Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Kontrolka "pomarańczowa spiralka"

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jimmy Zobacz post
    Jak poznać czy świece żarowe są OK? Czytałem na forum o sprawdzaniu miernikiem lub żarówką
    Szybki sposób to odpięcie przewodów zasilających z świec, i dotykanie kablem podpiętym do plusa akumulatora główek - iskrzy, świeca pobiera prąd czyli grzeje, - nie iskrzy, umarła.
    To tak na szybko i bez przyrządów.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  2. #12
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał groszek Zobacz post
    No właśnie... migało, migało, nie wymieniłem jeszcze i po kilku dniach przestało... Kocham ten samochód!
    skoro sie tak dzialo to moze akurat swiece sa dobre a sterownik zaczyna szwankowac. kolega napisal jak szybko sprawdzic czyli rozpiac swiece i plusem na lebek

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    podłącz poszczególne świece na krótko do aku i zobacz czy się szybko i dobrze nagrzewają Świece nagrzewają się do czerwoności czyli nie trzeba super zdolności aby to zobaczyć

    Do tego podłą się do w obwód świec jakimś miernikiem i sprawdź czy płynie prąd po przekręceniu kluczyka. jak nie masz miernika, to może być nawet prosta próbówka za 5zl ze stacji/tesko/byle sklepu na 12V-24V.

    Za 100zl kup sobie klucz dynamometryczny i sam zmień świece. Dokręcisz je idealnie jak fabryka przykazała a nie na oko Klucz zostanie Ci na inne naprawy. Porady w stylu jedź do ASO, daj się obedrzeć ze skóry są chyba trochę bez sensu Oczywiście możesz też dokręcić je z wyczuciem i wcale nie musisz zaraz ukręcić gwintu.. Żeby taki ukręcić to trzeba się postarać
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Jimmy
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    AR159 SW 2.4JTDm 20V TI
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    Za 100zl kup sobie klucz dynamometryczny i sam zmień świece. Dokręcisz je idealnie jak fabryka przykazała a nie na oko
    Jakim momentem nalezy dokręcać świece?

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    .... Oczywiście możesz też dokręcić je z wyczuciem i wcale nie musisz zaraz ukręcić gwintu.. Żeby taki ukręcić to trzeba się postarać
    Ty chyba nie widziałes tych świec.... to rurka z gwintem gwint M9x1 i niezmiernie łatwo je ukręcic już przy odkręcaniu. Służe obrazkiem:
    http://sklep.intercars.com.pl/993532...9&pic=0&moto=0
    Moment dokręcania to 20Nm - dla uswiadomienia ile to jest to mniej niż szklanka wody postawiona na koncu ramienia o dł 1mm
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 28-09-2009 o 16:20
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Przyznaję, że ich nie widziałem. I coś dalej nie mogę zobaczyć bo obrazka nie ładuje. Może rzeczywiście to jedno z dziwactw Alfy... nie wiem Ale po Włoskich inżynierach wiem, że można spodziewać się już wszystkiego ( szkodz tylko że i tego najgorszego i najgłupszego też)
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Świece akurat to jedne z najlepszych na świecie niemieckie BERU, więc co do tego mają włoscy iżynierowie? Jak nie widzisz obrazka to zmień przeglądarkę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Już obrazek działa rzeczywiście, dziwna świeczka Ale czy najlepsza, to bym się kłócił, skoro tak łatwo ukręca się w niej gwint
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  9. #19
    freezerOn
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co wiem kontrolka nagrzewania świec, ma mrugać. Ale są 2 opcje - w książce obsługi piszę że kontrolka ma się świecić chwilę (symbolizować nagrzewanie świec żarowych) przed rozruchem silnika. Po uruchomieniu ma zgasnąć, jeżeli jest jakiś błąd - będzie mrugać przez 30 sekund. Ale ... i tu się zaczyna (są gwiazdki) - zależy to od wersji. U mnie przed rozruchem silnika zapalają się wszystkie i gasną od razu (zostaje tylko od akumulatora itp) a po uruchomieniu silnika mruga tylko spirala, czasem krótko przez kilkanaściie sekund czasem nawet minutę. Bywa też jak silnik jest wciąż gorący (wyłączenie na chwile silnika) kontrolka nie mruga wcale po odpaleniu. Raczej nie jest to sygnalizowanie uszkodzenia - ale powoli skłaniam się także do wymiany świec, (gdy coś jeszcze będzie robione przy silniku) ale to bardziej ukierunkowane tym że nie wiem kiedy były ostatnio zmieniane niż tą kontrolką.

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kontrolka grzania świec w żadnej wersji silnikowej nie ma prawa mrugać, bo oznacza to spalenie którejś świecy lub awarię układu grzania świec (czasami też uszkodzenie opornika grzewczego w korpusie filtra paliwa)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Pomarańczowa kontrolka silnika i " have engine checked " -
    Utworzone przez bubel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 19:23
  2. mrugająca kontrolka swiec "spiralka"
    Utworzone przez Erni1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 29-01-2014, 10:51
  3. [146] Kontrolka "kluczyk code" i "marchewka".
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 17:08
  4. Kontrolka "spiralka"
    Utworzone przez werter81 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-11-2009, 16:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory