Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: 2,4JTD Przerażliwy dźwięk z rolki

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Hamburg, Niemcy
    Auto
    156 3.2 V6 GTA
    Postów
    168

    Domyślnie

    U mnie tez piszczało i wydawało mi się, że to właśnie rolka prowadząca więc wymieniłem na nową, ku zdziwieniu dalej piszczało ;D tym razem dokłanie osłuchaliśmy skad i okazało się, że to rolka ze sprzęgiełkiem zwrotnym na alternatorze tak niemiłosiernie świergotała.

    U ciebie prawdopodobnie hałasuje napinacz albo wlasnie ta rolka na alternatorze, prawdopodobienstwo ich zuzycia jest większe niz tej rolki prowadzącej, którą podejżewasz bo działają na nie większe siły...

    Samą rolkę prowadzącą można szybko wymienić, odkręcasz koło i plastikowe osłony, masz wtedy elegancki dostęp, kluczem odciagasz sobie napinacz, zdejmujesz pasek, odkręcasz rolkę(13 klucz chyba), zakładasz nową rolkę, możesz wspomóc sie drugą osobą, która ustawi ci pasek wtedy gdy ty odciagniesz napinacz i heja. 10 minut roboty.

    Jeśli to kółko pasowe alternatora to lepiej oddaj do warsztatu bo z tym to trzeba się gimnastykowć ostro, moje było strasznie zapieczone... chyba nawet silnik lekko unosili zeby miec lepszy dostęp...

    W dalszą drogę bym takim autem się nie wybierał, bo rózne historie się słyszało, nawet takie, że strzelający pasek uszkadzał osłonę rozrządu i jej połamane elementy powodowały przeskoczenie rozrządu i powazne awarie, czy to prawda, czy tylko legenda nie wiem, zrobisz jak uważasz...

    W planowaną trasę jedź lepiej GOLF'em, a alfie spraw nowe części ^^

    pozdro

  2. #12
    pawel1104
    Gość

    Domyślnie

    zamówiłem rolke w Fiacie, będzie dzisiaj o 10
    z tego co piszecie nabieram ochoty sam za to sie zabrać aczkolwiek nigdy tego nie robiłem.
    Generalnie nie wiem jak mam zablokować ten napinacz?
    pasek rozumie że mam zdjąć cały?

  3. #13
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zomeba Zobacz post
    U mnie tez piszczało i wydawało mi się, że to właśnie rolka prowadząca więc wymieniłem na nową, ku zdziwieniu dalej piszczało ;D tym razem dokłanie osłuchaliśmy skad i okazało się, że to rolka ze sprzęgiełkiem zwrotnym na alternatorze tak niemiłosiernie świergotała.

    U ciebie prawdopodobnie hałasuje napinacz albo wlasnie ta rolka na alternatorze, prawdopodobienstwo ich zuzycia jest większe niz tej rolki prowadzącej, którą podejżewasz bo działają na nie większe siły...

    Samą rolkę prowadzącą można szybko wymienić, odkręcasz koło i plastikowe osłony, masz wtedy elegancki dostęp, kluczem odciagasz sobie napinacz, zdejmujesz pasek, odkręcasz rolkę(13 klucz chyba), zakładasz nową rolkę, możesz wspomóc sie drugą osobą, która ustawi ci pasek wtedy gdy ty odciagniesz napinacz i heja. 10 minut roboty.

    Jeśli to kółko pasowe alternatora to lepiej oddaj do warsztatu bo z tym to trzeba się gimnastykowć ostro, moje było strasznie zapieczone... chyba nawet silnik lekko unosili zeby miec lepszy dostęp...

    W dalszą drogę bym takim autem się nie wybierał, bo rózne historie się słyszało, nawet takie, że strzelający pasek uszkadzał osłonę rozrządu i jej połamane elementy powodowały przeskoczenie rozrządu i powazne awarie, czy to prawda, czy tylko legenda nie wiem, zrobisz jak uważasz...

