napisz jaka sonda oryginalna dedykowana czy uniwersalna i wrzuc skan z oscyloskopu
napisz jaka sonda oryginalna dedykowana czy uniwersalna i wrzuc skan z oscyloskopu
- falowanie w tym modelu ( M1.5.5 ECU ) będzie spowodowane problemami z przepustnicą i/lub silnikiem krokowem.
- sonda lambda współpracuje z ECU na drodze sprzętowej, nie programowej.
- dlatego też nie potrzebuje adaptacji.
- pamietajmy, że zerowanie parametrów adaptacyjnych wymaga w następnej kolejności wykonania adaptacji, czyli ogólnie pracy silnika na biegu jałowym przez czas około 12 minut, lub do włączenia wentylatorów chłodnicy.
- bardziej poprawna odpowiedz - że wykonanie adaptacji jest zrobione jak ECU uzyska zdolności regulacyjne, czyli wtedy jak zmieni się parametr TRA z 0 na ........ usek.
- już nie jeden użytkownik tego modelu był zdziwiony, że po zerowaniu parametrów adaptacyjnych silnik faluje oraz gaśnie na swiatłach.
- w starszych modelach z innym oprogramowaniem po zerowaniu parametrów adapatacyjnych nie ma żadnego ww. efektu.
- powyższe jest także wyjaśnieniem dlaczego jednym silnik ( M1.5.5 ECU ) gaśnie po wypięciu przepływomierza a innym nawet lepiej chodzi.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Dzięki bubu o to mi chodziło. Dobrze wiem że po wymianie sondy nie robi się żadnej adaptacji parametrów tylko nie rozumiem użytkowników powielających błędne wypowiedzi z wcześniejszych postów. Za chwilę dojdzie do tego że po wymianie termostatu będą wpisy żeby zrobić reset no bo przecież w termostacie czujnik temp. jest.
Dla wtajemniczonych inaczej reset w pewnych warunkach robi większy burdel niż sobie można wyobrazić.
Ja tam zrobiłem mu reset parametrów adaptacyjnych, zgodnie z zaleceniami diagnostyki ( by bubu). Efekt jest taki, że wczoraj jak go spotkałem to mi podziękował bo auto zaczęło pracować dużo lepiej
Po resecie adaptacji auto jeszcze sporo min popracowało i zanim pojechało do domu to już dawno było rozgrzane na full
( w sumie to już przy resecie adaptacji byl ciepły) Dodatkowo podejrzewam jeszcze uszkodzenie u niego termostatu, bo jak do mnie dojechał to silnik jeszcze był zimny (ok 50*C) a ja na takim samym dystansie mam już okolice 90*C..
Ogólnie chodzi mi o to, że mówią w ASO, że wszystko jest OK i się zapierają, że przepływka jest sprawna, a tak wcale nie jest.. Pewnie wciskają tam tylko guzik czytaj błędy, usuń błędy i inkasują kilka dyszek?
Ostatnio edytowane przez minciu ; 20-09-2009 o 22:13
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
- wiele tych mitów powstało na forum cuoresportivo ( czy jak to się pisze ).
- ale to były inne czasy i ceny cześci były drogie.
- oprócz tego od tego czasu czegoś się nauczyliśmy, uzyskaliśmy wieksze doświadczenie.
- jak sam czytam swoje pierwsze posty to też się łapię za głowę, ale wg. regulaminu nie można ich kasować.
- wiele też mitów powstaje z powodu błędnej diagnostyki i nie wykonania analizy tego przypadku.
- ale poto jest to forum aby spokojnie i bez emocji prostować wypowiedzi kolegów, nawet administratorów, każdy się myli !.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Bubu ponawiam pytanie do Ciebie,nie wiem czemu mnie ignorujeszZajmowałes sie nie dawno jakims selespeedem,czysciłes przepustnice.Pytanie jest takie czy wiesz juz jak robi sie w tym ustrojstwie jakis reset,jak przywrocic prawidłowe parametry,czy trzeba programowac na nowo ecu np w aso?Czy odłaczenie aku na noc i przejechanie 200km cos da.Prwdopodobnie moje problemy wynikaja z rozjechania sie mapy benzyny wzgledem lpg.Jade na strojenie gazu,lecz najpierw musze przywrocic ecu do porzadku.Licze na twoje wskazówki,siedzisz w temacie dosc głeboko ja poki co ucze sie dopiero.
Dzwoniłem do naszego cudownego aso w zielonej górze.Pytam sie czy moga mi pomóc w selespeedzie,odnosnie poprawnych parametrów.Zaproponowali mi reset parametrów,mowie ze w selespeedzie nie ma takiej mozliwosci.Facet był zdziwiony i powiedział zebym przyjechał to sprawdzi z ciekawosci.Jak tu jechac do aso?
Acha sprawdzenie poprawnosci ustawienia rozrzadu w tym ze aso 600pln (chciałbym sprawdzic bo "mój" mechanik zrobił to na tak zwany flamaster)
Ostatnio edytowane przez remcyk ; 21-09-2009 o 09:33
kolego remcyk nikogo nie ignoruję na tym forum ( no może 3 osoby ).
- po moich pracach użytkownik odjechał bez wykonane resetu i obiecał przekazać informację,
- tak że czekam na jego "raport " na temat wykonanych prac, ich zakresu i efektu końcowego.
- niestety nie mam możliwości zwiekszenia ilości ponagleń, ponieważ to inaczej wtedy działa.
- trochę duża cena jak za sprawdzenie ustawienia rozrządu, ciekawe tylko czy sprawdzenie polega tylko na założeniu blokad, czy też są sprawdzane ustawienia wału korbowego. ??
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
czeka mnie wymiana sondy - jak to wkońcu jest: robi się ten reset czy nie trzeba ?
i druga sprawa ja dostałem wskazówki on mechanika, że w mojej alfie jest sonda lambda planarna motronic pod wtrysk m1.5.5 - które z poniższych sond będą pasować ponieważ z tabel wynika że obydwie:
http://allegro.pl/item736987893_sond...gtv_bosch.html
numer 0 258 006 190 i numer silnika też jest podany 67601 a ja mam 67601 12 wiec powinno być ok
http://allegro.pl/item744492999_sond...alfa_w_wa.html
tutaj to samo tylko taniej
http://allegro.pl/item742355192_sond...r_nowa_fv.html
tutaj jest taki numer 0 258 006 376, ale z tabelki wynika, że do mnie pasuje, w nawiasie jest 932 - to ma być chyba początek VIN, a ja mam właśnie taki
http://allegro.pl/item726880484_sond..._2_5_nowa.html
0 258 006 376 tu też mam ten numer tylko, że taniej i nie wiem dlaczego taka różnica w cenie, a nie chce kupić chińskiego badziewia, które z powyższych sond są do mojego auta, jak costo moge podać vin.