Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Temat: Turbo-timer

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar A_S_K
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    SO
    Auto
    156 JTD 20V
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    Coś w tym może być że muszą pracować łopatki zmiennej żeby się nie zapiekły. Ale wtedy teoretycznie trasa np 200km autostradą, na tempomacie 180km/h była by zabójstwem dla geometrii bo łopatki przez długi czas były by w tym samym miejscu ,a turbina by ostro dmuchała.
    O ile dobrze pamiętam geometria łopatek zmienia się gdzieś w okolicy 3 lub 3,5 tyś rpm i jazda nawet na długich dystansach z takimi obrotami nie szkodzi turbinie. Gorzej jeśli dla "oszczędności" nie przekracza się tego zakresu obrotów, bo na nową turbinę w ten sposób się raczej nie zaoszczędzi.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymon Zobacz post
    Cześć.
    Czy ktoś z Was zakładał takie urządzonko? Chciałbym wiedzieć czy to trudna czynność, czy też dam sobie sam z tym radę. Widziałem to w działaniu i myślę, że to fajna rzecz.
    podobne rozwiązanie zastosowane zostało w samochodach m-ki Kia, do chłodzenia i smarowania turbosprężarki stosowano również elektryczną pompę oleju ze sterownikiem, która w momencie wyłączenia silnika załączała się i smarowała turbinę przez określony czas

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    To nie turbo-timer tylko jakiś "opóźniacz". TT wyłączy samochód w zależności od rozgrzania turbiny - może to zrobić po 2s, a może czekać nawet 5-10min...

    I na pewno nie kupisz Turbo Timera za 150zł

    PS. Ale sam się zastanawiałem nad takim "opóźniaczem" do diesla. Czasami trzeba szybko wyskoczyć z auta i zabrać kluczyki, a serce boli o turbinkę i trzeba siedzieć. Myślę, że rozwiązanie typu: naciskam przycisk i auto wyłączy się za 3min byłoby dobrym rozwiązaniem do naszych dieselków...

  4. #24
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Wystarczy nie przekraczać 2tyś obrotów dojeżdżając do celu i wyłączasz silnik po zatrzymaniu. W tym czasie turbinka zdąży się ochłodzić.

  5. #25
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Subarynka a coś podobnego - rewelacja,ale dla nowego urzytkownika i nie przyzwyczajonego - głupie uczucie jak idzie się do domu i autko chodzi

Podobne wątki

  1. [159] Turbo timer.
    Utworzone przez tyburnkc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-05-2014, 18:56
  2. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  3. Turbo timer
    Utworzone przez szamacz w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 13-08-2012, 07:53
  4. Turbo Timer
    Utworzone przez Someone83 w dziale Łódzkie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-03-2012, 17:54
  5. turbo timer
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-07-2011, 18:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory