Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: Szybka redukcja biegu

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sagi80 Zobacz post
    Nie trzeba do tego manetki. Wystarczy wcisnąć gaz do oporu i przekroczyć próg "kickdown" - czyli takiego wyczuwalnego dociśnięcia pedału jeszcze o 1 cm. Wtedy auto wrzuca najniższy możliwy bieg i wystrzela jak z procy. Idealne przy wyprzedzaniu
    Spoko, ale tak jak mówi Karol to inny fun i czas reakcji. Poza tym na torze na kickdownie nie pojeździsz.

  2. #12
    walgreen
    Gość

    Domyślnie

    Komputer też zrzuci bieg na niższy w momencie szybkiego depnięcia w gaz, nie trzeba wciskać do samego końca.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Shimmy Zobacz post
    Spoko, ale tak jak mówi Karol to inny fun i czas reakcji. Poza tym na torze na kickdownie nie pojeździsz.
    Na torze redukuje się "po kolei", synchronicznie do hamowania. Tu łopatki nie będą "za wolne".

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Na torze redukuje się "po kolei", synchronicznie do hamowania. Tu łopatki nie będą "za wolne".
    Nie mówię, że łopatki są za wolne tylko kickdown się do tego nie nadaje.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Odniosłem się do głównego wątku czyli wymuszenia szybkiej zmiany o kilka przełożeń. Przydatność kickdownu na torze, czy raczej jej brak nie podlega wg mnie żadnej dyskusji. Ale zrozumiałem zakładajacego temat, że chodzi mu o sytuację nagłą i niespodziewaną, a na torze to chyba raczej staramy się do takich nie dopuszczać.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Giulia Quadrifoglio
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    A ja mam takie głupie pytanie: po co? 1-2 biegi w dół to jeszcze zrozumiem, ale więcej? Zobacz sobie na wykres niutona i odpowiedz mi: po co?
    Nie patrz na "niuty", tylko moc. Maksymalny moment jest w zakresie 2000-4500 rpm, ale moc rośnie liniowo do 5500 rpm i to przy 5500 auto najlepiej przyspiesza.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    No, może coś w fizyce się zmieniło ale mnie uczono (na "silnikach") że przyspieszamy momentem, a mocą maksymalną osiągamy Vmax. Z tego powodu w np. wyścigach tak się dobiera przełożenia skrzyni, żeby zmiana biegu (w górę) następowała chwilę po osiągnięciu mocy maksymalnej, a po zmianie obroty spadały do obrotów maksymalnego momentu. Ale może dzisiaj jest inaczej.
    Ostatnio edytowane przez prezes-tk ; 12-08-2021 o 11:51

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    giulia veloce
    Postów
    311

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzejek Zobacz post
    Nie patrz na "niuty", tylko moc. Maksymalny moment jest w zakresie 2000-4500 rpm, ale moc rośnie liniowo do 5500 rpm i to przy 5500 auto najlepiej przyspiesza.
    Moc rośnie liniowo bo jest przelicznikiem momentu i obrotów.

    Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Giulia Quadrifoglio
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    No, może coś w fizyce się zmieniło ale mnie uczono (na "silnikach") że przyspieszamy momentem, a mocą maksymalną osiągamy Vmax. Z tego powodu w np. wyścigach tak się dobiera przełożenia skrzyni, żeby zmiana biegu (w górę) następowała chwilę po osiągnięciu mocy maksymalnej, a po zmianie obroty spadały do obrotów maksymalnego momentu. Ale może dzisiaj jest inaczej.
    Raczej nigdy takich głupot w szkole nie uczono. Każdy kto jeździ autem wie, że auto lepiej przyspiesza przy 5500 rpm (moc maksymalna), niż przy 2500 rpm (maksymalny moment), a prędkość maksymalną też osiąga się przy czerwonym polu. Chociaż teraz przy automatycznych skrzyniach tego nie trzeba wiedzieć, bo automat sam redukuje i trzyma wysokie obroty przy dynamicznym przyspieszaniu.

    W wyścigach nie dobiera się przełożeń tak, żeby obroty "spadały do obrotów maksymalnego momentu", bo to całkowita głupota. To do jakiego poziomu spadną obroty po zmianie biegu zależy od ilości przełożeń, a dąży się do jak największej ilości biegów po to, żeby obroty po zmianie biegu spadały jak najmniej, innymi słowy, aby jak najbardziej utrzymywać silnik w okolicach mocy maksymalnej.

    Cytat Napisał bob@ Zobacz post
    Moc rośnie liniowo bo jest przelicznikiem momentu i obrotów.
    Oczywiście

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2018
    Auto
    giulia veloce
    Postów
    311

    Domyślnie

    Chyba jednak się mylisz. Auto przy 5500 po prostu głośniej wyje

    Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2017, 23:16
  2. Redukcja biegu - dziwna reakcja.
    Utworzone przez sbk001 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 10:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory