u mnie po instalacji chipa przez 3-4 dni była trochę mniej płynna. Po czasie wróciła do swojej pierwotnej płynności. Jakaś adaptacja ewidentnie zachodzi.
u mnie po instalacji chipa przez 3-4 dni była trochę mniej płynna. Po czasie wróciła do swojej pierwotnej płynności. Jakaś adaptacja ewidentnie zachodzi.
Gdyby ktoś był zainteresowany modzeniem w skrzyni i jeszcze nie słyszał to MMS wypuściło kilka dni temu protokół, który pozwala grzebać w naszych ZF8
https://www.magicmotorsport.com/full...d-9-speed-tcus
spoko, moze warsztaty jakues kupia i beda grzebaly. cuekawe co oprocz np limiterow Nm da sie zrobic, moze cos z lagiem w starszych veloce?
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Przymierzam się do podniesienia mocy w mojej Stelivo 200ps z 2019 roku. Potwierdzam że nie ma bocznego intercoolera, zastanawia mnie czy nie ma różnicy w turbo czy wtryskiwaczach. Na turbo z boku jest kod QR, czy mógłby ktoś go zeskanować ze swojej wersji 280 ps i wrzucić tutaj numer/model turbosprężarki w celu porównania. Ja sprawdzę swoją i też podam. Nie wiem czy to było czy nie doczytałem ale możecie potwierdzić czy epron trzeba wyciągać na stół czy da radę wgrać nowy program przez złączę OBD ( wiem o zabezpieczeniach security Gateway). I teraz najważniejsze pytanie , gdzie polecacie zrobić moda tzn. mogę pojechać w dowolne miejsce jeżeli chłopaki ogarniają temat, robili już stelivo/gulie i nie będą się na mnie uczyć. Może się wypowie konkretnie ktoś kto już ma to za sobą. o ile mogę bezpiecznie podnieść moc i moment, auto planuje trzymać nawet do 8-10 lat bo jest świetne, nowinki ekrany mnie nie bawią więc nie ma powodu by szybciej zmieniać. może lepiej gdzieś do Niemiec, co myślicie?
Z góry dzięki
PS. nie wieszajcie na mnie psów typu przeczytaj wątek - czytałem, konkretów nie ma za wiele, teoretykom dziękuję za dywagacje, interesują mnie rzetelne info od posiadaczy co przeszli już moda.
ja powiem tak - w tych motorach nie da się bezpiecznie podnieść mocy. znam kolejne 2 przypadki uszkodzonych silników właśnie czipowanych. No ale każdy robi jak uważa.
Mam ten sam silnik. Robiłem w RRTuning w Krakowie ponad rok temu i pomimo sgw mod został zrobiony i auto jeździ świetnie. Jedynym problemem było dokładne ustalenie mocy. W tamtym czasie nie mieli możliwości włączenia dyno mode (nie wiem, jak teraz), ale w rezultacie do momentu włączenia esp i innych wynalazków moc - 280ps i 430Nm. Teraz mam możliwość włączenia dyno mode, ale brak czasu, żeby jechać na hamownię
Możecie rozwinąć temat, cos spartolone czy robione na max. tzn 280ps ? Jak chiptuning miałby zapobiegać potencjalnym pękaniom głowicy?
tak tak można sobie tłumaczyć - daj spokój
- nikt mi nie powie że wytrzymałość zczipowanego silnika jest tak sama jak serii - naprawdę nie bądźmy dziećmi - to bełkot tunerów. Po prostu silnik ma problem z odprowadzaniem ciepła i stąd jest kłopot tym bardziej w stunowanych silnikach- no ale jak to mówią no rusk no fun.
mając na uwadze koszty napraw dałbym se siana tym bardziej ze seryjnie już fajnie jeżdżą.
Edit- znajdź tunera który da Ci gwarę na stunowany silnik np na 50- 100 tkm - wątpię!
Ostatnio edytowane przez Dareek ; 10-12-2020 o 20:30