Rożnica pomiędzy spalaniem 5,5l a 6,5l to żadna. Powiedziałbym inaczej 2l diesel musi swoje wypić zwłaszcza jak ma pod 200km (tak wiem, w alfach jest 2.2l). Dla takiego silnika przy 8 biegowym AT przyjmuje spalanie rzędu 6-8,5l/100km przy prędkościach 130-180km/h pewnie w tych ramkach się zamyka alfa. Kupię, chętnie zrobię zdjęcia, a nawet wezmę średnią z 10 przejazdów w obie strony Katowice-Inglostadt (~~850km) i zamieszczę relację dla potomnych

Fordem potrafię wykręcić 6,1-6,2l/100km jadąc 150km/h tempomat a innym razem muszę delikatnie z gazem się obchodzić bo 7 z przodu się pokazuje. Jak kolega pisał, nie ma reguły.
Mimo, że staram się jeździć 160km/h jeśli tylko to możliwe (3700rpm w dieslu to dla mnie norma przy rozpędzaniu się za tira itd), może kilka razy udało mi się na trasie 850km przekroczyć średnią 115km/h
Spalanie w 8 biegowym automacie i 2l (z ogonkiem) silniku diesla musi być dobre, można pisać o benzynie w gazie itd, tylko czy ktoś z nich wspomina o braku miejsca w bagażniku ? a może ile czasu traci na stacjach benzynowych ? Dolicza spalanie benzyny (bezpośredni wtrysk trzeba smarować i chłodzić) ? Pozostańmy przy tym, że diesel jest na trasy. Uwierzę, że jest inaczej jak zobaczę sporo tirów na gaz.
Ustaliłem:
-Diesel must have 180km+
-Automat
-xenon 35W
-grzane dupy
-lusterka fotochrom (chyba nie będą potrzebna, nowe okulary kupiłem z fotochrom)
-chip tuning jest możliwy w okolice 200km- tyle wystarczy
-Większy ekran 8.8 - zamiast 6.5 cala, Kamera Cofania itd, sam mogę dołożyć jeśli uznam, że będzie taka potrzeba.
Pozostała kwestia zakupu.
Swego czasu gdzieś przeczytałem, że kupując auto rozbite/uszkodzone można ominąć trochę akcyzy, bierze się, rzeczoznawce i załatwia odpowiedni papierek. Słyszał ktoś o czymś takim ? Nie wyobrażam się płacić 20k zł podatku za chore przepisy
