Temat: Usterki - większe i mniejsze, rozwiązania i porady

  1. #2001
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    [MENTION=83270]Nemiroff[/MENTION] - jest z tym kłopot jak auto lata głownie na krótkich dystansach- tak przychodzi mi do głowy czy nasze stelvio mają seryjnie PTC - tj elektryczna grzałkę w układzie wentylacji bo to tez może być przyczyną nadmiernego zużywania prądu. Inna sprawa że trzeba naprawdę porządnego prostownika do naszych aku z racji pojemności.

  2. #2002
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2019
    Auto
    czarne
    Postów
    179

    Domyślnie

    A przy okazji takie pytanie. Jak ładujecie aku? Podłączacie prostownik bezpośrednio w bagażniku czy pod maską? Choć w serwisie mówili mi, że pod maską można (elektroda + pod czerwoną klapką i obok trzpień do masy) to mam wrażenie, że elektronika samochodu może się wtrącać po drodze do akumulatora.

  3. #2003
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    Xj6 to pieniacz nie traćcie czasu na dyskusje z kimś kto niema pojęcia o wiekszym zakresie motoryzacji - co do ładowania to mam taki ciekawy prostowniczek który przy zakupie dostałem do giulietty , stelvio i jeepa , i giuliette mam podłączona gdy garażuje ( Aku AGM inaczej się go ładuje niż taki standardowy) - tak jak nieraz w salonie się robi. - Większość nowych aut pobiera energię i jak długo stoi to niestety potrafi wyładować aku Ave Alfa
    Ciebie też zapraszam [MENTION=22]Rafał[/MENTION] do wątku w hyde, bo jest on stworzony po to, żebyś mógł wykazać swoje 6,5 l lpg w tjecie, czyli wykazać swoją wiarygodość. Miej trochę honoru, nie kryje się za atakiem osobistym na mnie. Już tyle razy Cię o to prosiłem. Może twój kolega dareek Cię namowi, żebyś w jakimś minimalnym stopniu brał odpowiedzialność za słowa. I wtedy zamkniesz mi usta i spór zakończymy.

  4. #2004
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał MietasM Zobacz post
    A przy okazji takie pytanie. Jak ładujecie aku? Podłączacie prostownik bezpośrednio w bagażniku czy pod maską? Choć w serwisie mówili mi, że pod maską można (elektroda + pod czerwoną klapką i obok trzpień do masy) to mam wrażenie, że elektronika samochodu może się wtrącać po drodze do akumulatora.
    wg instrukcji ładuje się przy aku tylko plus załączasz na śrubie klemy przed czujnikiem IBS

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    Ciebie też zapraszam [MENTION=22]Rafał[/MENTION] do wątku w hyde, bo jest on stworzony po to, żebyś mógł wykazać swoje 6,5 l lpg w tjecie, czyli wykazać swoją wiarygodość. Miej trochę honoru, nie kryje się za atakiem osobistym na mnie. Już tyle razy Cię o to prosiłem. Może twój kolega dareek Cię namowi, żebyś w jakimś minimalnym stopniu brał odpowiedzialność za słowa. I wtedy zamkniesz mi usta i spór zakończymy.

  5. #2005
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    zacząłem interesować się tematem aku do mojej Giulii i jestem lekko zdumiony. Mam auto od tygodnia, używka z 2018 zarejestrowana jakis rok temu, przez rok nastukane 19tys KM. Aku jest dosc pojemne Varta 95Ah (produkcja 09.2018)
    Jak zmierzylem napiecie przez obd to sie lekko zmartwilem.. w sobote zrobilem 2x 130km trase. Czy te akumulatory to jest naprawde taka lipa we wszystkich Giuliach? ;/
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20200406-101415_Torque (2).jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	55.4 KB
ID:	267733

    nie mam mozliwosci podlaczenia prostownika (brak gniazdka bo auto na podziemnym), czy jak odlacze aku to nie ma jakichs problemow pozniej z dostrajaniem czegos??donyslalm sie ze czas plus tripy beda skasowane?

  6. #2006
    Użytkownik Świeżak Avatar POl
    Dołączył
    08 2019
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Stelvio 2.0 280HP
    Postów
    96

    Domyślnie

    Po co wypinać cokolwiek, można ładować w samochodzie. Lepiej podjechać w miejsce gdzie jest dostęp do podłączenia ładowania i naładować do pełna, i wówczas sprawdzać kondycję - nie szukaj problemów z odłączaniem, podłączaniem.

    Generalnie, Nasze super samochodziki (Giulie/Stelvio) mają mniejsze lub większe problemy, a kto ich nie ma. Uważani za "wielkich tuzów motoryzacji" mają jeszcze większe, tylko jest w miarę cicho i nikt o tym nie wie, bo
    po pierwsze nie istnieją takie fora jak Alfaholicy,
    po wtóre nikt nie kocha tak swoich autek jak Alfaholicy,
    a że coś czasem je boli, no tak to już bywa.

    Niektóre z problemów są irytujące, niektóre to błahostki, co do niektórych się za bardzo czepiamy. Jedno jest niekwestionowane - te samochody to super zabawki pod każdym względem (kropka).

    PS.
    Mój aku czeka na wymianę - w tym temacie to można po części winić salon, bo wydają samochody z nienaładowanymi aku i tak rozpoczynają się problemy. Inteligentne ładowanie, S&S robią również swoje.

  7. #2007
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2019
    Auto
    czarne
    Postów
    179

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    wg instrukcji ładuje się przy aku tylko plus załączasz na śrubie klemy przed czujnikiem IBS
    Dzięki. To wiem, ale jestem ciekaw, czy elektroda (+) do awaryjnego odpalania nie jest połączona bezpośrednio z akumulatorem, a raczej z IBSem. Ładowanie pod maską byłoby o wiele wygodniejsze. ASO twierdzi że można, ale niekoniecznie im wierzę.
    --edit--
    IBS jest chyba podpięty do minusa więc to wszystko nie jest takie oczywiste.
    Ostatnio edytowane przez MietasM ; 06-04-2020 o 10:23

  8. #2008
    Użytkownik Świeżak Avatar POl
    Dołączył
    08 2019
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Stelvio 2.0 280HP
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał MietasM Zobacz post
    Dzięki. To wiem, ale jestem ciekaw, czy elektroda (+) do awaryjnego odpalania nie jest połączona bezpośrednio z akumulatorem, a raczej z IBSem. Ładowanie pod maską byłoby o wiele wygodniejsze. ASO twierdzi że można, ale niekoniecznie im wierzę.
    Można ładować bezpośrednio podłączając ładowarkę do aku, ale trzeba otwierać bagażnik i dostać się do aku. Można również pod maską samochodu, jest łatwiej.
    IBS jest podłączony do bieguna (-) aku i na nic nie wpływa, patrz foto poniżej.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_3812.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	117.2 KB
ID:	267734

  9. #2009
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    AR Giulietta 1.4 TB Sport + LPG Tartarini EVO 01
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    wg instrukcji ładuje się przy aku tylko plus załączasz na śrubie klemy przed czujnikiem IBS

    - - - Updated - - -



    Peace. Nie zaśmiecajmy już tego wątku, bo wrócił do głównego tematu. I dobrze.

  10. #2010
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał POl Zobacz post
    Po co wypinać cokolwiek, można ładować w samochodzie. Lepiej podjechać w miejsce gdzie jest dostęp do podłączenia ładowania i naładować do pełna, i wówczas sprawdzać kondycję - nie szukaj problemów z odłączaniem, podłączaniem.

    Generalnie, Nasze super samochodziki (Giulie/Stelvio) mają mniejsze lub większe problemy, a kto ich nie ma. Uważani za "wielkich tuzów motoryzacji" mają jeszcze większe, tylko jest w miarę cicho i nikt o tym nie wie, bo
    po pierwsze nie istnieją takie fora jak Alfaholicy,
    po wtóre nikt nie kocha tak swoich autek jak Alfaholicy,
    a że coś czasem je boli, no tak to już bywa.

    Niektóre z problemów są irytujące, niektóre to błahostki, co do niektórych się za bardzo czepiamy. Jedno jest niekwestionowane - te samochody to super zabawki pod każdym względem (kropka).

    PS.
    Mój aku czeka na wymianę - w tym temacie to można po części winić salon, bo wydają samochody z nienaładowanymi aku i tak rozpoczynają się problemy. Inteligentne ładowanie, S&S robią również swoje.

    No, bo ten aku to widze spora kobyła jest, a ja mam problem z kręgosłupem, więc chyba nie będę szalał.

    Jest pare wad, ale i tak uwielbiam Giulie, pomimo iż wcześniej nie miałem żadnej Alfy

    Ja przy najbliższej okazji tez pojade do ASO zeby mi ogarneli ten akumulator, ale zeby tak w rok doprowadzil go ktos do takiego stanu to ja pitole......

    a najlepszy motyw to jest taki,ze mam protokol odbiorczy ktory mi dali w ASO przy odebraniu tydz temu auta i tam jedna z pozycji to byla sprawdzenie/doladowanie akumulatora....zart jakis...
    Ostatnio edytowane przez Wilq84 ; 06-04-2020 o 11:21

Podobne wątki

  1. Niedomykacjące się szyby i dwa mniejsze problemy.
    Utworzone przez achilles1221 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2016, 15:04
  2. wieksze czy mniejsze spalanie
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 09:55
  3. [146] mniejsze hamulce przód 1,8 TS
    Utworzone przez stux w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-07-2013, 23:12
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory