Niedawno kupiłeś i bierze tyle oleju? Tu nie trzeba mechanika, tylko rzeczoznawca + prawnik i zgłaszasz sprzedającemu istotną wadę ukrytą.
Niedawno kupiłeś i bierze tyle oleju? Tu nie trzeba mechanika, tylko rzeczoznawca + prawnik i zgłaszasz sprzedającemu istotną wadę ukrytą.
Nie no to odpada bo kupiłem z komisu samochodów z ubezpieczalni, sprzedawca sam mówił, że biorę tak jak stoi i on o nim nic nie wie. W sumie to dobre podejście dla niego a dla mnie ryzyko no ale już za późno.
Jeszcze jedno.
Myślałem, ze umiem sprawdzić olej w samochodzie ale tutaj Alfa tez mnie zaskakuje.
Czasami np. na ciepłym silniku po odstaniu jakiegoś tam czasu wkładam i jest sucho a zaraz się coś pojawi na jednej albo na dwóch stronach bagnetu.
Teraz sprawdzam też co rano w garażu przed rozruchem i jak wieczorem wkładam czysty bagnet to wczoraj jak i dzis pierwsze wyciągnięcie bagnetu i wskazuje poziom z pół centymetra ponad skalę, wycieram patrzę znowu i akurat dziś to 1/3 skali (dolewałem 2 dni temu pół litra także coś jeszcze jest)
Oczywiście zawsze na równej powierzchni itd
Wyświetlacz pokazuje zazwyczaj 1 kreskę
I jeszcze jedno, jak zmieniałem turbo musiałem zdjąć rurkę z bagnetem i jak bagnet był wsunięty na max to końcówka wystawała z 5mm - nie więcej.
Tutaj wrzucam pierwsze lepsze zdjęcie z neta z bagnetem, jak byk bagnet wystaje dużo więcej.
Powstaje pytanie ile powinien mieć długości sam bagnet ? bo wydaje mi się, że rurka jest taka sama.
Obecnie aby pokazało mi powiedzmy 1/2 cy 3/4 skali to olej musi wpłynąć fizycznie do tej rurki, myślałem że tak musi być i po to ta dziurka jako odpowietrznik...
Czy ja cały czas jeżdżę na za dużej ilości oleju i jak spada na bagnecie to dlatego że od ostatniej wymiany oleju jakieś 500km temu czy 700km wlane mam równo 6 litrów oleju i ten nadmiar silnik chce wywalić?
Zgłupiałem już ...
EDIT
Poszukałem dalej i jednak widzę, że na allegro są do 159 jtd i niestety na nich też to wystaje tyle co u mnie...
![]()
Ostatnio edytowane przez lukasz1988 ; 05-08-2020 o 06:27
Może masz źle wsadzona rurkę od bagnetu do miski olejowej? Nie wycieka olej w okolicy bagnetu przy misce olejowej? Czy demontując lub montując rurkę bagnetu nie zgiąłeś jej w którymś miejscu? Bagnet wychodzi lekko jak sprawdzasz poziom?
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
"You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo
Wydaje mi się, że jest dobrze zmontowane. Delikatnie mi się tam wcześniej pociło to dałem małego oringa, ale na tyle małego, ze po skręceniu rurka poszła max 0,5mm do góry
bagnet wchodzi bez oporów
W 1.9 8v wchodzi 4,6L do silnika i to jest liczone z miska czyli nie powinno być więcej a na bagnecie byś widział stan max. Może masz za dużo i dlatego nie widać nic.. Ale z drugiej strony olej w dieslu jest ciemny, czarny wręcz od sadzy że spalania ON, przejrzysty byłby tylko przez max 500km jeśli miska była myta...
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
"You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo
Olej na bagnecie tak to jest czarny
Teraz jak sobie przypomnę to jak mi wlewali olej po odessaniu starego bo ktoś skleił korek spustowy i nie szło odkręcić to w bańce 5l zostało około 0,7litra a na bagnecie było chyba z połowa stanu. To by wykluczało moją teorię z bagnetem
Wlali koło 4 litry, odpaliłem, postał chwilę i dolali jeszcze trochę
To normalne, bo filtr oleju zaciągnął - obawiam się, że to jednak są pierścienie.
Mieliśmy w firmie, kiedy przypadek z VOLVO V-70, silnik 2 l - benzyna.
Samochód kupiony w salonie u Czecha, nówka sztuka - jeździł nim Szwed - na 1000 km, ubywało około 0,8 l oleju - zadzwoniłem do serwisu, żeby zgłosić usterkę, a tam mi powiedzieli, żeby dokładnie przeczytać instrukcję obsługi, bo tam jest napisane, że przy użytkowaniu samochody, powyżej 5000 obrotów, takie zużycie to norma, a Szwed miał strasznie ciężką nogę i rekompensował sobie w Polsce, to, za co w Szwecji, by mu zabrali prawo jazdy, bo tam przy przekroczeniu prędkości powyżej 35 km/h, obligatoryjnie zatrzymywali je na 3 miesiące - często jeździł na trasie Ostrołeka do Łodzi i z powrotem, i zawsze, jak ruszał w drogę, to kładł na podszybiu 500 zł na mandaty za prędkość - to taka ciekawostka przyrodnicza![]()
Znalazłem warsztat w okolicy. W piątek będę miał zmierzona kompresję i wtedy pewnie padnie jakaś decyzja i już oni to zrobią najwyżej
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
"You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo
I tak się stało. Kom presja wg warsztatu w normie choć nie powiedział ile ale niech będzie.
Mówi że może zrobić ich remont ale to może dojść do 5500_6000tys bo wszystko może się okazać, np honowanie niezbędne przy zmianie pierscieni, uszczelnianie...
Druga opcja 900zl za przekladke silnika plus wiadomo silbik i kilka rzeczy.
Mam oznaczenie silnika na tabliczce 939a1000 tzn jakiego motoru konkretnie szukać? Bo rzucilem okiem i nie ma tego jakoś dużo w tym oznaczeniu