Od dłuższego czasu męczę się z drzwiami od strony kierowcy. W momencie np. czy najechania na studzienkę czy przejeżdżania przez próg zwalniający ma się wrażenie jakby drzwi przesuwały się w górę i w dół a co gorsze dochodzi wtedy dźwięk na wysokości ucha. W aso sprawdzali uszczelki, regulowali już zamek, potem wymienili na nowy i dalej kicha. Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Witajcie,
Po wizycie na myjni przestał mi w Giulii działać kierunkowskaz przedni lewy oraz światło do jazdy dziennej.. Xenon oraz doświetlanie zakrętu działają... Pomyślałem że może zamoczył się się sterownik/układ sterujący lampa ten pod kloszem.. Ale nie działa również migacz w lusterku... Czyżby migacz w lusteku był też jakąś podłączony do lampy? Sprawdziłem bezpieczniki w BCM w nogach pasażera ale wszysrkie są ok...
Prawy przód wszytkie żarówki oraz oba tylnie działają prawidłowo.
Macie jakiś pomysł co to może być? Z góry dzięki
Ostatnio edytowane przez misiuncio ; 26-05-2020 o 22:35 Powód: Update
trzeci raz wyskoczyl mi blad P0420, przebieg 3,5k
Zapala sie check engine, co deaktywuje start&stop (to akurat fajnie) i DNA (to mniej fajnie
). Samochod jezdzi poza tym zupelnie normalnie, blad moge bez problemu skasowac przez OBD2, co 2x juz zrobilem ale tym razem zostawiam i zobacze czy sam przejdzie, jak nie pojade do ASO zeby sami zczytali, jak skasuje sam nie bedzie sladu.
Zauwazylem, ze dzieje sie tak jak zaczynam mocno zamulac, nie ingerujac w zmiany biegow, pozwalajac mu jechac na mega niskich obrotach, dzis akurat testowalem ecodriving w jezdzie miejskiej (strasznie sie umeczylem.. a ledwo ponizej 10L zszedlem) i znow sie zapalilo. Ostatni raz mialem to 2 tyg. temu i po skasowaniu jezdzielem normalnie, tzn. dosc dynamicznie, zmieniajac biegi manualnie 80% czasu, trzymajac go na troche wyzszych obrotach niz robilby to automat (2-5k), jestem przyzwyczajony do mocniejszego hamowania silnikiem a automat bardzo lubi sobie zeglowac..
spotkaliscie sie z tym bledem? kat sie musi przepalic czy co?
Zrzucanie biegów przez automat to nie jest zamulanie. Nigdy nie używam łopatek do zrzucania biegów, gdy 200m przed sobą widzę czerwone światło, tylko zdejmuję nogę z gazu i nigdy nie miałem żadnego check engine. Po to jest automat, żeby sam zrzucał biegi, ale obroty na żadnym biegu nigdy nie spadają poniżej 1400.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
ja zmieniam biegi z manetek 99% czasu tak samo przy hamowaniu - uwielbiam dzwięk (otwarte klapy wydechu) i zachowanie się auta w takich sytuacjach, do tego przy agresywniejszych redukcjach mam przewidywalne hamowanie a nie to co na automacie i brake by wire - dzięki temu mam wrażenie że jeżdżę takim baby ferrari (mimo tylko 280HP). w życiu nie miałem check engine (OK raz po tyg postoju w zimie w styczniu 2019 na parkingu przy lotnisku przy -15C od razu po odpaleniu auta - jeszcze na pierwszym problematycznym aku - po starcie wyleciała choinka błędów).
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
to najwidoczniej to co dla Ciebie nie jest zamulaniem dla mnie jest i nie zrozumiales tez najwidoczniej do konca bo mowiac o zamulaniu mowilem o bardzo delikatnej jezdzie i nie ingerowaniu w to co robi automat i m.in. przyspieszaniu z mega niskich obrotow, z ponizej 1500 itd - dla mnie to zamulanie. Dohamowywanie do swiatel z manualna redukcja czy automatyczna nie ma tu nic do rzeczy, w zaleznosci od sytuacji i tego czy tak chce czy nie albo sobie pozrzucam biegi manualnie (wyzej czy nizej) albo pozwole mu sie dotoczyc tak jak samochod chce, zrzucajac na wyzsze lub nizsze obroty w zaleznosci od trybu DNA.
Z reszta nie o stylu jazdy tu topic bo kazdy jezdzi jak mu pasuje, tylko o bledzie, akurat moj sie pojawia zauwazylem, jak zaczynam emerycko jezdzic (tylko dla testu bo poznaje auto nadal)
no to widze myslimy podobnieNapisał epsonix
manualne redukcje sa mega satysfakcjonujace, automatyczna przegazoweczka, dzwiek (przy zmienionym wydechu musi byc jeszcze lepiej, u mnie na razie seryjny ale jakis glosniejszy wjedzie dosc szybko) do tego samochodu to po prostu pasuje, zeglowanie tak jak podpowiada automat pozostawmy zeglarzom. Moj sie najwyrazniej obraza na zamulanie wiec musze go uzywac zgodnie z duchem w ktorym zostal zaprojektowany ;P
Ostatnio edytowane przez method ; 30-05-2020 o 21:04
Przecież to Ty pisałeś o jeździe na mega niskich obrotach i check engine, a ja Ci tylko napisałem, że automat nie pozwoli na jazdę poniżej 1400 i sam redukuje przy dalszym spadku obrotów bez żadnego check engine, Przyspieszanie z niskich obrotów to osobny temat. Można to robić na wiele sposobów, ale to chyba wieszJak masz zrobioną własną mapę, to przyjrzałbym się najniższym obrotom na jakie ta mapa pozwala na automacie, bo może ktoś nieco przesadził.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
uściślę, żeglowanie to taki luz wrzucany przez automat - w naszych autach możliwy tylko w trybie A na wyższych biegach - czuć to zjeżdżając z górki auto się rozpędza. Ty masz pewnie na myśli po prostu wysoki bieg, przy niższych obrotach, wtedy nie ma odczuwalnego za bardzo hamowania silnikiem.
co do błędu, nie kojarzę z forum żadnego przypadku, dałbyś też coś więcej info o aucie - nowe to wiem (3.5k przebiegu) ,ale który rok/mc produckcji, jak starsze jakieś to updaty wgrane? byłeś w serwisie z tym?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.