Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Trzęsie przy ruszaniu.

  1. #1
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie Trzęsie przy ruszaniu.

    Moje autko to 156 1.9 jtd

    Zastanawiam się na jedną rzeczą
    Jak ruszam na wolnych obrotach (troche powyżej 1 tys.) to autem telepie, a jak daje więcej gazu przy ruszaniu to jest wszystko ok.

    Poza tym jak jadę już na którymś biegu i mam trochę powyżej tys rpm i dam gazu to również autem trzęsie. Prócz tego jak jade większą prędkościa 140 \150 to kierwonica ma wibracje gdy trzymam gaz. Kiedy go puszczam wibracje ustępują..

    Czy opisane zjawiska są normalne ? Przedtem mało jeździłem dieslami, ale i tak nie zauważałem takowych rzeczy...

    Żeby nie zakładać nowego tematu to od razu spytam..

    http://allegro.pl/item724549800_lapa...d_1_9_jtd.html

    Na zdjeciu widać taki długi pręt, który jest przymocowany do łapy- z drugiej strony wchodzi głębiej w silnik - u mnie on się urwał od śruby przy łapie i strasznie walił podczas jazdy, mechanik mi go wykręcił i mówił, że nie jest potrzebny.. czy rzeczywiście tak jest?

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez piotr9008 ; 22-09-2009 o 19:23

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    U mnie nie występuje takie trzęsienie....mysle,że powinieneś założyć tą część.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr9008 Zobacz post
    Żeby nie zakładać nowego tematu to od razu spytam..
    ten pręt to usztywnienie łapy silnika,podejrzewam że jak będziesz jeździł bez tego "gwozdka" to od drgań może łapa się urwać.(skoro pękł tak gruby stalowy pręt to pomyśl co się stanie z aluminiowym wspornikiem).

    a tego mechanika to wyślij niech naprawia wozy drabiniaste a nie alfy!


    moja druga ulubienica...

  4. #4
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    dokładnie ten pręt działa na tej samej zasadzie co stabilizator jest ze specjalnego sprężystego metalu i odbiera drgania

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Przedmówcy dobrze piszą, ale drgania o których piszesz to po części też zasługa koła dwumasowego i jego kresu żywota zapewne. Niestety nie jest to tania zabawa więc lepiej dla Ciebie, żebym ja się mylił...

  6. #6
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    W takim razie musze kupić cała łape, bo gwint miałem w niej ułamany, dlatego ten mechanik nie mógł dokręcić wspornika. Wiecie może, czy ta łapa była taka sama we wszystkich werjach 1.9 ? Dużo roboty jest przy wymianie tego elementu?

    Belfer27 a czym sie jeszcze objawia padajace kolo dwumasowe? i jakie są konsekwencje jazdy w ten sposób...

    dzięki za odp i pozdrawiam.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    "Dwumas" czuć też podczas redukcji a objawia się właśnie większymi drganiami przenoszonymi z silnika na zespół napędowy i nie jest to tylko spadek komfortu podczas jazdy, ale również zużywają się wówczas inne elementy tego układu. Przede wszystkim sprzęgło dostaje wtedy, przeguby również i ogólnie takie wstrząsy pomagają wielu elementom w szybszym zużyciu. Ale ja Ci tego nie zdiagnozuję idealnie na odległość, więc niech Ci to ktoś na miejscu obejrzy i stwierdzi jego zużycie lub też inne przyczyny Twoich problemów. Pozdrawiam.

  8. #8
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    W 2.4 Jtd objaw miałem identyczny - okazało się że sprzęgło dokonało żywota. Po wymianie wszystko wróciło do normy . Zresztą w 2.5 V6 identyczne objawiało się kończące się sprzęgło - z tą różnicą że podczas jazdy nie było już czuć wibracji . Tylko podczas ruszania.

  9. #9
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    a faktycznie docisk sprzęgła mi już czasem hałasuje tj. jak sprzęgło mam na maxa wciśnięte to czasem występuje taki dziwny odgłos.. da rade obadać na oko ten dwumas? to może jak dam auto do wymiany sprzęgła za 'kilka' km to od razu zlece mechanikowi zeby go obadał...
    Ostatnio edytowane przez piotr9008 ; 23-09-2009 o 19:09

  10. #10
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotr9008 Zobacz post
    da rade obadać na oko ten dwumas? to może jak dam auto do wymiany sprzęgła za 'kilka' km to od razu zlece mechanikowi zeby go obadał...
    Dwumas to potocznie sprzęgło (dwumasowe) kolego..

Podobne wątki

  1. Trzęsie przy ruszaniu
    Utworzone przez michcio420 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 16:57
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2015, 11:22
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  4. Trzęsie przy ruszaniu, zapalaniu i gaszeniu. 1.9 jtd.
    Utworzone przez tomek-147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-10-2013, 19:45
  5. [33] Trzęsie mi się silnik przy ruszaniu
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2007, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory