Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #3361
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Brak następcy Giulietty świadczy o tym że Alfie nie zależy na maksymalnej ilości sprzedaży, dziś jest ona częścią większego koncernu i ma zadanie wypełnić tylko pewne, określone segmenty rynku.
    O czym Ty mówisz... W Europie z roku na rok rośnie sprzedaż kompaktowych crossoverów a maleje kompaktów. W USA w 2019 sprzedano 4.121.684 crossoverów i tylko 1.660.904 kompaktów. Nie powinno nikogo dziwić, że jeśli Alfa ma cokolwiek sprzedawać i ma moce na projektowanie jednego auta to C-UV jest jedynym wyborem.

    Dane za carsalesbase.com.

  2. #3362
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Właściwie to Giuliettę Alfa mogłaby dalej sprzedawać, wystarczyłyby tylko drobne zmiany stylistyczne, trochę mocniejszy silnik. Dałoby się jej sprzedać nie mniej niż Giulii.

  3. #3363
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alehandro
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    Giuelietta 1.6 jtdm
    Postów
    258

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Właściwie to Giuliettę Alfa mogłaby dalej sprzedawać, wystarczyłyby tylko drobne zmiany stylistyczne, trochę mocniejszy silnik. Dałoby się jej sprzedać nie mniej niż Giulii.
    Oj nie bardzo. Z zewnątrz tak. Korekta i jedziemy dalej, ale we wnętrzu nie da się oszukać tego że Alfa od 2010r. jedzie niemal w całości tak smao. Jeśli chce konkurować z wielką trójką to niestety przy niej już wygląda zwyczajnie biednie we wnętrzu. Ba, już nie wspominam o francuzach, które stylistycznie - czym włosi się szczycą - wewnątrzodjechały alfie.

    Pomysł na auto i segment jasne, ale Giulietta musiała by się stać nowym modelem. Lifting tu już nic nie zmieni chyba że chce walczyć ze skodą rapid (no dobra trochę przesadziłem).

  4. #3364
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    No ale na tym polegają kolejne liftingi Golfów. Moim zdaniem projekt wnętrza Giulietty jest super (trochę w stylu 500-ki, ponadczasowy), ale materiały absolutnie do wymiany (zwłaszcza boczki drzwi, są fatalne) + rzeczy typu wyświetlacz między zegarami, asystenci jazdy itp. Zewnątrz - wiadomo, klasa, może żeby klientom zrobić dobrze rewizja przodu (mi się osobiście podoba, ale ludzie jęczą).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #3365
    Użytkownik Rowerzysta Avatar alehandro
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    Giuelietta 1.6 jtdm
    Postów
    258

    Domyślnie

    Liftingi Golfy mają zazwyczaj max 2 na przestrzenie 4-5 lat max.
    I przy tym zawsze jednak idzie zmiana wyglądu choćby nieznaczna.
    Giulietta ciągnie liftingi 10 lat i niestety nie przeskoczy się pewnych tematów w kwestii designu i technologii. Po prostu nie rozciągnie się już bardziej tego balonika.

    Inna sprawa, że Giulietta nie z golfem chce konkurować tylko z premium, którym golf nie jest, a właśnie z tym premium o ile w 10-13 mogła walczyć tak teraz szans brak.

    Porównanie do 500 nie do końca trafia bo giuelietta nie została zbudowana na wzór auta z poprzedniej epoki wspólcześnie ubranego właśnie jak wesoły fiat czy mini. Wykorzystała rozpoznawalną dla fanów nazwę modelu i zbudowała współczesne (na 2010r) auto.

    Mnie osobiście zaskakuje, że nie pociśnięto tematu nowej Giulietty. SUVy zdominowały rynek, ale dobre hatchbacki nadal potrafią pomóc w sprzedaży jak choćby właśnie leon, golf, a3, aklasa etc.

  6. #3366
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Oczywiście, że idzie nieznaczna zmiana wyglądu i to miałem na myśli właśnie.

    W kwestii designu i technologii - nie wiem za bardzo, o co chodzi. W kwestii samej technologii, to takie zawieszenie dla mnie to na przykład krok wstecz w porównaniu ze 147. Nic też od strony mechanicznej się takiego nie wydarzyło, żeby można było Giuliettę uznać za przestarzałą. Odświeżenie gamy silnikowej (normy Euro, ewentualnie jakaś miękka hybryda), cała elektronika i można by to śmiało sprzedawać dalej.

    Moim zdaniem deska Giulietty jest lekko "retro" (zwłaszcza przedliftówki) i śmiało można by temat ciągnąć dalej. Problem rozbijał się o ciągłe obcinanie gamy silnikowej i brak nadążania w kwestii elektroniki (bo materiały we wnętrzu były do bani od samego początku).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #3367
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Ale wiesz, że to zazdrość? Że miałeś jaja kupić sobie coś, co Ci się podoba i nie kierować się pierdołami oraz zdaniem innych? Jak spora grupa właścicieli diesli racjonalizuje sobie wybór samochodu bezustannie ględząc o spalaniu, tak właściciele Passatów w głębi czują ukłucie w serduszku, że też tak mogli, ale nie mieli wystarczająco odwagi, więc próbują deprecjonować wybór innych .
    Staram się myśleć, że to bezrefleksyjność moich znajomych i utarte ścieżki myślowe. Ale z tymi jajami to mi się podoba


    Cytat Napisał jacool.n Zobacz post
    Powinieneś pisać o gazet. Dobrych gazet!
    Ha, ha! Dziękuję!

  8. #3368
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyk Zobacz post
    Polemizuję stanowczo i w miarę krótko: Alfa nie pozycjonuje się obecymi modelami przy jaguarze czy porshe ( choć im dorównuje niektórymi cechami ). .
    Giulia to bezpośredni rywal i półka jaguara XE. Na przykład.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ONic też od strony mechanicznej się takiego nie wydarzyło, żeby można było Giuliettę uznać za przestarzałą. Odświeżenie gamy silni.
    Pełna zgoda... odpuszczenie następcy Julki to fatalny błąd. Inna sprawa, że 10 lat produkowano 147 i następnie 10 lat Julkę. Zmiany były, owszem ale de facto w odbiorze publicznym tłuczono przez dekadę to samo auto. Inni stają na głowach, zeby coś róznicować, liftować, kombinują aby zwiększać sprzedaż. Tutaj NIC.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał alfist Zobacz post
    Nie wiem czy pamiętasz jak była premiera modelu 156 i co się potem działo, a było tak, że wielu, którzy byli miłośnikami innych marek szło nagle do salonu Alfy po 156 ,.
    A finał tej pięknej historii jest taki, że 156 uchodzi dziś za wzorzec auta, w którym może zepsuć się wszystko. I to jest, niestety, prawda. Miałem 156 przez 5 lat i wyliczanka awarii zajęłaby cały ekran. 156 to piękne auto, ktore podbiło rynek, po czym zaczęło się dramatycznie wręcz sypać i do dziś stanowi silny punkt dla oponentów i prześmiewców alfy. Niewiele jest aut, które mają tak długą listę uwag i negatywnych opinii.

  9. #3369
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Giulia to bezpośredni rywal i półka jaguara XE. Na przykład.

    - - - Updated - - -



    Pełna zgoda... odpuszczenie następcy Julki to fatalny błąd. Inna sprawa, że 10 lat produkowano 147 i następnie 10 lat Julkę. Zmiany były, owszem ale de facto w odbiorze publicznym tłuczono przez dekadę to samo auto. Inni stają na głowach, zeby coś róznicować, liftować, kombinują aby zwiększać sprzedaż. Tutaj NIC.

    - - - Updated - - -



    A finał tej pięknej historii jest taki, że 156 uchodzi dziś za wzorzec auta, w którym może zepsuć się wszystko. I to jest, niestety, prawda. Miałem 156 przez 5 lat i wyliczanka awarii zajęłaby cały ekran. 156 to piękne auto, ktore podbiło rynek, po czym zaczęło się dramatycznie wręcz sypać i do dziś stanowi silny punkt dla oponentów i prześmiewców alfy. Niewiele jest aut, które mają tak długą listę uwag i negatywnych opinii.


    1. Zgoda.
    2. Są samochody typu Fiat 500, Porsche 911, MINI, gdzie nie trzeba na nowo wymyślać koła co 3 lata. Ja generacji Audi A4 w ogóle nie rozróżniam, a idzie jak woda. No ale faktycznie lekka korekta kształtu świateł nie wystarcza, trzeba robić ciut większe zmiany niż miało to miejsce w przypadku 147 i Giulietty.
    3. O to to. Z jednej strony ogromny sukces rynkowy, z drugiej zjechanie opinii o marce do poziomu ładnych, ale totalnie się sypiących samochodów.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #3370
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    A finał tej pięknej historii jest taki, że 156 uchodzi dziś za wzorzec auta, w którym może zepsuć się wszystko. I to jest, niestety, prawda. Miałem 156 przez 5 lat i wyliczanka awarii zajęłaby cały ekran. 156 to piękne auto, ktore podbiło rynek, po czym zaczęło się dramatycznie wręcz sypać i do dziś stanowi silny punkt dla oponentów i prześmiewców alfy. Niewiele jest aut, które mają tak długą listę uwag i negatywnych opinii.
    To akurat już inny temat, mowa była o tym jak uzyskać dużą sprzedaż. Z tą awaryjnością to też tak nie do końca, wysiadały zawieszenia po kilkudziesięciu tysiącach km- to dało się przeżyć biorąc pod uwagę rewelacyjne własności jezdne i rozrządy, do momentu gdy Alfa nie wprowadziła mniejszego interwału ich wymiany. To były główne awarie , jeśli użytkownik stosował zalecany serwis i dbał o auto nie było dużo awarii.

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory