Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Panowie i Panie proszę o poradę, pacjent to Alfa 147 1.6 105km 2006r, obecnie jeżdżę na 5w40 Motulu 8100- xcess, ale zbliża się wymiana i chciałbym przejść na 10w40 tylko nie mogę się zdecydować jakiej firmy wybrać, czy Motula, Liqui Molly czy Millersa? Dzięki za pomoc i informacje![]()
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Troszkę mi podpija oleju 2/3L około dolane sam nie wiem co teraz zrobić bo z różnych źródeł słyszę różne rzeczy co by tu robić, zostać na tym samym, zmienić właśnie na 10w40... Z pół roku temu miałem wymieniana uszczelkę pod głowicą, pierścienie do tego sprawdzana była głowica na szczelność i przez 3 tysiące na dotarciu nic nie wzięlo oleju, później zalany świeży olej i po około 4 tysiącach znowu zaczęła alfa brać olej... Nie wiem czy to nie wynika też z tego że słabej jakości mam założone uszczelniacze przez 'mechanika' nie wiem, akurat się zbliża pora oddania na serwis więc może przy okazji sprawdzić kompresję???
Temat wałkowany setki razy, a mianowicie, co ma dać przejście z lepszego oleju na gorszy ?
Jeśli silnik był remontowany/naprawiany, i po naprawie było dobrze, to trzeba szukać przyczyny, a nie lepić problem gorszym olejem. Jeśli 10w40 nie pomoże to co, zalejesz 15w40 ? i co to ma zmienić ???
Jeśli chcesz spróbować zmiany oleju, aby pobór był mniejszy, bez zaglądania do silnia (moim zdaniem pospadały uszczelniacze, lub były zakładane/zdejmowane metodą "chałupniczą", co powoduje zarysowanie trzonków zaworów, i po jakimś czasie uszczelniacze zostają wytarte), to zalej 5w50, a nie 10w40.
Ile jeździłeś na dotarciu spokojnie i na jakim oleju ?
Po jakim czasie został zmieniony pierwszy raz olej po naprawie silnika ?
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Jeździłem ok 2,5 tys kilometra po remoncie spokojnej jazdy na 5w40 i po tym czasie został zalany świeży motul 5w40 i teraz po 10tys chce wymienić, ale dobra to w takim razie zostanę na 5w40 Motulu, zobaczymy co mechanik mi powie, najwyżej następnym razem będzie patrzył do środka co się tam dzieje...
Po wymianie pierścieni jeździłeś tyle po złożeniu silnika ?
Jeśli tak, to smarowałeś silnik mieszaniną oleju z opiłkami metalu.
Pierwszą wymianę oleju po takiej naprawie robi się po kilku godzinach pracy silnika w zmiennych warunkach, i docieranie przeprowadzane powinno być na słabszym oleju.
- - - Updated - - -
Millers - rozsądnie Trident 5w40 .
lepszym wyborem natomiast jest Penrite HPR 5w40 .
Oba oleje przetestowane w warunkach bojowych z czujnikami temperatury i ciśnienia oleju w silnikach turbo i wolnossących.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Ja mam dylemat odnośnie auta mojej mamy, kupiłem jej Suzuki SX4 1.6 16 120 KM, bliźniak FIAT Sedici. Silnik jest konstrukcji Suzuki M16A - rozrząd na łańcuchu. Mój dylemat polega na tym że FIAT zaleca tylko olej 5W40, a Suzuki 0W20, 5W30,10W40. Auto będzie jeździć częściej na krótkich dystansach i nie codziennie. Na pewno będę wymieniał olej co rok, gdzie przebieg w tym czasie nie przekroczy 10k km. Skłaniam się ku zalaniu auta olejem 0W40, aby zapewnić najbardziej szerokie spectrum ochrony dostosowane do stylu jazdy. A że cena ma także znaczenie i nie potrzebuje najwyższej technologi myślę o oleju Motul X-max 0W40.
Czy według Was idę właściwą drogą?
Auto do tej pory jeździło na 5W30, a może 0W30?
Dodam że silnik na 5W30 bardzo ładnie pracuje, bardzo cicho.
Ford S-Max 2.2 16v TDCi '13
FIAT Barchetta 1.8 16v VFD '00
FIAT Punto 1.1 8v FIRE '99
Ja bym zostawił dobry 5W30, skoro taki zaleca sam producent i nie masz co do niego zastrzeżeń.