Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #3341
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Czy aby na pewno trzymanie się chorej ideologii nie doprowadza alfy na skraj bankructwa?alfa ma 0,2% udziału w europejskim rynku. Dla porównania taki Mercedes Audi BMW mają po około 5%. Jakoś tam się nie zastanawiają czy wypada montować diesla czy nie wypada, czy samochód posiada legendę czy nie. Produkują najzwyczajniej w świecie to, co ludzie chcą kupować. Sam jeżdżę Alfą w dieslu. Jeżdżę bo lubię. Poza tym nie widzę powodu dla którego mam płacić za przejazd 100km 12-15 litrów Pb zamiast 7-8 ON. W imię poprawności alfisti, bo nie wypada, bo na torze będę wolniejszy o kilka sekund (pomijam, że ktoś kto naprawdę potrafi jeździć to objedzie 3/4 z nas jadąc fiatem Punto)? Gdyby giulia nie miała diesla to dawno byłbym u konkurencji (pewnie jak wieku innych). Dlaczego? Bo nawet zwykła Skoda potrafi dostosować się do klienta.

    Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

  2. #3342
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Jak czytam te historie o spalaniu 15 litrów, to mnie zawsze ciekawi styl jazdy w takim przypadku - w Giulietcie 170 KM na Torze Poznań miałem 13 litrów na zimowym Track Dayu. Codzienna jazda to bez problemu zejście poniżej 7,5 litra. Aktualnie diesle mają sens przy robieniu 90% przebiegów na autostradzie z butem w podłodze.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #3343
    Użytkownik Świeżak Avatar azi
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Polska
    Auto
    159 1.9 16V JTDm
    Postów
    123

    Domyślnie

    Wg mnie diesle też nie mają obecnie większego sensu, ale skoro wciąż jest na nie popyt to grzechem byłoby z niego nie skorzystać.

  4. #3344
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał azi Zobacz post
    Wg mnie diesle też nie mają obecnie większego sensu, ale skoro wciąż jest na nie popyt to grzechem byłoby z niego nie skorzystać.
    Tak, byłoby grzechem. Ale problem polega na tym, że popytu nie było i mało kto diesele kupował.

  5. #3345
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    Sam jeżdżę Alfą w dieslu. Jeżdżę bo lubię. Poza tym nie widzę powodu dla którego mam płacić za przejazd 100km 12-15 litrów Pb zamiast 7-8 ON.
    Bo naczytałeś się "urban legends" od kolegów, którzy na co dzień jeżdżą Giulią po 5-10 km dziennie po dużym mieście od świateł do świateł i to na łopatkach trzymając wysokie obroty. Wtedy rzeczywiście trudno zejść poniżej 15l/100km

    Wczoraj wracałem z nad Bałtyku na Śląsk. Do bramek w Rusocinie na A1 miałem średnie spalanie 7,5l/100km, do korka przed skrzyżowaniem A1 z A2 spalanie skoczyło do 8.3l/100km, ale średnia prędkość też mocno skoczyła w górę, bo jechałem 120-180km/h w zależności od warunków na drodze (niedziela). Do Częstochowy albo jazda w korku, albo odcinkowy pomiar prędkości przejechany na tempomacie - średnia pod Częstochową to 8.6l/100km. Pod domem miałem średnią 8.4ll/100km po przejechaniu 640km w bardzo różnych warunkach drogowych. Pewnie dieslem miałbym 1l/100km mniej w takich warunkach
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  6. #3346
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Bo naczytałeś się "urban legends" od kolegów, którzy na co dzień jeżdżą Giulią po 5-10 km dziennie po dużym mieście od świateł do świateł i to na łopatkach trzymając wysokie obroty. Wtedy rzeczywiście trudno zejść poniżej 15l/100km

    Wczoraj wracałem z nad Bałtyku na Śląsk. Do bramek w Rusocinie na A1 miałem średnie spalanie 7,5l/100km, do korka przed skrzyżowaniem A1 z A2 spalanie skoczyło do 8.3l/100km, ale średnia prędkość też mocno skoczyła w górę, bo jechałem 120-180km/h w zależności od warunków na drodze (niedziela). Do Częstochowy albo jazda w korku, albo odcinkowy pomiar prędkości przejechany na tempomacie - średnia pod Częstochową to 8.6l/100km. Pod domem miałem średnią 8.4ll/100km po przejechaniu 640km w bardzo różnych warunkach drogowych. Pewnie dieslem miałbym 1l/100km mniej w takich warunkach
    Może i masz rację. Jednak nawet w takim przypadku w dieslu ciężko spalić więcej niż 9-10. Oczywiście górnej granicy nie ma... Bardziej chodzi o to, ze oferta AR jest mocno okrojona. Szczególnie w Polsce. Dlaczego jest mało diesli na polskim rynku? Jeżeli sprzedawcy zniechęcali to co się dziwić. Przykład: na otomoto jest około 415 nowych alf (zakładam, że z roku 2021 to są auta nowe). Na 415 nowych aut są 3 (słownie: trzy) diesle. Audi, BMW: na 7-8tys jest 700-900 diesli (też niewiele ale zawsze procentowo więcej niż alf). Co mamy na mobile? Na 1000 nowych alf mamy 200 diesli (jak nie patrzeć procentowo 10x więcej). Audi, BMW: na około 12-15tys. wszystkich mamy około 3500 diesli. Procentowo też więcej. Czyżby polscy alfiści tak bardzo wzięli do siebie globalne ocieplenie, że postanowili sami ratować świat albo pilnują czystości rasy? hmmm, śmiem wątpić... Pamiętajmy, że wystarczy wsadzić mały motorek na baterie i producenci sprzedają auta jako "ekologiczne" hybrydy.

    Tak na marginesie: wracając z nad morza S3 spaliło mi na 500km niecałe 6, kiedy plątam się po mieście to wychodzi 7,5-8,0. Co i tak wydaje sie za dużo
    Ostatnio edytowane przez jacool.n ; 23-08-2021 o 20:08

  7. #3347
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Jak tylko pokazały się parę lat temu pierwsze cenniki Giulii, to od razu napisałem na tym forum, że diesle będą niesprzedawalne w Polsce i tak jest do dzisiaj, a powodem jest nasza akcyza. Każdy diesel o pojemności 2.2 litra jest o 15% droższy dla dilera niż benzyna < 2.0 litra. Na takim aucie trudno jest coś zarobić. Można je sprzedawać, ale po co?
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  8. #3348
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Witam!
    To będzie emocjonalny wpis, ale jaki miałby być, skoro rzecz o Alfie?

    Powyższą wieloletnią dyskusję sprowadzić należy do prostego pytania: Co musi się zdarzyć, aby nastała powszechna moda na Alfę? Alfa Romeo niewątpliwie jest legendą. Jeśli jednak zastanowić się głębiej, to każda z marek konkurencyjnych jest w jakiejś dziedzinie legendą. Bo tak nie przymierzając: volvo - bezpieczeństwo, mercedes - namiastka luksusu, bmw - tylny napęd=sposób jazdy, audi - to co mercedes i alfa. I tak można w nieskończoność. Oczywiście każdy, kto ogarnia nieco głębiej motoryzację wie doskonale, iż obecnie wszystkie te samochody są świetne w dziedzinach niegdyś zarezerwowanych dla poszczególnych marek. Mercedes jest równie bezpieczny jak volvo, volvo daje namiastkę luksusu... To jednak bez znaczenia - dany klient nadal ma poczucie kupowania wraz z konkretną marką fragmentu legendy oraz "zaczyna przynależeć" do grupy, w której kupujący mają wyraźne priorytety przy wyborze samochodu. Bo każda z konkurencyjnych marek świetnie wykorzystała "ciągnącą" się za nią legendę.

    I w tym wszystkim musi odnaleźć się Alfa. Do dyspozycji ma niebanalną stylitykę i sportową tradycję. I dużo, i zarazem mało. Do stylistyki wrócę za chwilę. Sportowa tradycja przekłada się na świetne osiągi i genialne, niespotykane u innych prowadzenie. Ale to dla większości klienteli tylko slogan. Jak to wykorzystać? Udowodnić, że pośród wszechobecych w każdym aucie systemów wszelakich, w sytuacjach skrajnych to właśnie prowadzenie ma ostateczny wpływ na bezpieczeństwo. Tu pole do popisu jest moim zdaniem olbrzymie - potrzeba tylko dobrych fachowców od reklamy i wytrwałego procesu przekonywania.
    Stylistyka - a no niestety u większości konkurencji aby samochòd wyróżnić z tłumu stosuje się kontrowersyjne udziwnienia stylistyczne ( patrz toyota, niestety mercedesy ostatnie ). To nic, że po kilku latach są to KURIOZA na kołach. Ważne, że działa. Alfa musi wypuścić kilka "zachowawczych" modeli. Wiem - wszyscy teraz myślicie " Co kur...?" No tak to już jest. 90% klienteli ma dość płytkie i uproszczone postrzeganie świata wokół. Delikatne kształty dzieła sztuki zwanego Alfą pomijane są przez oczęta tejże klienteli.

    Na pocieszenie - może to da nadzieję - pod koniec roku 2009 zamówiłem volvo xc60. Wszyscy łapali się za głowę, bo - mało kto dziś pamięta ( to chyba z RMF classic ) - volvo w tamtym czasie mocno podupadło. To było przed wykupieniem przez Chińczyków. Xc60 przełamało złą passę stając się najlepiej sprzedającym się suvem. Dlaczego? Legenda - bezpieczeństwo wykorzystana genialnie ( pierwsxy na świecie city safety ) oraz w końcu świetna stylistyka ( w przeciwieństwie do obecnej skody zwanej xc60, która jedzie tylko na legendzie poprzedniego modelu ).

    Byłbym zapomniał: kilka dni temu po 12 latach sprzedałem moją xc60. I zakupiłem. Alfę Romeo Stelvio. Za kilka dni odbieram. Mnie przekonuje to, co Alfa daje w uczciwy i nienachalny sposób. Ale to brutalna gra i inne marki póki co wygrywają.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Krzyk ; 23-08-2021 o 23:14

  9. #3349
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Trzeba w Alfie poprawić kilka rzeczy; obsługę w salonach sprzedaży (żeby chciała sprzedawać jak inni), serwis (żeby dobrze naprawiał i nie zdzierał bezczelnie wciskając na siłę nowe, drogie części), politykę dotyczącą części zamiennych (żeby te części były dostępne nawet po wielu latach i to w normalnych cenach), finansowanie nowych aut (żeby było konkurencyjne).
    Trzeba by też zamknąć gęby antyalficznej propagandzie w niemieckich mediach, która w kółko powtarza dawne historie o awaryjności Alf oraz do znudzenia pewien kretyński dowcip czemu to się kierowcy Alf nie witają, a te same media nie wspomną nawet np. o serii pożarów w niemieckich BMW, które płoną także w naszym kraju. Wielu potencjalnych klientów nie zna się dobrze na motoryzacji i czerpie informacje z mediów, bo przy zakupie auta w grę wchodzi bardzo duża suma i kupujący boi się ryzyka kupienia awaryjnego samochodu, który trzeba często i drogo naprawiać.
    Co do różnic między producentami to warto by nagłośnić fakt że projektanci Alfy zrobili w ciągu tylko dwóch lat takie świetne samochody jak Giulia i Stelvio i pokazać jaką to mierną odpowiedz na Giulie Q dali Niemcy po 5 latach w postaci najnowszego BMW M3 Compet. A w ogóle to gratulacje z powodu trafnego wyboru auta.

  10. #3350
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    A w ogóle to gratulacje z powodu trafnego wyboru auta.
    Dziękuję.

    Może jeszcze o postrzeganiu marki Alfa i ślepocie w stosunku do innych marek:

    Moja żona nieopatrznie pod wpływem emocji pochwaliła się koleżance naszymi przedwczorajszymi zakupami ( Ona - opel crossland, ja -AR Stelvio ). A wiadomości szybko się rozchodzą na łotsłapie . I stała się rzecz niebywała. Do źony zaczęły spływać gratulacje z powodu wyboru fajnego i z całą pewnością bezproblemowego opelka ( jednemu i drugiemu nie przeczę ). Do mnie natomiast... Poniżej kilka cytatów:

    1. Niezbyt ładna ta alfa ( właścicielka hondy crv czy jakoś tak )
    2. Czemu Alfa? Ja jeżdżę innymi markami ( właściciel passata , nowego - żeby nie było )
    3. Będzie się psuła ( właściciel nowego bmw x5, które przestało 3 miesiace w serwisie )
    .
    .
    .
    Mogę jeszcze kilka zabawnych zacytować. Tylko po co. Żadnego pochlebnego.

    Możemy sobie - zgodnie z prawdą - pisać, że mamy wysublimowany gust, wystarczającą inteligencję, aby wybrać Alfę. Ale to marki nie uratuje. Alfa musi wyjąć głowę z chmur i zobaczyć, co się dzieje w przyziemiu.

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory