Muszę wymienić uszczelkę i szpilkę kolektora, jak najprościej zdemontować kolektor? Z całą turbina? Jakieś wskazówki jak się do tego zabrać? Potrzebuje jeszcze jakaś uszczelkę poza tą pod kolektor? Ma ktoś wymiary oryginalnych szpilek? 2.4 10v 136km
Muszę wymienić uszczelkę i szpilkę kolektora, jak najprościej zdemontować kolektor? Z całą turbina? Jakieś wskazówki jak się do tego zabrać? Potrzebuje jeszcze jakaś uszczelkę poza tą pod kolektor? Ma ktoś wymiary oryginalnych szpilek? 2.4 10v 136km
Ostatnio edytowane przez GGienek ; 18-08-2021 o 05:39
Jeśli chcesz to robić sam to się zastanów. Tam praktycznie zawsze jakaś szpilka się ukręci i masz auto dostosowane do przewozu na laweciedo warsztatu oczywiście.
Żeby był dobry dostęp to cały przód do zdjęcia lub przegubowe rece ( po za nadgarstkiem i łokciem ) tzn minimum chłodnice wody i wentylatory. Ale jak na wstępie, gdy się ukręci szpilka to cały przód do ściągania bo nie podejdziesz dobrze z wykretakami.
Tak tylko ostrzegam![]()
Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
Już się za to wziąłem.. Ukręciła mi się jedna górna lewa szpilka ( była u kręcona przed kolektorem) i pękła w głowicy przy próbie wykrecania pozostałości. Do tej akurat podejście w miarę jest.. Wkrętarka i krótkim wiertłem, wykretaki muszę kupić, ewentualnie końcówkę kątowa na wiertarkę. Pod kolektorem miałem 2 uszczelki ale jaja![]()
Nie do końca jest tak jak myślisz. Jak upierdolisz gwint w głowicy to będziesz mieć problem tam się wkręca wiertło na odpowiednich ślizgach ( tulejach ) centrujacych tak żeby zrobić gniazdo w szpilce na wykretak ( idealnie w środku wzdłuż osi szpilki ) Jeśli to zwalisz to masz gwintowanie bloku pod nową średnicę szpilki i wątpię że ktoś ci to ogarnie na aucie bez rozebranego pasa przedniego.
Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
I tak mam już rozgrzebane i muszę to sam zrobić. Jeśli mi się nie uda wykretakiem to będę walczył z rozwiercaniem i gwintowaniem.. Dojście kątowa wiertarka jest bez problemu, tam nawet wkrętarka z krótkim wiertłem by doszedł na upartego, a gdzie pas przedni rozkręcać. Chyba że ktoś ma kilka szpilek do zrobienia
Tu chodzi o to że musisz podejść prostopadle do bloku. Nikt tego nie ogarnia na złączu 90* bo to proszenie się o "tosta"
Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
Zrobiłem to bez najmniejszego problemu koncowka na wkrętarke kątową. Najpierw wiertło 3mm potem 5mm i elegancko wyszło wykretakiem i to też wkrętarką, bo nie miałem nic czym mógłbym to kręcić ( kwadrat). Pozdro dla tych co chcą głowice ściągać dla jednej szpilki czy przód rozbierać..![]()
Cieszę się że się udało. Ja w 1.9 tyle szczęścia nie miałem
Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
W 1.9 może być ciaśniej bo pewnie 156/147/gt. Tu elegancki dostęp, odkręciłem tylko magistrale wody..szpilki gdzie kupiłeś? Wszystkie są p 3 zł.na allegro a na autosklep24 do alfy prawie 30 zł.. Kupię w zwykłym motoryzacjnym?