ten na górze?
https://allegro.pl/oferta/magic-iii-...kaAtcdEALw_wcB
ten na górze?
https://allegro.pl/oferta/magic-iii-...kaAtcdEALw_wcB
Tak
![]()
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
O nie nie bez podpięcia programu nie da się prognozować..
Możesz tylko próbować, tylko zaznacz gdzie było pierwotnie
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Skoro masz za bogato
1.za duże dysze lub za wydajne wtryskiwacze.
2 za duże ciśnienie w reduktorze lub reduktor nie trzyma cisnienia
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
poregulowalem znowu gaz i wydaje mi się ze dalej jest coś nie tak. Niby jeździ dobrze ale na jalowym znów ja krztusi, na benzynie tego raczej nie ma. Na trybie D zaraz po strojeniu auto chodziło fajnie zrzwawo, szybko reagowalo na gaz. Pojezdzilem trochę po miescie, trochę po lokalnych trasach, wszystko spoko, pojechałem w trasę autostradą ok 400km i po powrocie rano odpalam auto krztusilo się ledwo chodziło oczywiście na benzynie, zagrzalo się trochę przelaczylo na lpg, to całość się poprawiła. Teraz czuje jakby takie przymulone z dołu było, jakby większa turbo dziura była. Poza tym chodzi ok. Znalazłem taki opis kogoś w necie:
Znalazłem kiedyś taki ciekawy komentarz. Wklej go niżej:
"Panowie, postaram się w sposób łopatologiczny wytłumaczyć Wam dlaczego te wszystkie wskazówki i Wasze pomysły nie mają totalnie sensu - te dawane przez gazowników też, zmieńcie ich. A więc do rzeczy:
Komputer silnika ma ustawioną fabrycznie mapę działania - w fiacie są dwie pętle działania - otwarta oraz zamknięta. Pętla otwarta działa najczęściej na małym obciążeniu, czyli komputer dobiera sobie parametry na podstawie czujników etc. Natomiast przy dużym obciążeniu silnika, komputer przechodzi w pętlę zamkniętą i podaje takie ilości paliwa jakie zostały w nim zaprogramowane.
Komputer posiada możliwość korygowania mapy w zależności od stanu silnika - np. jego zużycie wymaga przez komputer skorygowania parametrów pracy aby uzyskać optymalne osiągi.
Wyróżniamy dwie korekty:
1. Korekta krótko terminowa
2. Korekta długo terminowa
Korekta krótko terminowa służy jak sama nazwa mówi, do chwilowej zmiany parametrów np. w przypadku wystąpienia jakiegoś nieoczekiwanego zdarzenia jak chociażby problem z turbosprężarką (podaję tylko przykład). Jeżeli komputer widzi, że ciśnienie doładowania jest zbyt małe, odejmuje dawkę paliwa żeby nie było zbyt bogato - taki prosty przykład. Ale jest to korekta chwilowa i po uzyskaniu poprawnych parametrów silnika korzysta on z oryginalnej mapy.
Korekta długo terminowa - tutaj właśnie pokaże to na przykładzie LPG. Komputer ma zaprogramowane, iż ma podawać dawkę paliwa = 5. Jeżeli jednak instalacja gazowa wystrojona jest źle, np. zbyt ubogo - czyli zbyt mało gazu w porównaniu do powietrza, komputer korzysta na samym początku z korekty krótko terminowej i wzbogaca mieszankę PB podając sygnał 5 + 5 tak aby uzyskać mieszankę stechiometryczną - mimo jazdy na LPG, komputer PB myśli, że jedziecie na PB. I teraz - jeżeli komputer widzi, że cały czas jest zbyt ubogo i musi podawać sygnał 5+5 to zaczyna się do tego przystosowywać. Nie korzysta już w tedy z korekty krótko terminowej tylko wprowadza zmianę w korekcie długo terminowej, która zapisywana jest na stałe - zamiast dawki 5 ustawia na stałe dawkę 10. I teraz sobie tak jeździcie na LPG.
Rano przychodzicie do samochodu, próbujecie go odpalić ale nie odpala bo mieszanka PB jest wzbogacona i zalewa świece - silnik nie może odpalić. Na bieżąco komputer analizuje, że coś jest nie tak i korzysta z korekty krótko terminowej podając sygnał 10 - 5 (czyli wraca na chwilę do fabrycznej dawki 5) i silnik odpala.
Niestety samo odpalenie nie spowoduje, że korekta długo terminowa zmieni się znowu z 10 na 5 dlatego po przełączeniu na LPG komputer wyłącza korektę krótko terminową i dalej jeździcie sobie na LPG.
Odnosząc się do wskazówek gazowników - jeżeli wyjmiesz bezpiecznik i wyłączysz instalację LPG to robiąc np. 200/400km komputer przez pierwsze 100/200km będzie korygował dawkę paliwa 10-5 aby nie było zbyt bogato. Po pewnym czasie komputer widzi, że nie ma sensu robić to korektą krótko terminową i zmienia długo terminową z 10 na 5 - czyli wraca do fabrycznej mapy. Już w tedy samochód rano odpala poprawnie, bo ma dobrą dawkę paliwa.
No i znowu - wszystko jest ok więc podłączacie instalacje LPG (wkładacie bezpiecznik) i silnik widzi, że jest zbyt ubogo więc na początku korzysta z korekty krótkiej ale po pewnym dystansie przejechanym na LPG zmienia korektę długo terminową i silnik znowu rano nie odpala.
Możecie to wydrukować i pokazać dzbanom gazownikom, którzy każą Wam tak robić i powiedzieć im aby się dokształcili a potem brali za robotę![]()
A teraz info jak trzeba to zrobić, żeby to wszystko działało:
1. Odłączacie instalacje LPG - np. poprzez odłączenie zasilania. Zakręcacie butlę LPG aby wyeliminować wszelkie nieszczelności.
2. Jedziecie do mechanika, podłączacie komputer i resetujecie wszystkie ustawienia auto adaptacyjne silnika - przywracacie oryginalną mapę.
3. Mechanik przeprowadza adaptację parametrów.
- 10min silnik pracuje na wolnych obrotach
- 15min jazdy w różnym stylu
- 10min silnik pracuje na wolnych obrotach
I wszystko powinno być już ok - różne są metody przeprowadzana adaptacji.
Jedziecie do sprytnego gazownika - najpierw zaczytuje sobie oryginalną mapę benzyny. Podłączacie instalację, odkręcacie butlę i w pierwszej kolejności należy wykonać strojenie na wolnych obrotach - tu nie może być żadnych różnic między benzyną.
Następnie należy przeprowadzić strojenie w całym zakresie obciążenia silnika - najlepiej robi się to na hamowni ale można też na autostradzie (najlepiej takiej bez ograniczenia prędkości) i stroicie instalację od najniższych obrotów do nawet odcięcia. "
kurde co z tym wkoncu robić?? Wkurza mnie to już..
W dużym uproszczeniu mechanizm korekt działa tak jak napisałeś.
Podałeś też bardzo ładny przykład źle wystrojonej instalacji LPG (w prawidłowo wystrojonej korekty na LPG są identyczne jak na noPB).