ArtutK nie mogę się z tobą skontaktować przez PW bo nie mam 20 postówpoprosiłbym jakoś o inny kontakt np przez tego maila. Otrzymałem wiadomość od Ciebie ale nie mogę odpisać a tutaj nie chcę się uzewnętrzniać
![]()
Tak absolutnie abstrahujac konkretnie od Twojego auta, to ze na autoscout srednia cena za 3-litrowke jest okolo 12K Euro nie oznacza ze za te pieniadze GTV-ki sie sprzedaja. Od dluzszego czasu sledze te wszystkie 3.0, co tam sa powystawiane, do wielu wlasciceli pisalem w sprawie ich aut. Dosc szybko schodza auta z pzebiegiem do 100 000 km i z cena nie z kosmosu. Reszta tych trzylitrowek jest na autoscaucie od dluzszego czasu, a wlascicele po jakims czasie rezygnuja ze sprzedazy.
No i sprzedana, Pawłowi życzę radości z użytkowania, trafiła w ręce już miłośnika.
Tak jestJuż w niej dłubie niestety atak zimy bardzo mnie przystopował ...
jestem bardzo zadowolony z zakupu i niezmiernie się Cieszę że udało mi się zakupić tak fajny egzemplarz od jednego z miłośników Alfy
z pewnością będzie czekać mnie parę przygód z nią ale małymi krokami doprowadzę samochodzik do stanu takiego jakim sobie go wyobrażam
I z pewnością będę konsultował pewne sprawy tutaj na forum
Witajcie
Od dawna chodzi mi po głowie zakup Alfy z 3.0 lub 3.2 V6 i prosiłbym kolegów o radę/jakieś uwagi bo nie ma szans żebym miał możliwość obecnie przekopywać się przez forum.
Rozmawiałem z właścicielem 25 letniej GTV 3.0 który posiada też kilka innych starszych aut i zmienia je co parę lat. Auto jest z niemiec kupione z uszkodzonym silnikiem od pierwszego właściciela 5 lat temu -wtedy po wymianie rozrządu stukało coś i poszło tam na sprzedaż. W Niemczech skopali rozrząd i jeden tłok uderzał w zawór. Nowy właściciel wymienił zawór/tłok, zrobił planowanie głowic i od 5 lat używa (jedno z kilku starszych aut jakie posiada), zrobił ok 10tys km przez ten czas, wymienił tylne wahacze z tego co mówił. Do auta jest pełna dokumentacja z niemiec (mam też fotki na lawecie jak jechała z Niemiec). Przebieg niecałe 100tys km, auto garażowane, nie jeździło w zimie przynajmniej w PL, ale wyglada że i w Niemczech. Obniżona na Eibachu, wydech Novitec.
Oglądałem auto i się nim przejechałem (takie wstępne zapoznanie się, przed ew. zakupem na pewno wynajmę kogoś do porządnych oględzin). Podłoga i wszystko inne nie widać żadnych korozji (trochę na tylnym wahaczu dolnym i na amortyzatorze przednim). Silnik chodził równo, ładnie wkręcał się na obroty, zawieszenie wydawało się w porządku.
Chciałbym zapytać o poniższe sprawy:
1.Plastik na konsoli środkowej i tunelu cały porysowany i jakby lepiący - normalna sprawa? Regeneruje się to jakoś ale na ori wygląd (nie oklejanie)?
2.na dachu lakier miał kilkadziesiąt drobnych pęknięć - zdarzało się to czy podejrzana sprawa?
3.Przejmować się tą usterką wynikającą ze źle ustawionego rozrządu i zakresu naprawy po?
4.Jak z dostępnością części specyficznych do silnika/zawieszenia/blach - tylko szukanie używki czy np po długim oczekiwaniu można kupić nowe gdyby była potrzeba?
5. Auto miało coś nie tak z wycieraczkami (nie zatrzymują się w pozycji dolnej), prawe lusterko elektryczne nie regulowało się lewo/prawo (tylko góra dół), uszczelka przy drzwiach kierowcy nie trzyma się na plastikowym stelarzu - domyślam się że to raczej drobiazgi?
6.W bagażniku wykładzinowy panel w tylnej stronie (od zderzaka) był ciemno szary, podczas gdy pozostałe czarne - to tak było oryginalnie czy ktoś coś musiał zmieniać?
7.Czy cena rzędu 35tyś zł jest adekwatna?
Dzięki za wszelkie uwagi
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Kilka lat temu kupiłem i zrobiłem 80tys km gtv 3.2 po strzale paska i uszkodzonych 3 zaworach. Brak problemów po remoncie, także jeśli tamten 10tys zrobił to nie ma obaw, można ew zmierzyć czas 100-200 (okolice 15-17s powinno być) lub wrzucić na hamownie żeby sprawdzić czy nie odstaje znacznie, jeśli sam nie masz doświadczenia z tym silnikiem.
1. można zdjąć rozpuszczalnikiem "gumę" i polakierować
2. Nie spotkałem sie z pękającym lakierem na dachu.
3. j.w
4. do silnika dostaniesz wszystko, zawieszenie brak wahaczy tylnych, ale jeśli nie skorodowane to wymieniasz same tuleje. Dostępności blach nie znam
5. elektryczne sprawy ogarniesz łatwo, z uszczelkami jest problem, jeśli jest nie porwana to ratuj starą
6. raczej zmienione.
7. adekwatna jeśli przebieg oceniasz na realny.
Bardzo Ci dziękuję za informacje.
Co do przebiegu to wszystkie TUVy z Niemiec i książka potwierdzają go. W systemie FCA do którego mam dostęp nie znajduje mi VINu auta, jeszcze zadzwonie do ASO zapytać czy oni nie mają jakiejś innej bazy jeszcze (dla starszych aut). Podpenę sobie kompa już przy finalnym oglądaniu i poczytam we wszystkich modułach (pewnie ECU i licznik tylko w takim aucie ma przebieg)
Uszczelka przy drzwiach, chyba da sie uratować bo guma OK
Ten dach mnie trochę martwi, przemierzę auto miernikiem też przed zakupem. Hamownia, dobry pomysł.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Sprawdź w starym eperze, np tutaj http://eper.fiatforum.com/eper/navi?...21&KEY=STARTUP
Miernik konieczny, tylko pamiętaj że maska z włókna![]()
nowy ePer mi ją widzi OK, grudzień 1996 3.0V6 lusso z czerwonymi siedzeniami i boczkami. myślałem o historii serwisowej, niestety to narzędzie nie zna tego VINu![]()
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.