A nie przeszkadza i nie dziwi Cię to C-UV bazuje na platformie Small Platform Wide 4x4 wywodzącej się od platformy Small Platform, która została opracowana wspólnie z GM dla Opla Corsy i Fiata Punto w 2005 roku, a później zmodyfikowana na potrzeby aut z napędem 4x4 jak 500x czy Compass? To dopiero będzie przepaść technologiczna. Zapowiadany również B-UV jeśli powstanie to zapewne tylko dzięki fuzji z PSA i będzie się opierał na ich platformie zapewne dla obecnej generacji 208ki/DS3 Crossback bo zapowiadany był elektryk, a do takiego napędu jest ta platforma przystosowana. To jest właśnie racjonalne podejście bo jak by zrobili zaawansowanego kompakta z RWD i innymi fiuczersami z Giuli jakiego by sobie tu wielu życzyło to było by trzeba za niego zapłacić pewnie ze 150-200K zł, a za tyle to ludzie nie chcą kupować nawet segmentu D, a co dopiero C. Platforma Giulietty wcale nie jest zła, kompleksowa zmiana karoserii oraz wnętrza w połączeniu z nowymi silnikami i rozsądną ceną napędziła by sprzedaż AR jak to przeważnie robiły włoskie kompakty. Tak samo zamiast tracić czas na wersje GTA i GTAm równie doprze można było poświecić energię na Giulie w kombii.
Jak była 147 i 156 to nie przypominam sobie aby ktoś narzekał na te auta, że są dla januszy. Wtedy naped na przód dla fana Alfy był spoko, a teraz pierwszy od kilku dekad RWD i już napęd na przód jest tylko dla skodziarzy... Mito spzredało sie łacznie w około 250K egzemplarzy jak na auto opierajace sie na platformie Punto całkiem nieźle bo nie musieli wpakowac w projekt miliardow euro. Bronisz marki, a wychodzi na to, że sam byś aktualnie u nich NIC nie kupił. Chyba, ze jakaś Gulie biznes zalegajacą na stocku z 2018 roku
