Prawie jak moja. Rok i pojemność się zgadza tylko kolor i przebieg inny. 1.8 IE nie jest szczytem marzeń ale ilekroć wyjeżdżam na ulicę znajdzie się ktoś kto odwróci się za nią.
Mimo, że swój egzemplarz mam w co najmniej dobrym stanie to wkurza mnie gdy po zimowym postoju zawsze jakieś pierdoły są do zrobienia. Tym razem padło na elektrykę: nie odpalała po dłuższej jeździe, teraz silnik krokowy i ogólnie zaśniedziałe złącza. Trochę mnie to już męczy, tym bardziej że poświęcając jej czas zaniedbuje ulubioną 33, która niestety ale nie gardzi rdzą.
33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS
75 ts, na fajnej feldze, 3,5 tyś euro, moim zdaniem ciekawa propozycja:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...58254-216-1253
GTV6, po kompletnej blacharce, jednak nie kompletna, brak silnika, wału i innych rzeczy. Choć kupowanie takich niedokończonych i niepełnych projektów bywa ryzykowne, to jeśli ktoś by miał np doświadczenie w tych wozach to moim zdaniem ciekawa propozycja. Ciekawy biały kolor, jak by pomalować jej zderzaki to naprawdę jest szansa na zrobienie fajnego projektu.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...53779-216-3972
fafa - zawsze tak jest jak włoski wóz stoi przez zimęZawsze na wiosnę coś pojawia się nowego, a chochliki w elektryce to norma
![]()
Stefan, okazuje się że to ja bardziej starzeję się niż 75.
Znalazłem sobie winnego nagłego przerywania, wypadania zapłonów (niespalone paliwo było czuć) - silnik krokowy. No to dawaj - wykręcam, myślę rozbiorę i naprawie (wszak w 75&33 jest wszystko jeszcze rozbieralne). A tu zdziwienie, czujnik zalany żywicą. Niewiele myśląc Dremel do ręki i rozbieram. Otwarłem, specjalnie nie niszcząc obudowy, a tam ...prawie pusto, nic co mogłoby się zepsuć. Złożyłem, skleiłem żywicą i szukam dalej.
Siadłem dziś od rana do zebranej na przestrzeni lat dokumentacji by szukać na papierze potencjalnego problemu, by dowiedzieć się do czego służą poszczególne przekaźniki no i które złączki za co odpowiadają. Sporo czasu mi to zajęło bo wprawdzie mam manuala do 1.8IE ale okazało się, że do wersji 162.B1F. Przeglądam ta instrukcje i ...olśnienie - w Motronic'u ML4.1. za takie zachowanie odpowiada najczęściej czujnik położenia wału. Patrze do dokumentacji - podany numer Boscha. Już Google uruchomione, już prawie palec na "kupuj" zafiksowany ale coś mi nie dało spokoju. Położenia czujnika z manuala jakoś dziwnie nie pamiętam ze swojej 75. Leje deszcz ale idę do samochodu... No oczywiście w tym miejscu gdzie pokazuje S.M. go nie ma. Jest w zupełnie innym i jest o wiele łatwiejszy do wymiany i tańszy.
A teraz o starzeniu - 9 lat temu już go przecież wymieniałem! Tylko o tym zapomniałem. Tez też będzie działał - po prostu jest uwalony w brudzie i oleju
Na marginesie: jak ktoś ma service manuala do 1.8 IE 1990 162.B1H (122 KM) z ML 4.1 to chętnie bym przygarnął.
Jarek
33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS
Jakieś pojedyncze strony mam do 1.8. Np schemat z przekaźnika I pompy paliwa albo całego systemu motronic? Nie pamiętam już. Ściągnięte z Alfa forum it. Jak ci się chce i masz czas to zarejestruj się tam. Może są jakieś manuale do ściągnięcia? Jakiś dział downloads?
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Może to coś pomoże.
https://alfamilano.com/new-alfa-mila...m1AvuNFimaAmY4
147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
147 GTA 3.2 Q2
156 2.5 V6 Q2-była
Giulietta QV
Mito QV
75 3.0 V6 QV
ALFETTA GTV 116 1976
ALFETTA GTV 116 1981
https://www.facebook.com/okrajnikgarage
fafa - bywa i tak
Manuala nie mam do tego silnika, ale może coś wygrzebiesz na necie:
https://alfawiki.nl/manual?fbclid=Iw...WGMC2Haz3V-RQs
lub
https://www.alfaromeo75.nl/techniekwerkplaatshandboek/