Polecam, robiłem ostatnio u Pampika w 1.9 JTS i wszystko działa elegancko.Takze polecam, my mamy blisko a ludzie z całej Polski do niego jeżdżą. 2.4,3.2,1.8 już mają inne skrzynie
Polecam, robiłem ostatnio u Pampika w 1.9 JTS i wszystko działa elegancko.Takze polecam, my mamy blisko a ludzie z całej Polski do niego jeżdżą. 2.4,3.2,1.8 już mają inne skrzynie
Witam
Czy jestem w stanie wymienić wszystkie łożyska w skrzyni M32 bez demontażu jej z samochodu ?
pozdrawiam
Panowie jest jakaś różnica między skrzyniami m32 od AR i Opla? Niby skrzynie do AR 1,9 JTDM 120 i 150 km są takie same tzn maja te same przełożenia. Ale już m32 w oplach występowała w kilku wariantach nawet dla tego samego silnika 1,9 diesel bo dla Astry i Zafiry była ta sama skrzynia ale o innych przełożeniach. Tak więc chcąc kupić zregenerowaną skrzynie widzę opisy m32 do AR 159, Opel, Astra, Zafira itd. Można m32 od Opla Astry 150 km wsadzić do AR? Po czym poznać że ta od Opla będzie pasowała do AR? Wchodzę na strony warsztatów co się zajmują naprawą m32 i dla nich to jedna chwała czy m32 jest od AR czy od Opla. Naprawa polega na tyn samym. A są jakieś różnice w przełożeniach. Ktoś wie o co dokładnie chodzi?
Na parkingu przed hipermarketem. Rodzina pakuje zakupy do pancerwagena. Dziecko, chłopiec około 5-6 lat:
-Mamo co to za auto?
-Przeczytaj. Na rejestracji jest napisane
-A-L-F-A R-O-M-E-O. Dlaczego muszę jeździć VW albo Audi?
Matka patrzy na ojca, a ojciec na mnie.
Mina ojca BEZCENNA !!!
Są różne obudowy/kielichy mocujące do silnika. Same łożyska wałków te same.
Zresztą dobrze opisane je na stronie skrzynie com pl
Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Ja mam właśnie skrzynie , tyle że już nie pamiętam chyba od vectry .
Różnica jest przedewszystkim w łapie od poduszki na dyferencjale .
Ale to nie jest problem bo pokrywa dyferencjału jest plug&play , czyli wystarczy to zamienić.
U mnie finalnie przełożenia okazały się dłuższ ( przynajmnie 5 i 6 bieg)
Ogólnie jest ok , śmiało można wkładać
pozdr
Przeczytałem cały wątekJuż miałem się umawiać do warsztatu na regenerację ale sam nie wiem. Po zakupie przy licznikowych 127k km wymieniłem olej, biegi wchodziły lepiej, przejechane niecałe 30k km. Zimą jednak szczególnie na zimnym silniku zmiana biegów 1-2 czy 3-2 jest dosyć ciężka. Jak olej złapie temperaturę roboczą jest super. W lecie nie ma raczej tego ale niekiedy widzę problem, że chcąc zmienić bieg nie jest takie płynne jak być powinno. Lewarek jakby na sekundę nie chce się ruszyć ze swojego miejsca. Ma to głownie miejsce na 2 biegu. Niekiedy wydaje mi się, że słyszę delikatny szum na 5 i 6 biegu by kolejnego dnia już na to nie zwrócić uwagi. Skrzynię będę i tak chciał robić przy okazji wymiany koła dwumasowego ale czy te objawy to nie jest bardziej wina luzu na wybieraku, tym jabłuszku czy też linkach?
I gdyby ktoś mógł wyszczególnić co dobry zakład powinien zrobić przy regeneracji, sam wyszczególniłem kilka punktów, bardziej skrótowo ale w tym temacie jestem zielony i liczę na czyjąś wiedzę:
1. Wlanie większej ilości oleju
2. Ruszać czy nie łożyska mechanizmu różnicowego? Różne głosy się tutaj pojawiały.
3. Wymiana bieżni?
4. Sprawdzenie luzu na satelitach?
5. Regulacja luzu - jeśli tak to kiedy i dlaczego?
6. Sprawdzenie synchronizatorów/przesuwek.
Nie znam się na budowie skrzyni biegów więc się proszę nie śmiaćAle z racji różnych historii z mechanikami wolę wiedzieć więcej i zweryfikować kompetencje warsztatu, któremu oddam samochód. Bo czy z Waszego doświadczenia naprawa kończy się na samej wymianie łożysk czy jednak zakład powinien wysłuchać uwag klienta i kompleksowo sprawdzić wszystkie elementy?
Na wstępie sprawdź dobrze regulację serwisową linek oraz samo cięgno zmiany biegów (tzw. "jabłuszko" łączące linkę z wybierakiem). Też miałem problem z nieprawidłową zmianą przełożeń (1-2, 3-2). W moim przypadku pomogła wymiana cięgna, które miało duży luz, taki, że aż potrafiło rozłączyć się od wybieraka. Wymiana cięgna oraz porządna regulacja serwisowa uleczyła przypadłość opornych biegów. Pozdrawiam.
Regulację już zrobiłem i nie odczułem różnicy. Zmieniłeś na cięgno z Peugeota? Trochę się tego boję ruszać, żeby nie było gorzej - dużo było postów o wibracjach lewarka po takiej zmianie.
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Lansky przykro mi (chyba czeka Cię jakaś ingerencja w skrzynię???). Z tym cięgnem to miałem najpierw założone z Peugeota, w moim przypadku żadnych wibracji lewarka. Później wymieniłem na to z Grande Punto (bo tak chciałem), które udało mi się zakupić w serwisie Fiata (Jata Świdnica) wraz z innymi gratami za niewielkie pieniądza, a jest 100% identyczne jak oryginał. Sprawdź cięgno, jeżeli ma luz to na pewno to nie pomaga w zmianie biegów. Pozdrawiam.
Witam
Wie ktoś może jaki powinien być luz na łożyskach mechanizmu ruznicowego?przeszukałem sporą część wątku i znalazłem tylko o luzie na walkach a o luzie na łożyskach mechanizmu nie znalazłem.