepustnicy przecierz nigdy nie spowoduje całkowitego jej zamknięcia..... . Więc podczas puszczenia w trakcie jazdy pedału gazu przepustnica nadal miała by szczelinę pozwalająca na przepływ powietrza a krokowy nie mieszał by bo by go nie bylo.
    To tylko moje pytanie moze ktos mi je wyjaśni dlaczego jestem w błędzie))))))

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    pamietaj że jest obejście, to tzw. odma.
    - powietrze może po pomierzeniu w przepływomierzu wchodzić do pokrywy zaworów i razem z przedmuchami z silnika wchodzić odmą do kolektora ssacego.
    - twoja metoda by zadziałała jeśli zrobisz reset parametrów adaptacyjnych silnika krokowego i w tej samej chwili rozłączysz silnik krokowy.
    - w takim przypadku przepustnica pozostaje zamknięta, 0 stopni !!!.
    - regulację obrotów robi tylko pedał gazu.
    - log z uruchomienia zimnego silnika pokazuje że musisz naciskać tak w granicach 5 stopni aby silnik nie zgasł.
    - tylko dlaczego na to nie wpadli konstruktorzy Alfy, wiadomo aby kupować silniki krokowe !!
    --

    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    hehe ciekawe. Bubu czyli wyjasnij mi lepiej. Bez krokowca dało by sie jeździć ?????? gdybym tak zrobil???? mowie o tym resecie i odłączeniu????? Oczywiście pierwszy wylot pow spod pokrywy zaworów puszczony do atmosfery , więc przed pzrepustnicą więc powietrze z olejem szlo by do atm a nie do przepstnicy
    Ostatnio edytowane przez FacesOfDeath ; 14-09-2009 o 20:22

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Rozumiem, że mówimy o aucie z silnikiem 1.6 z linką gazu.
    Silnik krokowy odpowiada za regulację dopływu powietrza w zależności od temperatury silnika, obciążenia silnika (np włączona klima) i innych czynników zewnętrznych.
    Wydaje mi się, że będzie problem z obrotami silnika szczególnie ze względu na temperaturę silnika - trzeba przecież wybrać jakieś optimum. Na ciepłym silniku na pewno będą za wysokie obroty.
    Do tego dochodzi problem sterownika, który pokaże błąd informując że nie może poradzić sobie z parametrami mieszanki paliwowo powietrznej.
    Oczywiście chodzi o obroty biegu jałowego.
    Ostatnio edytowane przez wal_kon ; 14-09-2009 o 20:30 Powód: dodanie informacji jakich obrotów dotyczy problem
    wal_kon

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    przekombinowali z tym krokowcem wszystko mam szczelne odma iinne sprawy okej a nadal faluje. ehhhhh . Na dodatek dzisiaj wyczyśiłem krokowca i ten nieszczesny zawór odmy dla pewności wraz z przepustnicą . Tak juz chyba musi byc. Ale albo mi sie wydaje albo silnik po tym zabiegu ciszej pracuje. Wariat sie juz odzywał , ale to moze sie tylko tak wydaje chociarz po przeczysczeniu zaworka ciśnie nie spod pokrywy zaworów spadło .
    MEchanik ze mnie żaden ale pogdybać nie zaszkodzi
    Ostatnio edytowane przez FacesOfDeath ; 14-09-2009 o 20:42

  6. #6
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Bez krokowca dałoby się jeździć, ale nie wiem czy w alfie. Miałem omegę a i vectrę b i w jednej i drugiej padły silniczki krokowe - całkowicie. Cały czas gasły. Wystarczyło odpalić przytrzymując lekko gaz i nie dopuszczać do luzu - podczas przełączania biegów tym bardziej. Tylko stojąc w korku dziwnie trzymało mi się nogi (musiałem bo miałem 40km do domu). Hamowanie i jednoczesne naciskanie gazu tuż przed samym zatrzymaniem. Obroty miałem większe niz normalnie, bo trudno mi było utrzymać tak nisko jak krokowy i miałem 1200-1400rpm.

    -Tak więc da się i nie wiem po co teg g...no, jakim jest silniczek krokowy, mogliby inaczej to rozwiązać.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    no właśnie o to mi chodzi tylko nie rozumiem dlaczego trzeba bylo by trzymać noge na gazie??? szczelina w przustnicy była by zawsze (śrubą regulującą mozna ją otwierac bardziej lub mniej) więc zamknieta nigdy by nie byla .
    tylko właśnie problem z Tym co napisał wal_kon , niepomyslałem
    Ostatnio edytowane przez FacesOfDeath ; 14-09-2009 o 20:49

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak wywaliłem silniczek krokowy w Dedrze 1.6. to na simnym obroty były niskie, a na ciepły wysokie. Nie dało się ich wyregulowac, bo albo było dobrze na ciepłym, a na zimnym źle i na odwrót.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-12-2014, 11:42
  2. Ciekawe?
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 10:30
  3. Ciekawe pytanie - ciekawy temat :)
    Utworzone przez Młody 25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 16:13
  4. Ciekawe
    Utworzone przez pitt24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 20:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory