Przy sprawnie działającym układzie, np przy postoju na światłach temperatura powinna skoczyć i powinien załączyć się wentylator, a u mnie się tak nie dzieje, wskaźnik ledwo pokazuje 80 stopni ;//
Przy sprawnie działającym układzie, np przy postoju na światłach temperatura powinna skoczyć i powinien załączyć się wentylator, a u mnie się tak nie dzieje, wskaźnik ledwo pokazuje 80 stopni ;//
Życie z pasją!
145 1.9 TD
147 1.9 JTD 16V
Lancia Delta III 1.6 JTDM
To zmienia troche postac żeczy. Chyba jednak termostat masz walnięty i trzeba go będzie wyminić. Prawdopodobnie zawiesza się po rozgrzaniu i potem nie chce sie przymknąćNapisał Brzoza
dobra ja troche z innej beki zeby nie zakładac nowego tematu czy u was tez tak jest ze przy ruszaniu z jedynki szarpie autem
a kopa dostaje dopiero przy 2 tys obrotów. Do tego dodam ze jeszcze jak depne to strasznie kopci :x
a u mnie w okolicach 90 jak leci w góre to sie wentyl załącza a mniej to nie moge zbic jak 90 widac tak ma bycNapisał Brzoza
![]()
U mnie nie szarpie przy ruszaniu z jedynki,a kopa dostaje przy 2tys bo turbina zaczyna pompować.Gargamel2007, a jakim olejem masz zalany silnik i na jaki kolor kopci :?:
Życie z pasją!
145 1.9 TD
147 1.9 JTD 16V
Lancia Delta III 1.6 JTDM
U mnie też nie szarpie przy ruszaniu. Co do kopcenia to musisz wziąśc pod uwagę że to diesel starszej generacji więc jak mu depniesz to zawsze zakopci no chyba że ci kopci na niebiesko to wtedy masz problem.
A jak ze stanem oleju? Bierze ci olej czy nie :?:
hm hm...tak jak pisza..
kopci bo diesel jak na czarno to ok ale bez przesady
jak dasz do dechy to moze byc czarno za Toba..
ok 2500 tys 0br/min masz efektywnosc turbiny nie powinien Ci szarpac silnik przy ruszaniu chyba ze tak jak i u mnie masz cos z ukladem przeniesienia napedu... przy ruszaniu z jedynki szrpie wiec musze troche operowac sprzeglem i dac wiecej gazu... wymienilem wysprzeglik i dalej to samo.. zauwazylem ze jak odpowietrze uklad to jest poprawa wiec zastanawiam sie czy nie wymienic jeszce pompki sprzegla... a co do tempratury to tez sie nad tym zastanawialem. u mnie na trasie pokazuje ponizej 90 st i to podobno ok tak miedzy 80 a 90 stopni w nich, ale jak ja ostrzej przegonie to potrafi wskoczyc i tak pod 3/4 wskaznika... w miescie zauwazylem ze wentyl sie zalancza jak tylko lekko przekroczy 90 st. ale w ruchu ulicznym potrafi wzrastac tak wlasnie do ok 3/4 wskaznika, ale mysle ze to norma poniewaz ostatnio u kumpla spojrzalem w ksaizke obslugi vw 1.9tdi z 98 roku i widze ze wskaznik temp ma podana normalna temp pracy silnika w podobnych odchyleniach co u mnie czyli ok 80 -100 st... albo nawet 110..???? juz teraz nie pamietam dokladnie czy to bylo 100 czy 110...
ops: w kazdym badz razie zakres wychylen wskaznika podobny jak u mnie... a co do plynow eksploatacyjnych to wiekszosc plynow powinno sie wymieniac co dwa lata... tak podaja producenci... lacznie z olejami... ja wszytko raczej na czas zmieniam lacznie z plynem hamulcowym
a co do plynu chlodniczego to tez mi ubywa bo chlodnica cieknie( to chyba jest defekt... chlodnica miedziana rozpada mi sie normalnie... chyba miedz sie utlenia.., ale cieknie troszke .. moze wymienie chlodnice albo wleje uszczelniacza jeno boje sie tych z opilkami ze wzgledu na termostat z klimatronika nie wiem czy nie zaszkodza te opilki metalu termostatowi... moze wleje ten w plynie, aczkolwiek slyszalem ze po uszcselnieniu moze sie zaczac grzac silnik... nie wiem... to tak w skrocie
![]()
jak z braniem oleju jest to nie wiem bo za duzo km jeszcze nie zrobiłem a zalałem go mobil 1. Kopci na czarno jak moja 30 letnia kopara
ale w sumie tylko jak depne. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale po remoncie (regeneracja turba) kochany mechanik ;// cos kręcił z jakimiś śrubkami i zamiast zmienić wolne obroty (tez nie wiem po jakie licho) zmienił coś z zapłonem poźniej to pozmieniał ale nie wiem myślałem ze może przez to tak kopci
![]()
gdzie regenerowales turbine i ile Cie to kosztowalo?? nie rzuca Ci turbina po tej regeneracji olejem ? bo slyszalem ze regeneracja czesto na chwile tylko pomaga a pozniej to samo...
Gargamel2007, a jaki masz kolor końcówki wydechu? jest bardzo okopcona? czy wpada w taki czerwony, ciemno ceglany kolor?
No właśnie, jakie koszty regeneracji T?
Życie z pasją!
145 1.9 TD
147 1.9 JTD 16V
Lancia Delta III 1.6 JTDM
Ja z innej beczki. Wie ktoś może ile kosztuje turbina do tego motorka :?:
Nie żeby mi siadła ale tak z ciekawości pytam