www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Witam.
Po raz kolejny temat oleju jaki wybrać. Alfa 2.4 210 KM z DPF i częściowo zaślepionym EGR przebieg prawie 240 tys. Ostatniej wymiany w marcu zdecydowałem się po wcześniejszym przejrzeniu postów na Selenię WR 5W40. W warsztacie mi powiedzieli ze to jeden z gorszych olejów obecnie (nie pamiętam czemu) ale mimo to zalałem nim auto. Nie wiem na jakim oleju auto jeździło wcześniej ale obecnie oprócz ciężkiego zapalania nie widzę żadnych problemów ( chyba że faktycznie silnik może się z czasem niszczyć). Problem odpalania dalej nie rozwiązany pomimo wymiany świec i regeneracji wtrysków.
Zbliża się kolejna wymiana i nie wiem czy dalej kupić ten sam olej czy wybrać cos innego. Zależy mi żeby silnik lepiej odpalał i był dobrze chroniony niż ciszej chodził jeśli faktycznie jakaś jest różnica.
Proszę o wasze opinie jakie oleje stosujecie. Zastanawiałem się nad Millersem, Castrolem, Motulem i Liqui Moly wszystkie 5W40 jak zaleca producent, czy może coś innego.
Pomocy![]()
Myślę że, tu żaden olej nie pomoże, bo przyczyna po prostu złego odpalanie jest gdzie indziej. A co do polecanego oleju, to może taki https://www.kolegaberlin.pl/product-...n-5W40-5L.html
I tak wszystko sprowadza się do ceny. Chyba nie zapłacisz za litr oleju 250 zł? Bo będzie opisany
Super hiper lux miód malina olej z pierwszego tłoczenia z dodatkiem złota z Dubaju.
Wymieniaj co 8-10 tys. Bo to jest najważniejsze dla Twojego samochodu.
5w40 millers lub motul i będziesz Pan zadowolony.
Pozdrawiam
Zakupiłem online olej Shell Helix Ultra 5W30 5l, martwi mnie że z tyłu nie ma on naklejki jest tylko z przodu. Może to być podróbka?
Ale nie do 2.4?
Wrzuć zdjęcie.
Shella kupuję tylko w autoryzowanym sklepie (jest też na Allegro).
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Tak do 2.4, auto od nowości zalewane w oficjalnych serwisach AR we Włoszech Selenią 5W30 potem gdy je zakupiłem lany był tylko i wyłącznie Millers Oils 5W30 zawsze full syntetyk. Nigdy nie stosowane żadne płukanki i inne zbędne badziewia. Olej wymieniany regularnie co 10-12tyś km filtry zawsze UFI. Przebieg 400tyś+, DPF wycięty i EGR też zrobiony. Potrzebowałem teraz oleju na szybko do dolewki bo muszę wymienić chłodnicę oleju z wężami a u makaroniarzy ciężko kupić dobry olej. Miałem do wyboru Shella albo Motula więc zamówiłem ten 1 z ebay no i mam wątpliwości czy to nie jakaś podróbka.
![]()
![]()
![]()
![]()
Czyli instrukcja jedno, a ASO drugie
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Olej powinien mieć etykietę również z tyłu. Ten śmierdzi podróbką.
Mieszkasz za granicą że zamawiasz z eBay? Bo to loteria. Wybieraj oficjalnych dystrybutorów.
I generalnie nic nie mam do stosowania 5W30, każdy leje co uważa. Tyle że każdy 5W40 to po prostu lepszy olej, również na przykładzie Shella.
- - - Updated - - -
Swoją drogą gratuluję przebiegu. Ale widać że auto zadbane pod kątem serwisu.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10