    W planowaną trasę jedź lepiej GOLF'em, a alfie spraw nowe części ^^

    pozdro
    wyzej kolega napisal ze jak psiknal w d 40 w ta rolke to przestalo piszczec wiec to ta rolka i nie wprowadzajcie w bląd tylko czytajcie uwaznie. co do naprawy to nalezy zrobic tak:
    odkrecasz kolo, nastepnie przednią cześć nadkola plastikowego. Następnie po lewej stronie nad kołem pasowym dwumasowym od gory bedzie taka metalowa rolka na takiej sprężynie. nad samą tą rolka będzie widoczna taka dziurka o srednicy okolo 6 mm a za nią w korpusie silnika powinna rownież byc widoczna dziurka. wystarczy tam włozyc srubke na kluczyk 10 i napinacz masz zablokowany. nastepnie po prawej stronie kola pasowego dwumasowego bedzie widoczna rolka ktora nie ma sroby centrycznie w srodku. jest toi napinacz ktory tgrzeba poluzowac. wystarczy poluzowac ta srube (klucz 15) a on sam sie popusci. wtedy gdy pasek stanie sie luzny odkrecasz zepsuta rolke wymieniasz. nie musisz wyciagac paska w niczym nie przeszkadza. nastepnie zeby napiac pasek wystarczy wlozyc 2 srubki na kluczyk 10 w dwie dziurki rolki napinajacej widoczne obok tej sruby na klucz 15 wlozyc miedzy nie srubowkret i przekrecic w lewo )tak aby srubka ktora blokuje napinacz sprezynowy sie poruszyla by mozna ja bylo wyjac) i dokrecic druga reka ta srube na klucz 15. i to chyba wszystko. gdyby jednak sie zdarzylo ze pasek jest w chwili oboecnej zle naciagniety i nie widac tej dziurki w korpusie silnika za napinaczem sprezynowym nalezy t\zastosowac tajka sama metode jak przy naciaganiu paska czyli wlozyc 2 srubki do rolki napinajacej poluzowac srube na klucz 15 zawantowac srubokretem i ktrecac w lewo rolka napinajaca wyszukac wtedy dziurki w korpusie za napinaczem sprezynowym i wtedy zablokowac.

  4. #14
    pawel1104
    Gość

    Talking

    właśnie wymieniłem wadliwą rolkę. Musze przyznać że najtrudniejsze było zablokowanie napinacza. Bez kanału graniczyło to z cudem ale się udało. Alfa pali i nic nie dźwięczy
    Przy okazji przeciściłem Egr'a ale nie był jakoś tragicznie zatkany.
    Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc.

  5. #15
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    nie ma za co. cieszymy sie z toba ze alfa znow smiga i jest ok

  6. #16
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Fajnie, że się tak udało, ale na twoim miejscu wziąłbym pod uwagę w najbliższym czasie wymianę pozostałych rolek i paska, bo pewnie nie są w o wiele lepszym stanie niz ta którą już wymieniłeś. A zdecydowanie lepiej i taniej jest coś zaplanować, mieć na to czas niż robić na już- awaryjnie.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  7. #17
    fracek
    Gość

    Domyślnie

    Chciałbym dopowiedzieć że jeśli kogoś nie stać na oryginał typu skf jest polski producent tej rolki nazywa sie DEXWAL. Pytajcie w sklepach z cześciami czy maja asortyment tej firmy. Czesto zapominaja o tym zamienniku jak sie podaje numer rolki. Kosztuje chyba 40 - 50zł nie pamiętam dokładnie.

  8. #18
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fracek Zobacz post
    Chciałbym dopowiedzieć że jeśli kogoś nie stać na oryginał typu skf jest polski producent tej rolki nazywa sie DEXWAL. Pytajcie w sklepach z cześciami czy maja asortyment tej firmy. Czesto zapominaja o tym zamienniku jak sie podaje numer rolki. Kosztuje chyba 40 - 50zł nie pamiętam dokładnie.
    lepiej kupic ruvila poniewaz jest duzo tanszy niz skf a odziwo znajduje sie w pudelku wlasnie skf lub ina. czyli 2 oryginaly

Podobne wątki

  1. [159] Numer rolki
    Utworzone przez karamba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-05-2015, 21:00
  2. Dziwny dźwięk z okolic rozrządu 2.4jtd
    Utworzone przez chunky w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-01-2015, 11:53
  3. Strzał rolki/napinacza paska wieloklinowego 2.4jtd
    Utworzone przez daarkooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 23:09
  4. [145] otwieranie drzwi - przerażliwy dźwięk
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-04-2011, 20:27
  5. [146] Rolki
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-03-2010, 20:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory