Temat: Zakup Stelvio/Giulia po faceliftingu

  1. #2331
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Cytat Napisał FernandoAlfonso Zobacz post
    Też to czytałem. Wynika to chyba z tego, że każdy biały kruk trzyma cenę.
    Myślę że raczej z ilości fuckupów konkurencji, teraz o BMW i Mercedesie słyszy się raczej w kontekście wtop jakie zaliczają, w tym zestawieniu Alfa ma raptem drobne niedoróbki.

  2. #2332
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Kurcze nie wiem jak za bardzo odpowiedzieć na takie pytanie. No trzeba się do czegoś odnieść, w trasie naprawdę Ok, no na pewno 5 dorosłych plus bagaż jakoś czuć, bo to będzie z 500 kilo nawet. No na torze nawet pustym czuć nieco środek ciężkości, nie jest to gokart, chociaż jak dla mnie, lepiej prowadzącego się suma nie znajdziesz i to różnica jest mega na korzyść Stelvio. No macanem jechałem kilka razy ale to tak po mieście trochę zatem nie widziałem zbytnio różnicy
    Może trochę źle zapytałem , z odpowiedzi wyżej wiem już , że 3 osoby z tylu wytrzymają podróż , ale ta masa dodatkowa 500kg w przypadku „wyjazdowego obciążenia” daje jeszcze możliwości na bezpieczne manewry i wyprzedzanie ?
    Do tej pory jeździłem suvami , które były dość miękkie , kanapy w zakrętach , z tego co czytałem stelvio zestrojone jest pod sport ,wiec bardzo mi to odpowiada ,ale do pełni sztywności zawieszenie aktywne must have .

  3. #2333
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamu Zobacz post
    Może trochę źle zapytałem , z odpowiedzi wyżej wiem już , że 3 osoby z tylu wytrzymają podróż , ale ta masa dodatkowa 500kg w przypadku „wyjazdowego obciążenia” daje jeszcze możliwości na bezpieczne manewry i wyprzedzanie ?
    Do tej pory jeździłem suvami , które były dość miękkie , kanapy w zakrętach , z tego co czytałem stelvio zestrojone jest pod sport ,wiec bardzo mi to odpowiada ,ale do pełni sztywności zawieszenie aktywne must have .
    No bez przesady... Stelvio 280 KM jest 100 kg lżejsze od BMW X3 30i 245 KM...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #2334
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamu Zobacz post
    Zawieszenie aktywne za 5tys. zł daje tylko usztywnienie w D czy względem zwykłych są jeszcze jakieś korzyści ?
    Kiedyś (przed zakupem Giulii) zgłębiałem temat i to jest AKTYWNE zawieszenie, w sensie działa i reaguje cały czas - oprócz tego, że można je utwardzić.
    Był taki PDF opisujący działanie, wykresy, itp. (niestety link już nie działa http://home.planet.nl/~jwq/giulia/dampers.pdf ) i tam wychodziło, że aktywne zawieszenie tłumi ok 5-30% (już nie pamiętam dokładnie liczb) lepiej niż zwykłe. Najbardziej widoczne różnice były przy przyspieszaniu/hamowaniu (brak takiego mocnego efektu nurkowania) i przy rolowaniu(?! nie wiem jak to się nazywa - jedziesz np. 30km/h i skręcasz raz w prawo, raz w lewo - autem tak nie buja na boki). Najmniejsze chyba, przy pokonywaniu nierówności.
    Pozdro,
    Bartas

  5. #2335
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Czyli warto dopłacić , taka namiastka pneumatyki/hydrauliki z zachodniej konkurencji . Ktoś z forum posiada tego typu zawieszenie , jakaś dbałość musi być , czy jako nowe auto i te 5 lat użytkowania i gwarancji jest spokój ?

  6. #2336
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Jestem po wizycie w salonie veloce ti kosmos , nawet te 280km i rozterki nad silnikiem zeszły na drugi plan . Felgi z tej wersji na żywo super , a z konfigiratora widziały mi się bardziej te z veloce ( doradca poinformował ,ze 20cali z Q nie będzie pasować , ale jest jakiś wzór taki sam i pasujący niby z akcesoriów ?)
    Jeszcze usłyszałem , ze zawieszenie adaptacyjne tylko utwardza w D i powrót do miękkiego w D , ale i tak każdy z klientów jeździ na soft , nic więcej się nie dowiedziałem na temat progresywnej ciągłej pracy aktywnego zawieszenia i porównania jego trybu soft do standardowego zawiechy no i oczywiście polecana opcja FSD .

  7. #2337
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Czy ktoś z osób biorących alfę w leasing (fabryczny lub zewnętrzny) otrzymał oprocentowanie stałe ? Jak wiemy stopy są niskie i zapewne w najbliższym czasie wystrzeli w górę co podniesie tez ratę i są z tego powodu obawy i pytanie .

  8. #2338
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    ALFA ROMEO GIULIA MY21 2.0 GME TURBO BENZYNA 280 KM AT Q4 VELOCE
    Postów
    11

    Domyślnie

    [MENTION=89371]adamu[/MENTION], ja brałem leasing w EFL na przełomie lipca i sierpnia na Giulie i mam stałe oprocentowanie, koszt leasingu ~104% na 36 msc.

  9. #2339
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Stelvio Veloce Ti
    Postów
    102

    Domyślnie

    Ok dzięki za informacje , veloce ti do produkcji prawdopodobnie przepadło bo nie zgadza mi się teraz konfigurator usunęli kilka opcji patrząc po cenie końcowej do tego LSD za 0zl tez nie ma :/
    Szkoda mogłem temat zamknąć do końca Sieprnia…

  10. #2340
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamu Zobacz post
    Jeszcze usłyszałem , ze zawieszenie adaptacyjne tylko utwardza w D i powrót do miękkiego w D , ale i tak każdy z klientów jeździ na soft , nic więcej się nie dowiedziałem na temat progresywnej ciągłej pracy aktywnego zawieszenia i porównania jego trybu soft do standardowego zawiechy no i oczywiście polecana opcja FSD .
    Większość sprzedawców od samego początku dostępności Stelvio/Giulia nie wiedzieli/nie wiedzą co sprzedają - pamiętam jak na forum sami (i nie tylko tutaj, ale na włoskim też) rozkmninialiśmy co może dana funkcja/opcja robić. Ja w mieście i na co dzień jeżdżę na normalnym zawieszeniu, a na autostradzie/ekspresówce/dobrej krętej drodze na twardym.
    Jak kupowałem to aktywne zawieszenie i LSD było w jednym pakiecie, ale samej opcji LSD z napędem Q4 chyba bym nie dokupował, bo podobno bez tego i tak auto trzyma się mocno.
    Pozdro,
    Bartas

Podobne wątki

  1. (Stelvio, Giulia) Tarcze nawiercane i rozmiary
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 15-12-2022, 17:10
  2. [Giulia / Stelvio] Przyspieszanie 0-100 km/h - reakcja na gaz
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 10-10-2018, 22:19
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia] Giulia, Stelvio czy może ....
    Utworzone przez jjokocha w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2018, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory