Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Temat: 2.0T 200KM RWD - śnieg, góry, krew, pot i łzy...

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2021
    Auto
    Giulia Sprint
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    cyt" od dilera dostałem dość kiepskie, ale świeże zimówki - jakiś tam model Nexena."
    dostałeś jedno z największych guan na rynku- opona to nie wszystko ale w tym przypadku to chiński szajs.
    Nexen jest koreański. Mam w jednym aucie letnie 13 i kilka imprez na torach przejechałem - nie uważam, że to są złe opony, wybitne również nie są.
    Czasami bywa tak, że premium wcale nie są lepsze od budżetówek.
    Testy zimowych opon w ADAC warto poczytać i wybierać te, które mają najlepsze osiągi na śniegu i lodzie a gorsze na suchej czy mokrej nawierzchni.
    Dla mnie te dwa ostatnie parametry nie skreślają opony zimowej. Opór toczenia, hałas podobnie.
    Mam komplet zimówek Gislawed (przygotowane pod kolce) w mały aucie dostawczym i są totalną porażką zarówno na śniegu jak i na mokrym. Były zamontowane (nowe) jak auto kupiłem.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał SE7 Zobacz post
    Kilka pytań bo wszystkiego nie napisałeś.
    Jaki wymiar opon i ile bieżnika zostało, bo to może być najbardziej kluczowe.
    Miałeś skrzynię w trybie automatycznym czy przełączyłeś na ręczne sterowanie.
    ...
    Później najważniejszy był dobór dobrych opon do ośki, przy 4x4 to test jest o tyle istotne ze względu na drogę hamowania.
    Już precyzuję - Nexen WinGuard Sport 2 (jakieś koreańskie budżetówki), 225/50/R17, bieżnik ok. 7mm.

    Skrzynia była tylko w automacie, ale poza bieg nr.1, to raczej nie wyszła.
    Robi różnicę, gdybym zapiął "manual" w tym ZFie?

    Jeśli dobrze Cie rozumiem, wymiana opon na upmarketowe firmówki w ośce, powinna zrobić różnicę?

    Dzięki za konkretne rady!

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Giulia Veloce
    Postów
    130

    Domyślnie

    Ja również się nie zgodzę, że nexeny takie straszne. Mam w tej chwili komplet zimówek... fakt, w Q4, ale radzą sobie bardzo dobrze. Kupiłem je z pełną premedytacją, ponieważ miałem poprzednio w 159 nexeny letnie i zimowe, które sprawdzały się doskonale. Przeszedłem przez letnie goodyear F1, dunlop sp sport 01 i powiem szczerze, że nie widzę różnicy między tymi a nexenami. Do Julki na lato będę kupował nowe opony i zapewne też wejdę w nexeny.

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zbyn39 Zobacz post
    Cześć,
    Ja od siebie mogę polecić montaż i zaprogramowanie przełącznika trybów z QV - też mam Julkę z 2017 - operacja zajęła mi pół godziny. Od tej pory to ja decyduję ile mocy idzie na koła- oczywiście wraz z trybem race wyłączasz całkowicie esp więc latanie bokami murowane.
    Szczerze mówiąc, zdecydowałem się na zakup tego samochodu dopiero kiedy upewniłem się, że jest to możliwe- dla mnie osobiście auto RWD bez opcji wyłączenia kontroli trakcji jest bez sensu.. ale podkreślam, że to moje osobiste preferencje.

    W razie pytań - pisz śmiało.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
    Zbyszek i takie cudo, wyłączające kontrolę trakcji, zamontuję w mojej zwykłej Julce 2.0T RWD z 2017 sam?
    Napisałbyś proszę coś więcej?

    Temat wygląda dla mnie wyjątkowo ciekawie!

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 2017
    Postów
    17

    Domyślnie

    Montaż jest banalny - już nie pamiętam czy tu na forum czy na YT jest tutorial krok po kroku. Zdejmujesz osłonę lewarka, podważasz panel środkowy a później po odpięciu przewodów 3 śróbki i wymieniasz przełącznik. Potem pozostaje włączenie trybu w MESie (MultiEcu Scan) - ja szukałem pierwotnie kogoś kto mi to zrobi po czym kupiłem w PM Factory interface ELM327 pod Alfe i zrobiłem to sam...

    Przełącznik kupiłem na shopefi


    Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Gregor-Wrocław
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    Giulia 2.0GME 200KM 2019r
    Postów
    266

    Domyślnie

    Cytat Napisał HitTheRoadJack Zobacz post
    Zbyszek i takie cudo, wyłączające kontrolę trakcji, zamontuję w mojej zwykłej Julce 2.0T RWD z 2017 sam?
    Napisałbyś proszę coś więcej?

    Temat wygląda dla mnie wyjątkowo ciekawie!
    Jeśli nie zależy Ci aby na przełączniku podświetlał się napis "RACE" to nawet nie musisz wymieniać przełącznika (no chyba że masz auto do 2018r i przełącznik tristabilny, od 2 połowy 2018 r. już były przełączniki monostabilne).

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Dobre opony i deaktywacja ESP to podstawa w takich warunkach. Świeże Nexeny z 7mm są zupełnie wystarczające. To co jest problemem, to odcinanie mocy przez ESP - gdyby opona drapała, to by auto jechało. Typowe na śniegu. Dlatego nie rozumiem producentów, którzy nie robią wyłącznika ESP.

    Montuj przełącznik od Q HitTheRoadJack i będzie dobrze
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2021
    Auto
    Giulia Sprint
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał HitTheRoadJack Zobacz post
    Już precyzuję - Nexen WinGuard Sport 2 (jakieś koreańskie budżetówki), 225/50/R17, bieżnik ok. 7mm.

    Skrzynia była tylko w automacie, ale poza bieg nr.1, to raczej nie wyszła.
    Robi różnicę, gdybym zapiął "manual" w tym ZFie?

    Jeśli dobrze Cie rozumiem, wymiana opon na upmarketowe firmówki w ośce, powinna zrobić różnicę?

    Dzięki za konkretne rady!
    Wymiana opon raczej dużej różnicy by nie zrobiła. Ja tak trochę chcę cię naprowadzić na właściwą technikę.
    Przejdź na ręczne sterowanie, jak masz manetki to szybko możesz sterować. Trzymaj się raczej poza wyjeżdżonym śniegiem (opony złapią lepszą trakcję) bo wyjeżdżony jest z reguły oblodzony.
    Pod górę rozpęd i w miarę równa jazda na biegu, który nie zrywa przyczepności - ESP nie reaguje. Wyżej napisałem co pomaga i co warto mieć (łańcuchy też ale dedykowane do nisko zawieszonych aut, czyli o małym fi ogniwa), czasami ruszanie z dwójki.
    Przy benzynie vs diesel jest jeszcze inny problem mianowicie przebieg i wielkość momentu obrotowego. Benzyna ma mniej i wyżej i to też jest powód do szybszej ingerencji ESP bo musisz dać więcej gazu

  9. #19
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,568

    Domyślnie

    Cytat Napisał SE7 Zobacz post
    Nexen jest koreański. Mam w jednym aucie letnie 13 i kilka imprez na torach przejechałem - nie uważam, że to są złe opony, wybitne również nie są.
    Czasami bywa tak, że premium wcale nie są lepsze od budżetówek.
    Testy zimowych opon w ADAC warto poczytać i wybierać te, które mają najlepsze osiągi na śniegu i lodzie a gorsze na suchej czy mokrej nawierzchni.
    Dla mnie te dwa ostatnie parametry nie skreślają opony zimowej. Opór toczenia, hałas podobnie.
    Mam komplet zimówek Gislawed (przygotowane pod kolce) w mały aucie dostawczym i są totalną porażką zarówno na śniegu jak i na mokrym. Były zamontowane (nowe) jak auto kupiłem.
    daj spokój z tymi frazesami - nexen jest tak koreański jak dębica polska to raz a dwa- problem jest taki ze testy maja taka wiarygodność jak kurski i TVN i sasin razem wzięci. podstawowa rzecz -testy robione są na NOWYCH oponach a nie po 2 -3 sezonach gdzie w tym przypadku budżetówki są w dalekie ciemnej ...d.
    nie porównuj proszę z jakimiś dostawczymi oponami czy innymi tego typu z przysłowiowej czapy- to jak hasło że mój szwagier zrobił 100 tyś na bieżnikowanych i jeszcze żyje. prosta sprawa - auto tej klasy potrzebuje dobrych markowych opon a nie guana to raz i dwa niestety styl jazdy na RWD jest inny niż na AWD.

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200KM
    Postów
    21

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Dobre opony i deaktywacja ESP to podstawa w takich warunkach. Świeże Nexeny z 7mm są zupełnie wystarczające. To co jest problemem, to odcinanie mocy przez ESP - gdyby opona drapała, to by auto jechało. Typowe na śniegu. Dlatego nie rozumiem producentów, którzy nie robią wyłącznika ESP.

    Montuj przełącznik od Q HitTheRoadJack i będzie dobrze

    Brzmi bardzo rozsądnie

    Przełącznik muszę wymienić (mam tristabilny - Giulia z 2017 roku), ale to nie problem, powinienem poradzić sobie bez większego problemu, a sam przełącznik widzę, że za ok 480 PLN kupię na allegro.

    Niestety nie przeprogramuje sam ECU - nie mam interfejsu, nie znam oprogramowania.

    Czy macie wiedzę, czy ktoś w Mazowieckim jest w stanie to zrobić?
    Idąc dalej, kiedy wymienię trisrabilny przełącznik na ten z QV, to trzy normalne tryby będą działały do czasu odblokowania trybu Race?

    W sensie dojadę do warsztatu?

Podobne wątki

  1. [Giulia] Napęd na ośkę i śnieg
    Utworzone przez szopp w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-02-2018, 02:57
  2. Potrzebna krew
    Utworzone przez KUBAS w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 20:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory