Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 74

Temat: Przedłużenie gwarancji

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    567

    Domyślnie

    Kolego Toma, czy shell Helix Ultra ECT c2/c3 0w-30 jest właściwym olejem biorąc pod uwagę powyższe twoje rady?

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    2017 Giulia 2.0 RWD
    Postów
    205

    Domyślnie

    Nie jest. Co z tego, że w ramach spełnianych specyfikacji ma całkiem dobre parametry jak to nie są właściwe specyfikacje. Nie chronią przed LSPI. Olej, który stosuję w swojej Alfie ma o około 36% mniej związków wapnia niż ECT 0w30. Związki wapnia są odpowiedzialne za zwiększanie częstotliwości występowania LSPI.

    https://www.oronite.com/about/news/l...-ignition.aspx

    Additionally, using an engine oil formulated specifically to reduce the likelihood of LSPI in TGDI engines is highly recommended. As for aftermarket parts upgrades, anything that reduces the temperatures in the cylinder at the time before the spark-plug fires reduces the chances of LSPI
    https://dsportmag.com/the-tech/educa...-pre-ignition/

    Mam wypracowane rozwiązania zarówno dla Alfisti, którzy muszą serwisować swoje belle w ASO, jak i tych którzy nie są już przez nic ograniczeni. Możesz napisać do mnie pw. Polecę Ci konkretne produkty.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2020
    Mieszka w
    Turek
    Auto
    Stelvio FE LPG; Giulia Veloce `17 LPG
    Postów
    567

    Domyślnie

    A czy mógłbyś podać jaki olej stosujesz? Przy następnej wymianie bym przeszedł na niego. Dodatkowo do oleju dodałem ar9100

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 07105415
    Dołączył
    08 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia 2.0/200KM
    Postów
    250

    Domyślnie

    Pisz kolego na forum, ja też jestem ciekawy lepszej alternatywy żeby zwiększyć szansę jak najdłuższej bezproblemowej eksploatacji 2.0 turbo...!

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,627

    Domyślnie

    Cytat Napisał Toma Zobacz post
    Różne koncepcje się aktualizują i tak jest również w przypadku 2.0 GME. Na innych rynkach już od jakiegoś czasu wymaga się API SN Plus/ ILSAC GF-6. Rozumiem, że masz to w dupie, ale może ktoś czytający ten wątek wdroży taką zmianę na Twoim doświadczeniu awarii i moich postach. Robiąc swojemu silnikowi lepiej. Nie czuj się zaatakowany, bo nie taka była intencja mojego postu.

    Tutaj zalecenia dla 2.0 GME w Cherokee na rynek Włoski. 5w30 API SN Plus.
    Załącznik 276182

    A tutaj dla 2.0 GME w Giulii 2021 na USA. 0w30 ILSAC GF-6. To także ku zwalczaniu problemów z LSPI.
    Załącznik 276183

    Na Polski rynek nadal idą instrukcje z 9.55535-GS1, gdzie oferta tych olejów jest uboga a większość ma marne parametry.
    masz rację i nie masz zarazem: przypadek auta na gwrancji - jeśli będziesz przynosił swój olej, choćby i dużo lepszy, z pewnego źródła itp, to jak coś się stanie z silnikiem, to mogą zacząć robić problemy w FCA. Jak masz od nich olej i tylko u nich robisz serwis, to umywasz ręce i mówisz że to oni serwisowali, oni dawali materiały i Ciebie to nie obchodzi nic - trzeba wymieniać silnik, wymieniajcie na gwarancji.

    Sam bym wlał lepszy olej (choć selenia digitek to też nie totalna tragedia, brak nowoczesnych dodatków, ale jest troche baz PAO chociaż), ale ze wzgledu na gwarancję zdaję się na ASO i ich olej - wymieniam 2x w roku (co wychodziło 7.5tys km, obecnie przez covid co 5tys km) - tyle mogę.
    Po gwarancji wpadnie coś lepszego. Ewentualnie jakieś dodatki może by wlał?
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 11-02-2021 o 18:06
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    2017 Giulia 2.0 RWD
    Postów
    205

    Domyślnie

    Racja jest moim zdaniem bezdyskusyjna. Podejście może być jednak różne. Ja pokazuję swoje, do którego przecież nikogo nie zmuszam. Zawarłem w postach argumentację, wycinki z instrukcji i linki dot. LSPI. Napisałem też, że rozumiem kolegę songokudj. W najlepszej wierze kupował olej w ASO, płacił za przeglądy i samochód zostanie naprawiony w ramach gwarancji. Trzymam za niego kciuki. Wszystkie Alfy lubię.

    Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy mają jeszcze samochody na gwarancji. Być może ktoś na moich postach skorzysta i zacznie robić coś lepiej. Póki to tylko profilaktyka.

    Obaj znamy realia Bielskiego ASO. Czy chciałbyś, żeby naprawiano Ci tam silnik? Wiele razy pisałeś, że najprostszych działań nie są w stanie przeprowadzić bez dodatkowych strat.

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2020
    Auto
    Stelvio B-Tech 200ps
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał Toma Zobacz post
    Racja jest moim zdaniem bezdyskusyjna. Podejście może być jednak różne. Ja pokazuję swoje, do którego przecież nikogo nie zmuszam. Zawarłem w postach argumentację, wycinki z instrukcji i linki dot. LSPI. Napisałem też, że rozumiem kolegę songokudj. W najlepszej wierze kupował olej w ASO, płacił za przeglądy i samochód zostanie naprawiony w ramach gwarancji. Trzymam za niego kciuki. Wszystkie Alfy lubię.

    Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy mają jeszcze samochody na gwarancji. Być może ktoś na moich postach skorzysta i zacznie robić coś lepiej. Póki to tylko profilaktyka.

    Obaj znamy realia Bielskiego ASO. Czy chciałbyś, żeby naprawiano Ci tam silnik? Wiele razy pisałeś, że najprostszych działań nie są w stanie przeprowadzić bez dodatkowych strat.
    To co konkretnie polecasz lać jeszcze na gwarancji i zwłaszcza po.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,627

    Domyślnie

    [MENTION=74456]Toma[/MENTION], zrobił się OT i moderator i tak pewnie wkrótce usunie naszą dyskusję. Ja jestem 100% za laniem najlepszych olejów/dodatków, problem na który chcę zwrócić uwagę, to że przynosząc swój na gwarancyjne przeglądy dajesz ASO/FCA powód do odmówienia Ci roszczenia, bo lepszy olej może nie pomóc w uniknięciu (albo tylko oddali) wystąpienie awarii, a ryzykujesz że będziesz się potem kopał i po sądach ciągał z FCA.
    Może rozwiązaniem na gwarancję są dodatki do oleju a brać olej w ASO? Wcześniej miałem zawsze auta używane, i tam od początku mojego posiadania lałem najlepsze/polecane oleje (np Penrite) + dodatki np Archoil, do tego płukanki regularnie i inne zabiegi (wymiana śruby z filterkiem na zasilaniu turbiny, wymiana węży olejowych turbiny na poprawione/izolowane termicznie (z 4C dla TBi)).
    co do LSPI, mi to nie grozi, ja nie mulę auta na wolnych obrotach i nie korzystam na nich z dużego momentu. Trzeba może jeszcze wziąć pod uwagę różnice firmwarów ECU na rynek USA - może tam był problem bo wszystko jest skonfigurowane inaczej pod inne normy emisji - kojarzysz może to że np były w USA kampanie na firmware ECU a w EMEA nie było? Numery softów zawsze się różnią o kilka numerów pomiędzy USA a EU z tego samego okresu (np u nas było w 2018r G520xxx w USA G522 w tym samym czasie, potem wyszła poprawka, unas G543 u nich G54cośtam ale nie 543 itp)
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 11-02-2021 o 20:36
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2017
    Auto
    2017 Giulia 2.0 RWD
    Postów
    205

    Domyślnie

    Ja jestem 100% za laniem najlepszych olejów/dodatków, problem na który chcę zwrócić uwagę, to że przynosząc swój na gwarancyjne przeglądy dajesz ASO/FCA powód do odmówienia Ci roszczenia, bo lepszy olej może nie pomóc w uniknięciu (albo tylko oddali) wystąpienie awarii, a ryzykujesz że będziesz się potem kopał i po sądach ciągał z FCA.
    Przecież nie wszyscy forumowicze mają samochody jeszcze objęte gwarancją. To nie jest jedyny przypadek. Poza tym można dostarczyć do ASO olej zakupiony we własnym zakresie o ile spełnia rekomendacje producenta i w ramach 9.55535-GS1 da się lepiej niż Selenia czy LM 4310.

