Oleje syntetyczne, jako rzadsze lepiej penetrują i odprowadzają ciepło. Jest to tym bardziej ważne w nowszych konstrukcjach skrzyń biegów, które w porównaniu do skrzyń starszych charakteryzują się bardziej zwartą budową, mniejszymi gabarytami oraz często również mniejszą ilością oleju. Wszystko to sprawia, że nie wskazane jest zalewanie oleju mineralnego tam gdzie zaleca się syntetyczny i na odwrót, nawet wówczas jeśli posiadają tą samą specyfikację API, gdyż może to doprowadzić do przyspieszonego zużycia przekładni zębatych oraz innych mechanizmów a nawet rozszczelnienia skrzyni.
Najlepiej jest wprawdzie zalać "oryginał" jeśli natomiast z różnych względów bądź to logistycznych lub finansowych nie ma takiej możliwości - zalać odpowiednik którego przynajmniej dwie najważniejsze specyfikacje tj. SAE oraz API pokrywają się z oryginałem. Dlatego jeszcze raz wszystkim zainteresowanym wymianą oleju w skrzyni biegów polecam lekturę naklejki pod maską
P.S. Sam niedawno wymieniałem olej w skrzyni biegów swojego bolidu - zalałem odpowiednik f-my AGIP i na chwilę obecną jestem zadowolony. Dodam tylko, że oryginalnie zapakowany olej nabyłem od jednego z Kolegów na forum (fr33) po cenie jakiej próżno szukać w całej sieci![]()
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
A ta cena to??![]()
Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc![]()
Wprawdzie DŻENTELMENI nie rozmawiają o pieniądzach, jednak nie jest chyba żadną tajemnicą. Z tego co pamiętam za litr oryginalnie zapakowanego oleju AGIP ROTRA MP (SAE 80W-90 I API GL-5) płacilem wtedy po 20 zł. Musiałem wziąć wówczas 3 litry, bo do skrzyni, jak na złość wchodziło 2,6 litra. Sam olej więc kosztował mnie 60 zł + przesyłka 15 zł. Co do ceny u konkurencji nigdzie w sieci nie szło kupić taniej niż po 24 zł za litr, ba niektórzy nawet życzyli sobie po 34 zł za litr i za przesyłkę również chcieli więcj :/
Nie wiem, jak tam jest u Was w TS-ach z tymi skrzyniami, ale bardzo możliwe, że wystarczą już 2 litry, jednak trzeba się liczyć z nieco wyższą ceną, bo najprawdopodobniej będzie to już syntetyk.
Co do dystrybucji olejów f-my AGIP przez forumowicza fr33, powiem tyle - bardzo dobry kontakt, błyskawiczna przesyłka, solidne zabezpieczenie towaru na czas wysyłki - to tylko niektóre atuty tego Kolegi - na prawdę WARTO! I jeszcze jedno - jeśli będziemy kupować więcej jest szansa na to, że ceny będą jeszcze niższe!
Ostatnio edytowane przez as ; 03-10-2009 o 13:10
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Ja w swojej mam Valvoline 75W90 GL5 i jakoś nie przypominam sobie by cena mnie zrzuciła z krzesła, więc jeśli gdziekolwiek jest tu przesadyzm, to w oszczędzaniu groszy na oleju - takie jest moje zdanie.
Można pójść po bandzie i kupić 75W90 GL5 marki Orlen - Hipol. Wtedy litr wychodzi ok. 20zł.
I myślę, że lepiej to zrobi skrzyni niż nawet najlepszy Total 80W90.
Swoją drogą jestem ciekaw jaką to niesamowitą cenę za tego Totala masz?
Również uważam, że nie ma sensu przesadnie oszczędzać. Jak już kupować to odpowiednik renomowanej firmy a nie jakieś wynalazki :/
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Co ile się taki olej wymienia?![]()
Tak tylko pytałem Panowie czy mozna zalać tym skrzynie
A oszczedność by była bo taki juz dobry olej kosztuje około 45zł litr a ten Total co mam do niego dojście jest po 5 zł litr
Wiec przebicie jest, Total-em by mnie wyniosło około 10zł a takim dobrym ponad 100Dlatego zadałem to pytanie.
Ale widze ze nie ma sensu zalewać tym Total-em.
Dzieki za wszystkie rady.
Pozdrawiam
Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc![]()
Weź kup większą ilość tego Totala 80W i sprzedawaj na forum, zwróci Ci się koszt wymiany![]()