Amen.
Amen.
No jak jeszcze te modele co są byłyby kaszana.....
Wydaje mi się, że Alfa ma ogólnie duże ciśnienie na robienie samochodów najlepszych w swoich przedziałach cenowych. Potem pojawia się na rynku właśnie Stelvio Q, które jeździ tempem Porsche GT3 RS na torze a jest SUVem.
https://youtu.be/LOG_NaOLBhY
To jak już mamy produkt, to jak go sprzedać? (bo to tak nie działa, że najpierw samochody w segmentach a później słupki sprzedaży, jest na odwrót najpierw sprzedaż a potem kolejne modele)
Znaczy tutaj akurat chyba była Giulia.
Ten aspekt też już przerabialiśmy, to druga strona medalu. No moim zdaniem i chyba nie tylko, tutaj właśnie pojawia się problem, że Alfa nie ma pomysłu trochę jak tą Alfę sprzedać.
-Pokutuje mit awaryjności, a żeby temu zadać kłam można by dać dłuższą gwarancję i mocno to komunikować
-w samych salonach też zbyt często się zdarza, że lekko mówiąc tak jakby sprzedawcom nie za bardzo zależało
-o bardzo małej gamie modelowej już mówiliśmy, brak ciągłości modelowej
-tak jak już też zostało powiedziane, sprzedaż nie wystrzeli od razu pomimo dobrego produktu, tym bardziej że cena nie jest jakaś niska, ludzie muszą się przekonać, a to trwa czasem znacznie dłużej niż jedną generacja danego modelu
Dokładnie, a aby przekonać ludzi potrzebne sa auta najpopularniejszych segmentów to one są wstanie przełamać stereotyp.
Po pierwsze piszesz o Stelvio wklejasz filmik z wielkim napisem GIULIA, po drugie oficjalne czasy Porsche GT3 RS 6.56 vs Giulia 7.32 vs Stelvio 7.52. Po trzecie wyniki na ringu sprzedają auta tylko garstce entuzjastów i jest do nikły promil klientów na auta.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 11-07-2020 o 09:06
Alfa ma dwa modele SUV i sedan. W pierwszym segmencie lider sprzedaje 330 tys samochodow rocznie (Rav 4) a taka np. Mazda CX5 sprzedaje sie 200 tys rocznie. Dla Alfy Stelvio osiagniecie pulapu 100 - 150 tys samochodow rocznie nie powinno byc problemu, znalazlaby sie w tym momencie dopiero w top 20 segmentu. Gdyby do tego Giulia sprzedala sie chociaz w liczbie 80 tys szt. to sprzeda samochodow Alfa Romeo osiagnelaby pulap ok 200 tys. Samochodow rocznie czyli jedna z najwiekszych w historii. 2 modelami niebedac w czolowkach sprzedazy jeszcze. Bo dzis to oba modele nie lapia sie nawet do top 30. Wiec tutaj nie mowimy o panowaniu w segmentach. Az dziw, ze wchodzi Tonale.
Ostatnio edytowane przez fan ; 11-07-2020 o 09:13
Dobre podsumowanie. Ja mam wrażenie, że AR zrobiła w swoim mniemaniu 2 zajebiste auta i one same się teraz powinny sprzedać. Tak było 20 lat temu, dziś już to nie działa. Poza tym zajebiste są też nie całkiem, to znaczy performance jak najbardziej, ale już dopracowanie... no wystarczy poczytać odpowiedni dział na forum.
O tym co powinni z tym zrobić było już milion razy, szkoda się powtarzać...
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Mamy nowego menedżera marek Alfa Romeo i Jeep w Polsce (Rafał Grzanecki), ale patrząc na dotychczasową karierę, cudów się nie spodziewam.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
A tak zupełnie z innej beczki, pozwolę sobie na lekki offtop, bo często jest tutaj przytaczany dla przykładu koncern VAG no i ogólnie mit zawodności aut Alfy, również gdzieś wrzucałem artykuł ze stanów, że pod względem zawodności na rynku decyduje liczba akcji serwisowych i że w Alfie były dwie odnośnie ACC i poziomu paliwa i lepiej wypadł Buick Regal.
No to właśnie małżonka otrzymała list polecony dotyczący jej Audi A5, akcja 27H2, może dojść do zwarcia i ostatecznie do pożaru samochodu, do wymiany alternatoro-rozrusznik
Akcją objętych jest ok 550 000 aut...
Teraz odnośnie serwisu, w sumie nie serwisu, ale importera. Akcja jest, ale części nie ma i nie wiadomo kiedy będą
Zatem nie ma świętości...
Ostatnio edytowane przez Kurynio ; 11-07-2020 o 12:52
A, to już zależy... od tego czy braki w dopracowaniu nastąpiły na poziomie konstrukcyjnym, czy wykonawczym![]()
Niemniej jednak niezależnie od etapu i tak całość firmuje Alfa Romeo
Oczywiście, że nie ma świętości. Ja bym sobie jednak życzył, żeby zamiast czytać na forum "wystąpiło mi to i to, zapaliły się takie kontrolki, co mam teraz zrobić?" czytałbym "AR ogłosiło kolejną akcję serwisową" i zanim takie wpisy nastąpią, ewentualne usterki zostałyby usunięte
Ocenianie niezawodności auta pod katem ilości akcji serwisowych to lekkie nieporozumienie. Bo wychodzi na to, że jeżeli auto będzie się psuło co miesiąc, ale producent nie ogłosi żadnej akcji to jest niezawodne?![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html