    Może rozwiązaniem na gwarancję są dodatki do oleju a brać olej w ASO?
    Archoil produkuje świetne dodatki, ale nie ujmą z oleju związków wapania. W przypadku trwania okresu gwarancyjnego nie pozostaje nic innego jak możliwie dobre 9.55535-GS1. Jakieś pole do manewru tutaj jest. Ravenol oferuje w tej specyfikacji bardzo dobry olej FES 0w30: https://www.ravenol.de/produktgruppe...fes-sae-0w-30/

    https://czarnepaliwo.pl/szukaj?contr...submit_search=
    9.55535-GS1 wypisane na etykiecie, mucha nie siada, jeśli chodzi o przeglądy gwarancyjne.

    Z czasem może rekomendacja na nasz rynek ulegnie aktualizacji.

    co do LSPI, mi to nie grozi, ja nie mulę auta na wolnych obrotach i nie korzystam na nich z dużego momentu. Trzeba może jeszcze wziąć pod uwagę różnice firmwarów ECU na rynek USA - może tam był problem bo wszystko jest skonfigurowane inaczej pod inne normy emisji - kojarzysz może to że np były w USA kampanie na firmware ECU a w EMEA nie było? Numery softów zawsze się różnią o kilka numerów pomiędzy USA a EU z tego samego okresu (np u nas było w 2018r G520xxx w USA G522 w tym samym czasie, potem wyszła poprawka, unas G543 u nich G54cośtam ale nie 543 itp)
    LSPI to nie jest jakieś ekskluzywne zjawisko w AR. Dotyczy ogólnie silników turbodoładowanych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nie mam wiedzy odnośnie różnic firmware w tym zakresie, ale profilaktyka w przypadku samochodów po gwarancji jest wyjątkowo prosta - przestawienie serwisów olejowych z 9.55535-GS1 na API SN Plus/SP. Trzeba tylko jeszcze rozróżnić silniki z i bez GPF i rzucić tutaj okiem na popiołowość oleju. Dlatego jestem powściągliwy w pisaniu jakiś uniwersalnych porad dla wszystkich, bo przypadki w zasadzie są trzy:
    - serwisowany w ASO na gwarancji bez lub z GPF
    - po gwarancji bez GPF
    - po gwarancji z GPF
    W każdym można zrobić dla silnika coś lepiej. Zresztą to się potwierdza w pw, które dostaję od kolegów. Na wszystkie przed chwilą odpisałem.
    Ostatnio edytowane przez Toma ; 12-02-2021 o 09:36

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,627

    Domyślnie

    Dzięki za poradę. Odnośnie lania na gwarancji, odnosiłem się do kolegi który miał auto na gwarancji i padł mu silnik. Przynosząc olej z zewnątrz jeśli jesteśmy na gwarancji, w przypadku poważnej awarii silnika zawsze narażamy się na zarzut ze strony ASO że "olej mógł być podrobiony" i kop się z koniem. Po prostu kupując olej w ASO i tam go wymieniając ucinasz możliwośc jakichkolwiek dyskusji - bezpiecznie do roszczeń gwarancyjnych, ale niekoniecznie najlepiej dla silnika.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Przedłużenie gwarancji
    Utworzone przez Capone w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 01-09-2020, 14:49
  2. nowa butla czy przedłużenie ważności starej?
    Utworzone przez jerry46 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-05-2020, 08:39
  3. Stelvio przedłużenie gwarancji do 5 lat i 75tys km
    Utworzone przez lucas147GTA w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-06-2019, 17:34
  4. [Giulia] Przedłużenie gwarancji
    Utworzone przez epsonix w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-02-2018, 11:55
  5. [159] Przedłużenie gwarancji na Alfa Romeo 159
    Utworzone przez por.Jaszczuk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-06-2014, 09:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory